Pobierowo- Pustkowo -Trzęsacz

, marian

Pobierowo to piękna nadmorska miejscowość w woj. zachodniopomorskim.Nasz wypoczynek w tej miejscowości to nie tylko leniuchowanie na plaży ale liczne spacery.Szczególnie te cudowne spacery nad brzegiem morza,bosymi nogami w tej bałtyckiej zimnej wodzie w towarzystwie licznych mew.I tak spacerkiem dotarliśmy do pobliskiej miejscowości Pustkowo.Nad tą małą miejscowością góruje ogromny charakterystyczny Krzyż Papieski.Jest to replika krzyża na Giewoncie, który jest symbolicznym odzwiertleniem słów Ojca Świętego wypowiedziane na Jasnych Błonach w Szczecinie,,Jak wiatr wieje od Bałtyku po gór szczyty-do krzyża na Giewoncie''Teren wokół krzyża dzisiaj jest pięknie zagospodarowany kwiatami,krzewami...Drugim celem spaceru to Trzęsacz.Już z Pobierowa widać wielką platformę widokową z której możemy podziwiać śliczne falujące morze.Tuż obok platfomy znajdują się słynne w całej Polsce ruiny gotyckiego kościoła który był nieubłagalnie pochłaniany przez morze.Dzisiaj to właściwie zachowała się tylko jedna ściana. W zachodniej części Pobierowa w pobliżu morza znajduje się zniszczony letniskowy domek kochanki Hitlera Ewy Braun którego również bardzo pragniemy zobaczyć.Oczywiście docieramy do niego brzegiem morza a wracamy ulicą Grunwaldzką, najdłuższą w Pobierowie.Tutaj atrakcji to nie brakuje.Liczne restauracje,bary,stragany z pamiątkami.Bardzo szybko nam minął czas wypoczynku w Pobierowie.Pozostaną nam miłe wspomnienia.