Zakręt Śmierci w Szklarskiej Porębie

, mokunka

Zakręt Śmierci w Szklarskiej Porębie to niewątpliwie interesujące aczkolwiek i wyjątkowo niebezpieczne miejsce . Jedno z tych, których będąc w Szklarskiej Porębie nie sposób przeoczyć i nie odwiedzić.

Znajduje się ono przy drodze nr 358 prowadzącej ze Szklarskiej Poręby do Świeradowa Zdroju. Zakręt ów wybudowany został jeszcze przed II Wojną Światową. Znajduje się on na wysokości 775 m.n.p.m. Poniżej przepaść, gdzie niegdzie porośnięta lasem.

, mokunka

Przepaść -skalne urwisko to nic innego jak tzw Zbójnickie Skały, których tylko niewielki fragment usytuowany jest tuż nad Zakrętem Śmierci ,tworząc doskonały punkt widokowy na piękną panoramę Karkonoszy. Przy dobrej widoczności również na Kotlinę Jeleniogórską. Poniżej praktycznie zasypane dawne sztolnie pirytu ; wstęp tylko dla grotołazów – trasa ekstremalna – jak dowiedzieliśmy się z tablicy informacyjnej, tuż przy punkcie widokowym.

Zakręt Śmierci zawdzięcza są nazwę (niestety!) sporej liczbie wypadków samochodowych , które się tam zdarzyły. Przed 1945 rokiem, nazwa tego miejsca brzmiała Złoty Widok. Jednak rozwój motoryzacji oraz brawura kierowców sprawiła, że dawniej potoczna nazwa została już od wielu lat nazwą oficjalną. Sporo tablic informacyjnych umieszczonych w okolicy zakrętu opowiada jego pełną historię. Warto przeczytać.

Po obu stronach Zakrętu Śmierci sa parkingi oraz oznaczona trasa na skały i punkty widokowe. Sporo turystów spaceruje też …po samej ulicy, wzdłuż zakrętu. Jest to dość niebezpieczne -bo choć znaki ograniczające prędkość do 40 km/h są doskonale widoczne i w pełni uzasadnione , to np. jadący na motorach tuż za zakrętem , mimo, że tam ograniczenie już „tylko” do 60 km /h ….na pewno na liczniku mieli co najmniej setkę !!!

My pospacerowaliśmy po okolicy .Podziwialiśmy widoki. Cieszę się, iż po kilku latach dane mi było powrócić tam tego lata 🙂

2016-09-19

30 wrzesień 2016 14:53

"Zaliczyliśmy" w te wakacje ;-)

29 wrzesień 2016 09:14

[cytuj autor='Walkowicz Tadeusz']Bywało się .. bywało. Szkoda że drzewa zasłaniają widoki. [/cytuj]

Fakt drzewa trochę zasłaniają widoki. Nie mniej jednak miejsce i tak interesujące turystycznie.

27 wrzesień 2016 09:01

Bywało się .. bywało. Szkoda że drzewa zasłaniają widoki.

21 wrzesień 2016 21:49

[cytuj autor=' mokunka'][cytuj autor='A Maciej'][cytuj autor=' mokunka'][cytuj autor='A Maciej']Byłem tam zimą w 92 r. Pamiętam że podobał mi się widok na ośnieżone Karkonosze i w sumie tylko tyle pamiętam. Zostało parę fotek m. in. z tych skałek. Fajne miejsce pozdrawiam [/cytuj] W zimowej scenerii Zakręt Śmierci też zapewne ma swój urok...choć jest, jak  sądze zdecydowanie bardziej niebezpieczny dla zmotoryzowanych ! pozdrawiam 🙂 [/cytuj] Dla zmotoryzowanych tak, ale ja tam pieszo szlakiem się włóczyłem ;-) [/cytuj] Tak łaziku górski Macieju, przecież ty pokonujesz pieszo nie takie szlaki , jak w okolicy Zakretu Śmierci ! pozdrawiam -🙂 [/cytuj]

heh, po prostu nie miałem wtedy jeszcze auta, prawie cała tajemnica ;-)

21 wrzesień 2016 09:53

21 wrzesień 2016 05:34

Dla zmotoryzowanych tak, ale ja tam pieszo szlakiem się włóczyłem ;-)

20 wrzesień 2016 20:59

[cytuj autor=' Danusia']Super,że znowu tu jestes i piszesz o swych licznych wycieczkach. :-) W tym roku dreptałam twoimi śladami,więc trafiliśmy i na Zakręt Śmierci:-) Fajne miejsce ,choć moim zdaniem  są w Polsce chyba bardziej widowiskowe zakręty np. bieszczadzkie serpentyny. [/cytuj]

Oj sermentyny   zwane Malą i Duża Pętlą Bieszczadzką....to nie jeden zakręt-fakt.

Nie mniej jednak ten w Szklarskiej Porębie  znany i może sama  nazwa też prowokuje do odwiedzenia tego miejsca. Skałki fajne przy zakręcie , wszystko dobrze opisane na tablicach informacyjnych.

pozdrawiam Danusiu 🙂 może jeszcze dziś opiszę wycieczkę z Ustki, wspominając rzecz jasna nasze sportkanie 🙂))

20 wrzesień 2016 20:53

20 wrzesień 2016 20:05

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Ładne miejsce, byliśmy tam rok temu 🙂 [/cytuj]

Super, że  też udało wam sie być w tak interesującym miejscu jak Zakręt Śmierci.

20 wrzesień 2016 10:32

20 wrzesień 2016 10:31

[cytuj autor=' marian']Urocze i niebezpieczne miejsce.Staram się choć na chwile również tam zatrzymać. [/cytuj]

Widze Marianie, że fota przy kamieniu z napsem Zakręt Śmierci , na tzw "pieczątkach karkonoskich" na ogromnych głazach. Większość turystów uwieczniała go na fotkach .pozdrawiam 🙂

20 wrzesień 2016 06:01

19 wrzesień 2016 18:39

Urocze i niebezpieczne miejsce.Staram się choć na chwile również tam zatrzymać.

19 wrzesień 2016 17:49

Ładne miejsce, byliśmy tam rok temu 🙂