Tatry Polskie-Dolina Chochołowska.

, violus

W sobotę pojechaliśmy zobaczyć krokusy do Doliny Chochołowskiej.Wyjechaliśmy wcześnie rano aby uniknąć korków na Zakopiance.Na miejscu po zakupie biletów w kasie udajemy się w głąb doliny.Dolina Chochołowska leży w Tatrach Zachodnich w TPN.Dnem doliny płynie malowniczy Potok Chochołowski.Jest to największa dolina w TPN . Aby dotrzeć do polany gdzie możemy zobaczyć to niesamowite zjawisko mamy do pokonania około 3 km, ale w czasie marszu cały czas towarzyszy nam szum potoku i piękne widoki . Pomalutku docieramy do Polany Hucisko gdzie naszym oczom ukazały się krokusy ,po zrobieniu kilku fotek i po odpoczynku postanowiliśmy zawrócić .Tłumy ludzi maszerujące w te i z powrotem nie zachęcają do delektowania się pięknem przyrody, a do tego konie z bryczkami i niestety samochody jadące do schroniska mieszczącego się na końcu doliny.W dolinie byłam 2 razy i jeszcze nie widziałam takich tłumów.Polana usiana krokusami wygląda naprawdę pięknie ,pomalutku już przekwitają i jest ich coraz mniej . Mimo pewnych niedogodności warto było przyjechać i zobaczyć to zjawisko.Krokusy występują w całych Tatrach i Beskidach ,ale tylko tutaj w takiej ilości.

2016-04-16

04 maj 2016 11:08

[cytuj autor='A Maciej']Te krokusiki chodzą mi po głowie od wielu już lat, tylko tak jakoś nie mogę się wybrać pięknie pozdrawiam [/cytuj]

Podobnie jest ze mną... Ciekawym, czy się kiedyś spełni marzenie zobaczenia krokusów w tej dolinie?

Zazdroszczę. Super sprawa!

03 maj 2016 13:13

Pięknie. Mimo, że mieszkam niedaleko Rezerwatu Krokusów w Górzyńcu jakoś nie dotarłam tam jeszcze.

23 kwiecień 2016 16:58

Ja też jeszcze nie miałem okazji zobaczyć tych pięknych krokusików.

Ostatnio edytowany: 2016-05-03 15:29

22 kwiecień 2016 10:21

pięknie

19 kwiecień 2016 15:12

Piekne krokusy!!! Tylko raz , do tej pory udało mi się widzieć dzikie krokusy w górach,to niezapomniany widok:-) Super,że mogliście specjalnie dla takich widoków wybrac sie na wycieczkę do Doliny Chochołowskiej.

18 kwiecień 2016 12:18

Pięknie kwieciście, krokusowo. Warte zobaczenia i podziwiania - super.