Gryfickie wspomnienia

Brama Wysoka, Danusia

Dobrze pamiętam dawne Gryfice. W mojej pamięci miasteczko, widziane oczami dziecka,zapisało się dość dokładnie. Spacerowaliśmy ulicami śródmieścia porównując zapamiętane miejsca z chwilą obecną. Nie byliśmy tu od wielu lat. Trzeba przyznać,że sporo się zmieniło. Pozytywna rewitalizacja ulic otaczających centrum zmieniła na plus to miejsce. Jednak znaleźliśmy też wiele miejsc, w których czas jakby się zatrzymał. Niektóre sklepy do dziś znajdują się w tych samych miejscach,co niegdyś. To było jak taki mały, krótki powrót do przeszłości.

Po raz pierwszy jednak trafiliśmy do miejskiego parku. Mroźny,zimny dzień niezbyt sprzyjał długim spacerom,ale nie mogliśmy odmówić sobie przechadzki nad Regą. Nie wiedziałam,że w Gryficach są takie sympatyczne miejsca. Młyn nad rzeką, dom młynarza i śluza tworzą pełen uroku zakątek parku. Pewnie latem jest tu jeszcze piękniej.

Kościół pw. Zaśnięcia NMP, Danusia

Z gryfickich zabytków warto zwrócić uwagę na dwie bramy wjazdowe do miasta ( ok. XVII w): Kamienną i Wysoką oraz na Basztę Prochową( XIV w). Z fragmentami murów obronnych stanowią one pozostałości dawnych obwarowań miejskich. Z Bramy Kamiennej rozlega się hejnał. Miasta. W centrum miasta trudno nie zauważyć imponującej sylwetki gotyckiego kościoła Wniebowzięcia NMP ( XIII-XV w). Jest też dawny kościół ewangelicki ,obecnie prawosławny pw. Zaśnięcia NMP z XIX w. Lokalną atrakcją jest dworzec,zabytkowa parowozownia i linia kolei wąskotorowej . Stworzono tu skansen i muzeum kolei wąskotorowej. Może kiedyś jeszcze tu zajrzymy i będzie okazja ,by go zwiedzić. Tym razem nie starczyło czasu.

Powrót do przeszłości to miła forma krajtroterskich wędrówek. Wracają wspomnienia,a jednocześnie oglądamy teraźniejszość. Trzeba to kiedyś powtórzyć, w jakimś innym miejscu z przeszłości:-)

Plac Zwycięstwa, Danusia
Rega, Danusia
kościół pw Wniebowzięcia NMP, Danusia
Brama Kamienna, Danusia
gryf z herbem miasta na moście, Danusia
most spinający brzegi Regi, Danusia
Baszta Prochowa, Danusia
, Danusia
Rega, Danusia
pasaż wzdłuż ulicy ks. Ruta, Danusia
Gryfice, Danusia
2015-02-05

30 marzec 2015 08:17

[cytuj autor=' Marcin_Henioo']Kolejne, małe, spokojne, jakby senne, jakby nieco zapomniane, ale prześliczne miasteczko. Pięknieje ten nasz Kraj. [/cytuj]

Uwielbiam zaglądać do takich właśnie małych,niejako zapomnianych miasteczek. Mają one swój urok i są dalekie od wielkomiejskiego blichtru i pośpiechu. Mam wrażenie ,że czas i życie wolniej i spokojniej tam płynie.

27 marzec 2015 14:54

20 marzec 2015 21:17

Ciekawe miejsce, bardzo fajnie opisane. Zdjęcia zimowe nie oddają pewnie całego jego uroku.

20 marzec 2015 06:52

Troszkę pozwiedzałam,troszkę powspominałam, troszkę odpoczęłam,a teraz czekam juz na kolejne wycoieczki. Póki co jednak-wir pracy.

19 marzec 2015 23:17

Ładne miasteczko.

19 marzec 2015 18:15

Ładne zdjęcia, ładnego miasteczka.

19 marzec 2015 10:13

Pozwiedzałaś zimową por a sporo Danusiu. Ciekawie opisałas Gryfice. Ja je ledwie pamiętam sprzed kilku lat gdy byliśmy w Międzyzdrojach i pojechaliśmy zwiedzać Gryfice oraz Trzęsacz.

Dzięki Twojej wycieczce przypomniałam sobie to zachodniopomorskie miasteczko .

19 marzec 2015 09:53

Pięknie, ładne miasteczko, ja też bardzo lubię takie porównywanie wspomnień z dzieciństwa i młodzieńczych lat ze zwiedzaniem dzisiejszym. Nie tylko, że same miasta sie zmieniają ale też nasze spoglądanie na nie 🙂