Dolina Pięciu Stawów Polskich- Tatry

Jak dobrze go znów zobaczyć, zawsze wszystkich wita :), Angelika

Przyjazd do Zakopanego na Dworzec PKS, krótka wizyta w sklepie przed wycieczką, następnie Bus na Palenice Białczańską, skąd wyruszę na najbardziej znany wszzystkim szlak do Doliny Pięciu Stawów Polskich.

Jest piękne słońce, 35stopniowy upał, więc pogoda dopisuje powiedziałabym, że aż za bardzo dopisuje. Wyruszam drogą asfaltową docieram do miejsca gdzie jest rozwidlenie szlaków: prosto do Morskiego, w prawo Dolina Pięciu Stawów Polskich, w lewo Stara Roztoka. Najpierw do Schroniska w Roztoce zawsze tam zaglądam ponieważ uwielbiam jeśc tam śniadanie dla mnie to miejsce jest jakieś magiczne 🙂. I tak robie tym razem śniadanie, z miła rodzinką która dosiadła się do mojego stolika przed Schroniskiem, bardzo miło nam się rozmawiało 🙂. Ruszam dalej już wracam na szlak do Piątki. Do Siklawy dochodzę Doliną Roztoki czyli szlakiem zielonym droga zajmuje mi około 1:45 przy mocnym słońcu nawet tak nie ciężki dla mnie szlak robi się męczący. Dotarłam do Siklawy, największy wodospad w Polsce, wygląda jak zawsze pięknie, kilka zdjęć jedno prezentowe ale to zobaczycie w galerii i ruszam dalej szlakiem niebieskim. Przechodzę koło Wielkiego Stawu i Zadniego Stawu w strone Schroniska. Dochodząc do Piątki wszyscy turyści, którzy tam byli usłyszeli burze, która szła w naszym kierunku, po stronie Słowackiej juz byly czarne chmury. Wyszłam na szlak dośc wczesnie i burza mnie nie dopadła, ale goniła, jedyne co mnie spotkało to deszczyk ale z tego się ucieszyłam ponieważ był idealną ochłodą po tym upale. Tutaj odpoczynek przed drogą powrotną, w której nie planuje robić postojów. Wracam czarnym szlakiem, który po 45min przechodzi w szklak zielony i dalej idę już Doliną Roztoki. Wychodzę na droge asfaltową, a z tamtąd juz nie daleko na parking gdzie wsiądę do busa i odpocznę.

Wodogrzmoty mickiewicza, Angelika
Schronisko w Roztoce- jedno z moich ulubionych, Angelika
tutaj dodam, że Pani przeszła nie wpadła do wody :), Angelika
, Angelika
Widoki na szlaku do Piątki, Angelika
Przypomniałam sobie, że kolega ma urodziny więc życzenia prosto z gór :), Angelika
Siklawa, Angelika
Wspomagacz i jednocześnie ulubiona czekolada nie ma wycieczki bez niej :), Angelika
Schronisko w Piątce, Angelika
Angelika
2015-08-04

28 wrzesień 2015 23:29

Super

28 wrzesień 2015 14:05

Super! Dolinę 5 stawów widzieliśmy również w tym roku na własne oczy. Byłem/jestem zachwycony. Coś pięknego!

27 wrzesień 2015 09:01

5 Stawów to piękne miejsce, urzekło mnie od pierwszego razu i tak już zostało,

dla mnie najlepsza baza wypadowa na Orlą

i ulubione schronisko w Tatrach

Ostatnio edytowany: 2015-09-27 09:02

26 wrzesień 2015 19:42

do doliny 5 stawów jeszcze nigdy nie udałam się docelowo, ale odwiedziłam ją 3 razy: raz schodząc z Zawratu, drugi raz idąc na Szpiglasową Przełęcz i trzeci raz idąc przez Świstówkę na Morkie Oko i za każdym razem zachwycałam się nią dokładnie tak samo. Dolinę Roztoki na samym początku zapamiętałam źle, było to przy schodzeniu z Zawratu, ale zrzucam to na barki zmęczenia (szliśmy od jaworzynki i hali gąsienicowej przez Zawrat do piątki i palenicy) i deszczu, który zaczął wtedy padać, kolejne przejścia Roztoką już wspominam pozytywnie 🙂

26 wrzesień 2015 19:18

Krajobraz jak z bajki, piękne zdjęcia, super wędrówka.

pozdrawiam.

26 wrzesień 2015 17:51

Piękna wyprawa i wpaniałe zdjęcia. Uwielbiam góry. Moje dzieciaki były tam w tym roku.

26 wrzesień 2015 15:53

Widoki są super, zdjęcia też. Pozazdrościć wyprawy

26 wrzesień 2015 11:38

Piękne zdjęcia i wspaniała wędrówka. Ostatnio widziałam Dolinę 5 Stawów pod śniegiem.

26 wrzesień 2015 11:03

Gratki dla wędrowania po Taterkach 🙂 Pięknie!

26 wrzesień 2015 10:50
Jak miło przeczytać Twoją relacje i pooglądac fotki.Wróciły wspomnienia z uropu w lipcu.Powędrowałem tą samą trasą.Pozdrawiam.