Góry Świetokrzyskie

, violus

Mając kilka dni wolnego ruszamy na spotkanie z czarownicami w Góry Świętokrzyskie. Plan zobaczyć jak najwięcej .Pierwszy- Szydłów małe miasteczko skryte za murami otoczone fosą z dobrze zachowanym układem ulic i domów zyskało miano polskiego ,,Carcassonne''Wybudowane na zlecenie Kazimierza Wielkiego. Dzisiaj można pdziwiać Bramę Krakowską ,ruiny zamku, Skarbczyk w którym mieści się Muzeum Regionalne,Bramę Zamkową oraz Synagogę z XVI w.Poza murami miasta zobaczymy ruiny kościoła i szpitala św. Ducha zXIVw. Ach zapomniałam o dwóch kościołach ,św. Władysława i Kościół Wszystkich Świętych,jest co oglądać.Szydłów to też śliwkowa stolica Polski .Bilety kupimy w inf.turystycznej w postaci pięknej widokówki.Pogoda wspaniała jedziemy dalej, nastepnie pałac w Kurozwękach, niestety trwa festyn ludzi tłum to nie dla mnie jedziemy dalej.Dojeżdżamy do Krajna Pierwszego gdzie mamy nocleg.Zwiedzamy okolice i jedziemy do Bodzentyna . Miasteczko zostało założone przez biskupa krakowskiego Bodzantę w 1355r.Następnie Biskup Florian otoczył Bodzentyn murami i wybudował zamek z którego zostały tylko ruiny . W miasteczku zobaczymy też dwa rynki i gotycki kościół. Drugi dzień pobytu wstajemy a tu -paskudna pogoda wieje, leje czekamy. Po południu decyzja ,idziemy na Łysicę. Kupujemy bilety, mijamy żródełko ,kapliczkę i ładnym szlakiem docieramy na szczyt, żadnej czarownicy może pochowały się z powodu pogody? robimy zdjęcia i schodzimy, trochę ślisko to nic .Głodni idziemy na posiłek do Jodełki to obiekt PTK-u smacznie i nie drogo czysto ,przyjemnie .Trzeci dzień zimno i wietrznie ale nie pada jedziemy do Nowej Słupi ,zwiedzamy centrum archeologiczne gdzie młodzi ludzie z pasją odtwarzają dawne dzieje, mieliśmy wyść na Łysą Górę ale nie udało się może następnym razem i tak jeszcze jest do zobaczenia jest Św Katarzyna i pałac z pierwszego dnia.Czwarty dzień wyjeżdzamy rano chcemy zobaczyć Busko Zdrój i Pińczów ale to w następnej relacji.

Szydłow, violus
w muzeum, violus
synagoga, violus
kościoł, violus
ruiny kościoła i szpitala, violus
ruiny zamku Bodzentyn, violus
Bodzentyn, violus
rynek Bodzentyn, violus
przed dyrekcją ŚPN Bodzentyn, violus
centrum archeologiczne, violus
też centrum, violus
ja na palisadzie, violus
wieża w centrum archeo., violus
mostek na szlaku, violus
żródełko, violus
kaliczka, violus
odpoczynek , violus
na szczycie, violus
małe gołoborza, violus
Jodełka, violus
w ogrodzie gdzie mieliśmy spanko, violus
2014-05-01

06 grudzień 2014 18:28

Fajna wycieczka, ciekawie opisana

04 grudzień 2014 08:15

Super wycieczka, świetne zdjęcia. Dawno nie byłam w tych okolicach. Pozdrawiam

03 grudzień 2014 19:22

Super zdjęcia. Ciekawa relacja. Bardzo interesujące miejsce.🙂

03 grudzień 2014 10:30

Fajnie zaplanowana wycieczka, ciekawe miejsca zwiedziliście, w których jeszcze nasza noga nie postała. Przy okazji- Szydłów "poznałem" dzięki PSz. Bardzo chcę zwiedzić to piękne miasteczko, pewnie w 2k15 się uda :-)

Ostatnio edytowany: 2014-12-03 10:30

03 grudzień 2014 09:00

Ciekawa wycieczka w ciekawe strony. Szydłów i Bodzentyn wciąż przede mną:-) Twoje fotki i relacja zachęcaja do odwiedzin tych miast. Pozostałe miejsca : Nowa Słupia, św. katarzyna, Łysica, Łysa Góra, oczywiście również są bardzo interesujące,częściowo miałam okazje je poznać.

02 grudzień 2014 20:18

No to brawa i dla Ciebie i dla męża, który mimo choroby był dzielny 🙂 Ładne okolice, znamy Szydłów z szybkiego przejazdowego zwiedzania, Bodzentyna nie znamy jeszcze 🙂 Super że już sobie świetnie radzisz 🙂