Zakopane-dzień pierwszy

, marian

W Zakopanym nigdy jeszcze nie byłem więc w tym roku postanowiłem że na urlop jedziemy w góry, by chociaż trochę poznać nasze Tatry.Po zakwaterowaniu w pensjonacie odrazu udajemy sie na te słynne Krupówki.Już tam czuje sie klimat gór.Mijamy budki z oscypkami,budki z pamiątkami,karczmy w stylu góralskim itd..Niektórzy piszą że tam za tloczno ale mi odpowiadał ten klimat i każy dzień pobytu w Zakopanym kończyliśmy spacerem po Krupówkach.Następnym naszym celem zwiedzania jest Gubałówka ,na którą udajemy sie kolejką szynową.Gubałówka jest świetnym miejscem gdzie widzimy panorame Tatr w całej okazałości.Tutaj również jest wiele stoisk, kramów i restauracji.Do miasta nie wracamy już tą kolejka tylko spacerkiem wędrujemy czerwonym szlakiem tzw.Szlakiem Papieskim na Buchorowy Wierch.Po drodze mijamy kapliczke Matki Boskiej Różancowej.Z Buchorowego Wierchu zjezdzamy wyciągiem krzesełkowym .Urokliwy zjazd z którego możemy zobaczyć wiele góralskich domków i całe miasto.Dalej wędrujemy w kierunku Krzeptówek gdzie znajduje się piękne Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej .Kościół został zbudowany jako votum za ocalenie życia Papieża po zamachu z 13 maja 1981 roku.Ponieważ dzień był bardzo słoneczny a pogoda miała sie zmienić i ma padać więc postanawiamy jeszcze udać sie na Kasprowy Wierch.Widoki które tam zobaczyliśmy długo pozostaną nam w pamięci.

2015-07-12

25 lipiec 2015 13:52

Widzę Marianie że polubiłeś góry, Ty w Tatarch a Ja na GSzB. i tak trzymaj.

Pozdrawiam Tadek

21 lipiec 2015 08:37

Fajny opis "od serca". Kochane Tatry.

20 lipiec 2015 10:44

Super miejsca zobaczyliście. Troszkę mi znane. Fajnie popatrzeć na nie w letnim klimacie, ja znam w zimowym.

20 lipiec 2015 07:21

Piękne zdjęcia. Widzę, że już w pierwszy dzień pobytu udało się sporo zobaczyć 🙂

Szkoda, że nie masz porównania z Krupówkami z przed jakiś 20 laty. Wtedy były zupełnie inne, takie klimatyczne.

19 lipiec 2015 20:38

Marianie pięknie zaczynacie urlop zazdraszczamy

19 lipiec 2015 16:32

Marin widzę,że nieustannie na krajtroterskim szlaku. Tak Trzymać. Zakopane urokliwe, szczyty Tatr zawsze piękne , choć uczą pokory.

Ja wole Zakopane w listopadzie lub marcu, wtedy nie ma tłumów .pozdrawiam 🙂

19 lipiec 2015 15:58

Są takie miejsca mimo wszystkiemu w polsce, które mają klimat i przyciągają rzesze turystów. Widzę ze lubisz Tatry i Zakopane

19 lipiec 2015 12:24

Super, że wybraliście się w Tatry,

śliczne miejsca, Kasprowy i Gubałówka bardzo widokowe,

ciekaw jestem i czekam dalszego ciągu

19 lipiec 2015 08:21

Zakopane ma swój klimat. Krupówki też lubię,pomimo tłoku. Trasę z Gubałówki na Butorowy Wierch pokonałam kiedyś jak ty Marianie,kolejką i wyciągiem:-) Sanktuarium na Krzeptówkach -piekna papieska pamiątka. Ciekawa jestem co jeszcze zobaczyliście w Zakopanem. Czekam na relacje z kolejnych dni pobytu.