Ulica Piotrkowska w Łodzi

Piotrkowska

Po Piotrkowskiej w Łodzi chodziliśmy 2 dni, ale w drugim juz tylko fragmentami, natomiast w pierwszym dniu przeszliśmy od Rynku, przez Plac Wolności i całą Piotrkowską aż do Białej Fabryki. Stamtąd wróciliśmy tramwajem ku wielkiej uciesze dzieci do auta. Uwielbiają tramwaje bo u nas w mieście ich nie ma, już w Krakowie im frajdę robiliśmy i teraz znowu. Zresztą nie byłoby innej rady, bo 4 km z powrotem do góry nie dalibysmy rady, już my bylismy zmęczeni a co dopiero dzieci.

Piotrkowska jest pięknym deptakiem, od Placu Wolności przez długi odcinek jest pozbawiona ruchu, ani samochody, ani tramwaje ani autobusy tamtędy nie jeżdżą, to ponoć najdłuższy deptak w Europie! Tylko ryksze, charakterystyczna rzecz dla tego miejsca 🙂 Budowle w większości są pięknie odnowione, kamienice niektóre zachwycają. Po drodze spotkać można ciekawe pomniki i rzeźby - Twórcy Łodzi, Fortepian Rubinsteina, Ławeczkę Tuwima, Misia Uszatka, warto wszędzie przystanąć, zresztą w poniedziałek do niektórych trudno było się dopchać, w Święto Niepodległości było znacznie luźniej i spokojniej 🙂 Niestety Muzeum Włókiennictwa nie było otwarte podczas naszego pobytu, o czym juz w domu wiedziałam, bo akurat w wolne dni jest nieczynne i w pn, no szkoda, chciałam je zwiedzić.

Twórcy Łodzi
Miś Uszatek
2014-11-10

14 listopad 2014 08:53

My w 2008 byliśmy biegiem na Piotrkowskiej, w drodze nad morze, juz wtedy mi się spodobało ale chyba to jeszcze było przed rewitalizacją i nie było aż tak fajnie, zresztą nie widziałam wtedy wszystkiego 🙂 Elu, Miś Uszatek był napędzaczem dla naszych dzieci, żeby szły, jeszcze 80 numerów, jeszcze 40 numerów, już zaraz będzie 🙂 Zobaczyliśmy tez kilka innych pomniczków z bajkowego szlaku, w innych częściach miasta, zbiorę je razem do kupy i opiszę 🙂

14 listopad 2014 08:44

Piękna jest ta ulica. Byłem na niej "biegiem" w drodze na koncert bodaj w 2000 roku, ale nie pamiętam, jak to wyglądało. Śliczne te pomniki, cudne murale, no i nie wiedziałem, że w Łodzi jest taka niesamowita Archikatedra- po prostu cudo!

Tak jak Ania pisała gdzieś wczesniej, Łódź nie jest postrzegana jako miejsce typowo turystyczne, a tu wynika jasno i wyraźnie, że jest inaczej (patrząc na tą i inne wycieczki Ani z tego miasta). A jest tak blisko ode mnie, A-1 to tzw. "rzut beretem"...

14 listopad 2014 07:37

Dzięki 🙂 Sie szło i szło ale sporo ciekawostek 🙂 Już dawno za mną ta Piotrkowska chodziła, aż w końcu my nią chodzilismy 🙂

14 listopad 2014 06:30

Dłuuuga i bardzo ciekawa ulica:-) Oczywiście pomniki-ławeczki dodają jej uroku. Fajny spacerek sobie zrobiliście.

13 listopad 2014 21:03

Super wycieczka. Mój ulubiony Miś Uszatek. Rewelacyjna dobranocka. A dziewczynki świetnie go ubrały. Fajnie spędzony czas.