Spacerkiem na Biskupią Kopę.

, violus

Biskupia Kopa (890 m n.p.m) to najwyższy szczyt w polskiej części Gór Opawskich w Sudetach Wschodnich.Na szczyt prowadzą liczne szlaki turystyczne po polskiej stronie jak i po czeskiej.My wybraliśmy szlak żółty z Jarnołtówka który zaczyna się koło D.W Ziemowit.Szlak to szeroka leśna droga, która doprowadza nas do leśnej kapliczki ,tam robimy krótki postój.Dalej już stromą i kamienistą ścieżką dochodzimy do schroniska.Schronisko" Pod Biskupią Kopą" zostało otwarte w 1927r.i stoi na zboczu Biskupiej Kopy.W schronisku gwarno,znów krótki odpoczynek i idziemy dalej.Na sam szczyt prowadzi kamienista ścieżka ale idziemy dziarsko mijając bardzo dużo osób z małymi dziećmi.Na szczycie stoi kamienna wieża widokowa o wysokości 18m. wybudowana w 1898r. przez Morawsko Śląskie Sudeckie Towarzystwo Górskie.Po zakupie biletu ruszliśmy na samą górę, widoki ładne.Nasza wnuczka jak tylko zobaczyła wieżę to powiedziała "babciu zamek jaki ładny idziemy tam"i jak tu odmówic kiedy tak wysoko już wyszła na własnych nóżkach.W małej budce obowiązkowo zakupiliśmy pamiątkę w postaci miniaturki wieży  i zeszliśmy do schroniska gdzie zjedliśmy pyszny i niedrogi obiad.Na zewnątrz przy stolikach tłumy i wszechobecne osy nie dało się siedzieć.Kilka zdjęć na pamiątkę i schodzimy w dół .Mała już bardzo zmęczona co chwilkę robiliśmy postoje ale przy niewielkiej pomocy dała radę i tak dotarliśmy do samochodu przy Ziemowicie.

2015-12-10

04 styczeń 2016 14:38

Oj znam i ja  te wycieczki z wnusią :-) Co zobaczyliście to wasze,super.

27 grudzień 2015 13:27

Ładna relacja. Piękne tereny dla każdego. Moja relacja - http://terazgory.blogspot.com/2015/10/biskupia-kopa-890-m-npm.html

15 grudzień 2015 09:23

Świetna wycieczka. Nie znam tych rejonów niestety. Widzę, że piękne miejsce.

12 grudzień 2015 06:46

Jak widzę na fotkach następne pokolenie Krajtroterów nam się pokazało - wielkie gratulacje dla tak małych nóżek. Fajna wycieczka, lubię góry to tym bardziej mi isę podobało.

11 grudzień 2015 13:01

Super wycieczka. Twój opis przyda mi się do zdobywania szczytu który zaliczany jest do Korony Sudetów Polski. I gratuluje takiej dziewlnej wędrowniczki. Extra zdjęcia.