Zamek Ogrodzieniec - trasa 1051.

Już widać Zamek, Tadeusz Walkowicz

Rano pogoda niewyraźna, mgła i 7 0 C, w planach Zamek Ogrodzieniec. Więc wyjeżdżam. Godzina 7.38 odjazd PKP do Zawiercia. W Zawierciu jestem o 8.20. Teraz wzdłuż drogi do Ogrodzieńca i na Podzamcze gdzie znajduje się Zamek Ogrodzieniec. Po drodze nuda, w Ogrodzieńcu ruiny cementowni i zakładów przetwórstwa wapienia. Już widać Zamek, jest wcześnie, po sezonie, więc cisza, wszystko pozamykane. Ale muszę przyznać po ostatniej mojej wizycie dużo się zmieniło. Kto tu nie był, niech przyjedzie, kto był, przyjedz jeszcze raz. Zaliczając wszystkie atrakcje rodzinnie, będzie pusto w kieszeni. Trzeba przyjechać tu na cały dzień, będzie co robić. Spokojnie zwiedzam Zamek, potem ruszam wokół Zamku, ciekawe miejsca zobaczyłem. W Karczmie Jurajskiej posiliłem się piwkiem. Teraz niebieskim szlakiem, przez Ogrodzieniec idę do Zawiercia. W Ogrodzieńcu duży ruch samochodowy – na Pilicę i Kraków przez Olkusz. Gdy doszedłem do czarnego szlaku, mokradła Czarnej Przemszy dały mi popalić, nie mogłem znaleźć mostu. Teraz tylko do Zawiercia. Odjazd do Częstochowy 15.42 – idę zobaczyć „ wyborczą fontannę ” obok odremontowanego dworca PKP Zawiercie. Oczywiście PKP ma spóźnienie jak zwykle – 15 min. Ale na koniec dziękowano Nam za wybór PKP Śląskie Koleje. Na dziś pieszo to 27,5 km. nie liczę PKP.

Kapliczka w Podzamczu, Tadeusz Walkowicz

15 listopad 2014 13:59

Ty masz swoje perełki 😉

15 listopad 2014 12:01

Wrrr czy tylko ja nie byłam?? Piekne miejsce i każdemu moge tylko zazdrościc że tam był. Super zdjęcia. Gratulacje, odznaka extra.

14 listopad 2014 20:49

Fajnie powspominać Ogrodzieniec i cała okolica super byliśmy no już rok temu pozdrawiamy

14 listopad 2014 15:28

Gratki Tadziu, no to super, że "drążą" temat 🙂

14 listopad 2014 15:26

Dziękuję Wszystkim za wizytę. Aniu, będą chyba coś remontować widziałem ekipę. Poprawiają też mur od strony Parku Linowego. Danusiu, wielka szkoda.

P.S Wreszcie dostałem Odznakę za Mały Szlak Beskidzki

No tak stary dobry Ogrodzieniec.Nie masz gdzie jechać jedź do zamku Ogrodzieniec. Fajna piesza wędrówka 1.5h w jedną 1,5h w drugą, 3/4 godz na zamku i dzień zaplanowany.

Obiecuję że w przyszłym roku Ogrodzieniec na pierwszym planie - w wyprawach po Jurze.

14 listopad 2014 13:10
Byłem ale chętnie znowu bym tam wrócił.W tym roku nie byłem wogóle na Jurze .Ładnie powędrowałeś.
14 listopad 2014 12:58

Hehe, masz Danusiu takie szczęście do pogody jak ja 🙂

14 listopad 2014 12:53

My tam byliśmy ze 3 lata temu w środku lipca,ale było puściutenko,bo...oczywiście padało:-)

14 listopad 2014 08:41

No my też jak bylismy w tym roku to w wielkich tłumach zwiedzaliśmy, kolejki na każdych schodkach 🙂 Ale zwiedzanie się poprawiło bardzo, jest ładniej i więcej do oglądania, super wycieczka Tadziu

14 listopad 2014 08:37

Super wyprawa. Widzę, że sporo się pozmieniało od czasu, kiedy tam byliśmy w wakacje 2013 roku. Z chęcią bym tam jeszcze wrócił z rodzinką, bardzo nam się podobał ten zamek, jeden z piękniejszych na Jurze. Wtedy nie było takich pustek, jak w dniu, kiedy Ty tam byłeś.