Potrójna w Beskidzie Małym i mini zoo

Inwałd - Mini Zoo

Byliśmy już dwa razy w Parku Miniatur więc tym razem przyszła kolej na mini zoo. Dzieciom się tam bardzo spodobało. Są tam osiołki, kozy, włochate króliczki, bardzo pierzaste kurki, strusie emu które nas bardzo rozśmieszyły i jeszcze parę innych zwierzątek. Córce najbardziej spodobały się króliczki i obowiązkowa jeżeli gdzieś są konie - przejażdżka konna. Synek zaś karmił wszystkie zwierzątka, a najbardziej się zdziwił kiedy osiołek jego zgięte paluszki wziął za chlebek. Tak więc mini zoo jest ciekawe, jest możliwość przejażdżki koniem za 5 zł za dwa okrążenia, a kiedy już się wszystko obejrzy dzieci mogą się pobawić na placu zabaw albo pohuśtać się na oponie.

Z Przełęczy Kocierskiej na Potrójną

Druga część wycieczki to krótki spacer po górach, ze względu na już szybko zachodzące słońce. Poszliśmy więc na łatwiznę i wyjechaliśmy na Przełęcz Kocierską, która jest 718 m npm. Mogliśmy zatem bez dużego wysiłku zdobyć szczyt Potrójnej, bo od Przełęczy idzie się tam szczytami skąd też jest wspaniały widok na szczyt Jawornicy po drugiej stronie doliny. Na szlaku leżały już liście, które skusiły dzieci do zabawy w obsypywanie się nimi, a nawet zakopaniu w nich.

Po drodze było tylko kilka miejsc gdzie trzeba było podejść pod górę, a po trochę ponad godzinie dotarliśmy do naszego celu, do Potrójnej 892 m npm i zaparło mi dech w piersiach, bo jest tam pięknie. Potrójna jest bezleśną kopą, więc prawie z każdej strony zachwycają nas pieknę krajobrazy, a o tej porze roku mogliśmy zobaczyć ostatnie kolory złotej jesieni. Na szczycie jest też kapliczka pasterska.

Dzieci były tylko zawiedzione że nie doszliśmy do pobliskiego schroniska pod Potrójną prowadzonego przez studentów. No coż następnym razem.

a zachód słońca tuż, tuż, Katarzyna Jamrozik
powrót wieczorową porą, widok na światełka w dolinie, Katarzyna Jamrozik
2008-11-09

12 kwiecień 2009 14:43
1 maja br. otwieraja DinoZatorLand w Zatorze . Chyba będzie wcześniej uruchomiony niż w Inwałdzie. Wybieram się tam w maju badź w czerwcu z klasą . Liczę na dobrą zabawę 😁 A propos Chatki Studenckiej na Potrójnej , o ile mi wiadomo ona jest własnością prywatną, w weekendy jest otwarta , a jeśli ktoś chce do niej zawitać w ciągu tygodnia musi chyba wcześniej taką wizytę uzgadnić z właścicielem .

[i]Ostatnio edytowany: 2009-04-12 14:53[/i]
12 kwiecień 2009 10:09
chcieliśmy się wybrać na Łamaną Skałę i wiem że w okolicy jest grota Komonieckiego. Może ktoś dałby mi wskazówki jak tam dojść bez błądzenia.
07 luty 2009 19:18
W tym roku ma też być otwarta Dinolandia, przeglądałam stronę parku i ma tam być sporo atrakcji, np. mini golf i ścianka wspinaczkowe. Lubię te okolice bo jest tam dużo atrakcji dla dzieci a też i góry są blisko, chociażby Groń Jana Pawła i schroniskko na Leskowcu.
07 luty 2009 19:05
świetny pomysł na wycieczkę z dziećmi :-)
21 listopad 2008 08:27
NIe udało nam się tylko dojść do Chatki Studenckiej pod Potrójną. Dziwi mnie tylko to że że jest otwarta tylko w weekendy, a przynajmniej tak pisze na jej stronie. A z tego co się orientuję to oprócz schroniska na Leskowcu nie ma więcej schronisk w Beskidzie Małym.
20 listopad 2008 13:36
Świetna wycieczka z dziećmi.
20 listopad 2008 11:12
Faktycznie udało nam się wykorzystać ostatni weekend ze słońcem, choć zastanawialiśmy się czy uda nam się zejść ze szlaku przed jego zachodzem. A mini zoo otwarte cały rok więc nic straconego.
20 listopad 2008 11:07
O fajne to mini zoo szkoda że nie dojechaliśmy tam, Nala by miała frajdę 🙂
Ładną pogodę mieliście, piękne zdjęcia wyszły w górach.