Kaskady Myi

, Ela

W końcu wiosna. Niedziela słoneczna, piękna i kusi żeby gdzieś się wybrać. Do naszej wędrownej rodzinki dołączył nowy członek, którego niestety trzeba cały czas nosić i pilnować żeby się nie zgubił(na zdjęciu). Po obiadku jedziemy do Przesieki. W planach Wodospad Podgórnej i Kaskady na Myi. Wodospad jest bardzo znany a kaskady juz bardziej ze słyszenia. Jest to czwarty co wielkości wodospad w Karkonoszach ma zaledwiie 5m ale jest uroczy. Jadąc do Przesieki z daleka widzimy Zamek Chojnik który kusi swą wieżą do pooglądania pięknie zaśnieżonych szczytów Szrenicy czy też Śnieżki. Dojeżdżamy drogą do wodospadu na parking. Stąd ruszamy najpierw na kaskady. Idziemy zielonym szlakiem w kierunku ogrodu japońskiego -nowej atrakcji Przesieki. Zaraz za mostem szlak idzie do góry a my skręcamy w prawo w nieoznaczoną ścieżkę i schodzimy do brzegu Myi. I tu już idziemy w górę rzeki jakieś 10 min do pierwszych kaskad które ciągną się przez parę metrów. Ścieżka nie oznaczona. W przewodnikach opisane jest zejście przed mostem przez brankę ale to teren prywatny i zakaz wejścia. Obecnie zrobiona jest ścieżka po lewej stronie Myi. Ale nie ma żadnego oznakowania, więc łatwo pominąć zejście a szkoda by było bo kaskady są śliczne. Wśród drzew i całkowitej ciszy bez tłumów. Ale też i ono na te tłumy nie jest przygotowane. Co bardzo mnie cieszy . Inaczej już ma się z Wodospadem Podgórnej tu ludzi sporo , ławki jak na festynach, nawet jakaś budka stoi ale ile razy tam jestem to zawsze jest zamknięta. Jednego czego mi brakuje to pieczątki z Przesieki z wodospadem. Kolejnym celem naszej wyprawy do przesieki będą Szwedzkie Skały. Kolejny "dziki " teren. Bez oznakowania i szlaku trudny do odnalezienia ale bardzo ciekawy. W czasie spaceru spotkała nas niespodzianka w postaci zalegającego śniegu powyżej kostek , a chłopaki w adidaskach🙂 Po przejściu tego odcinka buty czyste ale nogi mokre. Jak narazie obeszło się bez kataru🙂

Nowy członek rodziny:), Ela
Kaskada, Ela
, Ela
Wodospad Podgórnej, Ela
Kolejny cel, Ela
2015-04-11

16 kwiecień 2015 14:57

Pierwszy raz słyszę o tych kaskadach,świetnie,że odkrywasz nam takie mniej znane miejsca. Dobrze wiedzieć,że istnieją. Może akurat kiedys trafi się okazja i tam powędrować.

16 kwiecień 2015 14:25

Bardzo fajna wycieczka. Nie znam tych terenów ale widzę, że muszę poznać 🙂

16 kwiecień 2015 13:07

[cytuj autor='Świątkowski Roman '][cytuj autor=' Krzysztof Dorota']Super ciągnie wilka do lasu he he idzie wiosna to jest to człowiek nabiera energi do zycia extra mozna powidzieć sezon otwarty 🙂 pozdrawiamy   [/cytuj] Ciągnie, ciągnie a co do wycieczki to super te kaskady, fajne fotka. Bardzo fajna wędrówka. Wiosnę widać już dość dobrze -trawa , drzewa itp.. nie miałem okazji widzieć tego wodospadu ale jak widac na zdjęciach mam czego żałować [/cytuj]

Ja też niestety nie znam tego wodospadu. Dobrze, że na fotkach  Elu, mogę  go podziwiać 🙂

16 kwiecień 2015 10:08

16 kwiecień 2015 07:53

Pięknie, super wędrowanie, i fajna maskotka 🙂 My jak byliśmy nad wodospadem, to była tylko jedna parka oprócz nas, ale może było zbyt wcześnie rano 🙂

16 kwiecień 2015 00:48

15 kwiecień 2015 22:16

Fajne miejsca, śliczne. Gór niestety nie znam zbyt dobrze i dlatego ich się trochę boję. Ale postanowienie mamy mocne z Darkiem, że jak Antosia jeszcze trochę podrośnie, to zajmiemy się intensywnie tym tematem.

15 kwiecień 2015 22:11

Jaką ja miałem ochote tam powędrować gdy byłem w zeszłym roku w Przesiece nad wodospadem ale czas nas gonił .Uwielbiam takie miejsca .