Palenica Białczańska- Wodogrzmoty Mickiewicza - Dolina Roztoki - Dolina Pięciu Stawów Polskich - Świstówka Roztocka - Morskie Oko- Palenica Białczańska

, Ula Przygoda

I. Z Zakopanego udaliśmy się autobusem do Palenicy Białczańskiej.

II. Z Palenicy drogą asfaltową szliśmy około 40 minut do Wodospadów Mickiewicza.

, Ula Przygoda

III. Za Wodospadami natkneliśmy się na zielony szlak prowadzący do Doliny Pięciu Stawów. Droga trochę mozolna pod górę (1h 20'😉 jednak prawie cały czas przez las. Po drodze natknąć się można na stumyki i piękne mostki, które urozmaicają naszą przeprawę.

IV. W pewnym momencie docieramy do skrzyżowania i mamy do wyboru albo udać się bezpośrednio do Piątki albo iść do Siklawy. Ja wybrałam tą druga opcję. Jest ona dłuższa, ale można więcj podziwać. Nad Siklawą urzadziłam sobie odpoczynek, by nacieszyć oczy widokami i nieco przekąscić.

V. Z Silkawy szlakiem niebieskim prosto do Doliny Pięciu Stawów, miejsce zaczarowane, przynajmiej jak dla mnie. Ogrom i potęga gór jak zawsze robi na mnie wrażenie. Natomiast sprzyjająca pogoda, zachęcała do odpoczynku nad jednym ze stawów i podziwaniem pluskających się kaczek oraz czystości wody i majestatu gór.

VI. Oczywiście zatrzymaliśmy się też w schronisku na kawę 🙂 i małą przekaske. 🙂

VII. Po opuszczeniu Piątki udaliśmy się w kierunku Świstówki, choć droga w górę była troszke mozolna, widoki rekompenspwały wszytsko 🙂.

VII. Z Świstówki juz tylko z górki do MOKA, choć w pewnych momentach troszkę stromo, jednka przy zachowaniu ostrożności da się wszytsko pokonać.

, Ula Przygoda

VIII. W Morskim Okou jak zawsze tłoczno, na ale cóż nic na to nie poradzimy. Chwila przerwy i ruszamy dalej.

IX. Ze schroniska w MOKU do Palenicy asfaltówką.

Cała trasa zajęła nam około 8 godzin z odpoczynkami .