Powitanie wiosny na Ślęży

, marian

Witamy wiosne i rozpoczynamy sezon wędrówek 2017 r.Ostatnim razem wchodziliśmy na Ślężę żółtym szlakiem od strony Sobótki.Dzisiaj postanawiamy iść szlakiem również żółtym lecz od przełęczy Tąpadła a wrócić niebieskim szlakiem.Na szczycie bardzo ucieszyła nas miła niespodzianka.Kościół dawniej popadający w ruiny któremu groziło zawaleniem został wyremontowany.Każdą niedziele o 14 tej odprawia się tam msz św.Można zwiedzić podziemia kościoła oraz wejsć na wieże kościelną.Wyremontowana została również wieża widokowa.Widać że są tam prowadzone jeszcze dalsze prace remontowe.Jak już pisałem wracaliśmy dłuższym ale dla mnie ciekawszym szlakiem niebieskim.Przy wieży zaczynamy zejście w dół po kamiennych schodach.Można naprawdę się wygimastykowć po tych skałach które musieliśmy pokonywać.Poczuliśmy smak gór.Po drodze do domu zatrzymujemy się jeszcze przy pięknym drewnianym kościółku w Sulistrowiczkach oraz idziemy do słynnej studzienki z której wielu mieszkanców Wrocławia zaoparuje się w zdrową wodę.Pierwszy wekend tak nam mile minął że już po głowie nam świtają nowe pomysły na następne wekendy.

Ślęża, marian
Wieża widokowa na Ślęży, marian
2017-03-26

29 marzec 2017 18:02

Przyciąga wzrok z wielu miejsc Dolnego Śląska, jeszcze kiedyś tam trafię mam nadzieję.

"Moi"  byli tam kiedys podczas burzy i spe  ....ali  z tamtad jak najszybciej , bo pioruny "walą " tam niemiłosirnie.

odradzam pobyt na  Ślęży podczas burzy  , bo antena  wiezy telewizyjnej przyciaga  grzmoty......

....pioruny  i pisiakość .......

Karol Barsolis

Ostatnio edytowany: 2017-03-28 21:17

28 marzec 2017 19:12

Jeszcze tam nie zawitałem, ale teraz kto wie?

28 marzec 2017 12:08

[cytuj autor=' Anja']Ciekawe te Twoje wycieczki. [/cytuj]

Dzięki.

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Wow super to, widzieliśmy Ślężę z daleka, jako szczyt, nie mielismy okazji zdobywać 🙂 [/cytuj]

Aniu myślę że jeszcze będziesz miała nie raz okazje.

28 marzec 2017 12:05

[cytuj autor=' Joanna']Nigdy tam nie byłam, a bardzo ciekawie to wygląda. [/cytuj]

Nie wysoka góra ale bardzo przyjemnie się wędruje.

28 marzec 2017 12:04

[cytuj autor='Turysta Kulturowy Barsolis Karol ']Marian  na  Sobótce - brawo. Ślęża - Silesia  to Świeta góra dla każego Ślązaka   Karol Barsolis [/cytuj

Dzięki Karolu.

28 marzec 2017 12:03

[cytuj autor=' Danusia']Sezon wiosennych wędrówek uważam za otwarty! Marianie, wyprawa na Ślężę to fajny pomysł na rodzinny wypad. Szkoda,że to tak daleko ode mnie. Co prawda ,podobnie jak Ania, parę razy widziałam górę z daleka,przejeżdżając w pobliżu,ale nigdy na nią nie weszłam. Wszystko jeszcze przede mną🙂 [/cytuj]

Faktycznie przejeżdzając w poblżu nie da się tej góry nie zauważyć.Samotna góra otoczona równiną.Czeka na Ciebie.

28 marzec 2017 10:34

Marian  na  Sobótce - brawo.

Ślęża - Silesia  to Świeta góra dla każego Ślązaka

Karol Barsolis

Ostatnio edytowany: 2017-03-28 21:18

27 marzec 2017 21:17

Nigdy tam nie byłam, a bardzo ciekawie to wygląda.

27 marzec 2017 10:32

27 marzec 2017 10:27

Ciekawe te Twoje wycieczki.