Zamek Grodziec plus zamek Czocha jedodniowy wypad

, Pawel

Leszno-Zagrodno zamek Grodziec-Leśna zamek Czocha-Szklarska Poręba -Leszno

Nasz wyjazd był spontaniczny , miała być to jednodniowa wycieczka , wyjechaliśmy w sobotę rano za cel obraliśmy sobie zwiedzanie zamku Czocha w Leśnej
Z Leszna do Leśnej jest ok. 160km jakieś 2,5 godzinki drogi ale jadąc po drodze można zboczyć trochę z trasy i najpierw zwiedzić zamek Grodziec w Zagrodnie.
I tak tez zrobiliśmy po nie całych 2 godzinach jazdy dojechaliśmy na dziedziniec zamku Grodno, trafiliśmy akurat na jakiś turniej rycerski , więc były dodatkowe atrakcje w postaci przebranych za rycerzy i nie tylko miłośników tamtych czasów.
Samo zwiedzanie zamku zajęło nam ok. godziny. Po opuszczeniu zamku udaliśmy się w dalszą drogę czyli do zamku Czocha z Zagrodna to ko 60km czyli godzinka jazdy
Po przybyciu na miejsce parkujemy auto na pobliskim parkingu i idziemy napawać się cudownym widokiem zamku.
Po kupieniu biletów udaliśmy się na zwiedzanie ,zwiedza się tylko z przewodnikiem, który bardzo ciekawy sposób opowiada całą historię zamku, oprowadzając po kolejnych komnatach w między czasie przechodzi się przez tajemne przejścia dzieci są zachwycone. Kończymy zwiedzanie zamku i idziemy zwiedzać otaczający go park . Po zwiedzeniu całości udajemy się do samochodu . Po drodze wpadam na pomysł ze możemy w drodze powrotnej jechać trochę w koło i zaliczyc na parę godzin Szklarską Porębę. Do Szklarskiej docieramy po ok. godzinie jazdy po drodze podziwiając piękne widoki za oknem samochodu. Spacerujemy po Szklarskiej ciesząc oczy pieknymi widokami ale w końcu nadchodzi ten moment gdy trzeba wracać.
Wracamy zmęczeni ale i bardzo zadowoleni z całodniowego wypadu i już nie możemy się doczekać następnego wypadu.

Pawel
2015-06-20

23 luty 2016 05:55

Fajne zamki, a Czocha mam w planach od dawna,

tylko dobrej okazji brak...

22 luty 2016 09:20

[cytuj autor=' Lechna']zamek Grodno to nie to samo co zamek  Grodziec . to 2 zupelnie inne zamki oddalone od siebie  o 100 km  .   [/cytuj]

mowa jest o Zagrodnie - wsi gminnej. Na terenie tej gminy znajduje się zamek Grodziec.

17 luty 2016 14:47

Każdy może się pomylić ;-)

Co do wycieczki, to super sprawa! Trochę km pokonaliście tego dnia, ale naprawdę warto było. Zazdroszczę :-)

Lechna
15 luty 2016 12:40

zamek Grodno to nie to samo co zamek  Grodziec .

to 2 zupelnie inne zamki oddalone od siebie  o 100 km  .

15 luty 2016 11:38

Ciekawy i fajny wypad. Zamek Czocha piękny.

pozdrowionko.

14 luty 2016 19:53

Zamki warte zwiedzania,dodam że w zamku Czoch nagrywano film Gdzie jest Generał i pare seriali.

14 luty 2016 19:29

Pięknie, Grodziec znamy, Czocha jeszcze nie 🙂

14 luty 2016 18:44

Piękne zamki zwiedziłeś.Mają swoją magie.Trochę mnie zmyliłeś bo w tytule napisałeś zamek Grodno a nie Grodziec i myślałem że byłeś w Zagórzu Śląskim gdzie znajduje się zamek Grodno.Pozdrawiam.