Park Miniatur Budowle Świata oraz zamek Bolków

, marian

Jedziemy do Mysłakowic ,zobaczyć jedne z najsłyniejszych i najpiękniejszych budowli świata.Fajnie w tak krótkime czasie zwiedzić świat i oczywiście bez wielkich kosztów.Możemy tu zobaczyć między innymi wieże Eiffla w Paryżu,Biały Dom w Waszyktonie,Brame Brandeburską w Berlinie,Mur Chiński,Krzywą Wieże w Pizie,Big Ben w Londynie i wiele innych.Cieszy mnie że znajdują się tu również polskie makiety jak Bazylika Licheńska i Pałac Kultury i Nauki w Warszawie.Jesteśmy świadomi że mało które orginały tych budowli zobaczymy w życiu realnym więc pocieszamy się miniaturami.Przy każdej miniaturze znajduje się tablica z opisem tej budowli.Park powstał w maju 2014 roku i z czasem ma się wzbogacać w nowe miniatury.W Mysłakowicach warto jeszcze zobaczyć pałac w którym obecnie znajduje się szkoła oraz kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa.Najcennieszym fragmentem kościoła są kolumny z Pampei podtrzymujące przedsionek świątyni.W parku przy pałacu bardzo mi się podobała replika bramy przed stawem z kości szczęk wieloryba.To była ostatnia miejscowośc którą mieliśmy w planie zwiedzić ale jeszcze nie było tak póżno więc postanawiamy jeszcze wstąpić na zamek Bolków. Odbywały się tam pokazy rycerskie co zamkowi dało jeszcze większego uroku. Na zamku już byliśmy ale chętnie pokazaliśmy każdy zakamarek zamku wnukowi.Z wieży zamku pożegnaliśmy się z pięknymi widokami które mieliśmy okazje podziwiać na tegorocznej majówce.