Wieliczka i Kopalnia Soli

Kopalnia Soli w Wieliczce

Wieliczka to bardzo ładne miasteczko, niewielkie, ale znaczące wiele! Już od XIII wieku istnieje tu Kopalnia Soli, która została założona dzięki Św. Kindze. Jej przepiękną kaplicę, wyrzeżbioną w soli podziwiać można w Kopalni. Dziś bowiem miejsce to jest udostępnione dla turystów. Ale kto o tym nie wie. Turystów tu mnóstwo i to z całego świata! Już minął w tym roku dzień, kiedy witano w Kopalni milionowego turystę. Zwiedzanie odbywa się przez cały dzień, w grupach około 30-osobowych. Są też inne warianty tras, np. Trasa Górnicza dla odważnych czy Solilandia dla dzieci. My byliśmy na standardowej Trasie Turystycznej. Po drodze ogląda się kilka ciekawych komór i kaplic. Ogrom kopalni powala, już na początek schodzi się ponad 300-toma schodami w dół, a chodzi się na poziomie około 110-130 m poniżej powierzchni. Ze względu na ilość chętnych turystów tempo jest dość duże, ale jak ktoś chce pobyć dłuższą chwilę w Kopalni, bez wielkich tłumów, to polecam Mszę Św. w Kaplicy Św. Kingi. Odbywa się w każdą niedzielę o 7.30 rano. My się zdecydowaliśmy 🙂 Bardzo fajna sprawa, jak kogoś nie stać np. na bilet, można w ten sposób poznać fragment Kopalni, bo wejście na mszę jest za darmo. Zjeżdża się windą i wyjeżdża również, a po drodze mija się korytarz Jana Pawła II przystosowany dla niepełnosprawnych turystów. Miał nim przybyć do Kopalni nasz Papież Polak, ale nie zdążył. Był za to wcześniej, kiedy jeszcze normalnie mógł zwiedzać Kopalnię. Po mszy nikt nie wygania z Kaplicy, można spokojnie podziwiać jej wielkie piękno i porobić fotografie. Polecam naprawdę ten sposób jako uzupełnienie wycieczki do Kopalni.

Poza Kopalnią warto odwiedzić samą Wieliczkę - zamek Żupny, w którym jest Muzeum, obok Kościół Św. Klemensa, wiekowy i piękny, Szyb Regis, a niedaleko Rynek z malowidłem 3D. Pojawili sie też Gwarkowie na Rynku, i to nie tylko dlatego Wieliczka kojarzyła mi się bardzo z naszymi Tarnowskimi Górami. Oba miasteczka mają górniczą przeszłość, nie węglową, taką historyczną, a dziś zabytkową, u nas też są Gwarkowie od niedawna na ulicach. Nowością w Wieliczce jest też Tężnia Solankowa - działa zaledwie od 2014 roku! To największa Tężnia w południowej Polsce i od razu stała się hitem w regionie. Fajne miejsce, ładnie i zdrowo 🙂 Z biletami z Kopalni jest zniżka.

Kopalnia w Wieliczce

Na Rynku odwiedziliśmy Pierogarnię Dzień Dobry - bardzo smacznie i tanio, polecam! Podczas pobytu w Wieliczce spalismy w Hotelu Galicja, który znajduje się zaraz obok Tężni i niedaleko Kopalni. Świetne miejsce!

Kopalnia w Wieliczce kon Baśka
Malowidło 3D Wieliczka
2015-09-18

26 wrzesień 2015 19:31

Nasz cud na skale światową. Kto nie był szkoda bo naprawdę warto.

26 wrzesień 2015 11:49

Kopalnie zwiedziliśmy kilkakrotnie. Piękne miejsce. A do samej Wieliczki wybieramy się i wybieramy. I jakoś tak nam nie po drodze.

25 wrzesień 2015 19:30

No tak od nas dzieci jeżdżą zwyczajowo do Kopalni, ale my mamy znacznie bliżej 🙂 Mnie akurat to szczęście ominęło i nasza klasa na żadnym etapie szkolnym nie jechała

25 wrzesień 2015 19:26

Z dziećmi szkolnymi to raczej nie da rady, za daleko dla maluchów. Ale prywatnie chyba sobie przy jakiejś okazji takiej wizyty nie odmówię:-)

Ostatnio edytowany: 2015-09-25 19:26

25 wrzesień 2015 19:23

No to jak pojedziesz z dziećmi szkolnymi, bo pewnie się zdarza, to masz nowy cel dodatkowy poza Kopalnią 🙂 My z kolei byliśmy już drugi raz w Wieliczce teraz, a dopiero pierwszy raz w Kopalni 🙂

25 wrzesień 2015 19:12

Kopalnię zwiedzałam kilkakrotnie,ale nigdy samej Wieliczki. Jak to się stało? Wciąż zadaję sobie to pytanie,tyle dobrego mnie ominęło,jak wynika z Twojej relacji. Buuuu...

25 wrzesień 2015 17:58

Wyjątkowe miejsce, które zrobiło na mnie wielkie wrażenie.

Choć raz zobaczyć...

23 wrzesień 2015 20:09

Cudowne miejsce.Byłem ,widziałem i byłem bardzo zachwycony.Mile spedziliście czas.