Zamek Czocha, Zamek Świecie i Zamek Gryf

Zamek Świecie

To była całodzienna objazdówka, nasz najdalszy wyskok na zachód 🙂 Najpierw odwiedziliśmy zamek Świecie, stoją ruiny, mysleliśmy że tylko z zewnątrz nam się uda pooglądać, ale zjawił się właściciel i za symboliczne 5 zł od dorosłego wpuścił nas na teren zamku i opowiedział trochę o historii a głównie o jego pracach remontowych i planach na przyszłość. No wiec zamek od kilku lat już jest odgruzowywany, odchaszczany i ratowane są mury, część już została odbudowana i naprawiona, reszta czeka w kolejce, zamek ma być udostępniony dla turystów, widac tu pasję i dbałość o autentyczność, elementy do remontu są skupowane często jako oryginalne fragmenty zamków historycznych, dzięki temu nie jest tu "plastikowo". Bardzo spodobało nam się to miejsce, i fajnie że właściciel poświęca swój czas i już teraz turystów raczy informacją. Akurat na zamek, gdzie praktycznie turystów jeszcze brak, przyjechało drugie auto - rejestracja STA - zgadaliśmy się że też są z Tarnowskich Gór. Świat jest mały 🙂

Potem pojechaliśmy na zamek Czocha - słynny zamek - piękny i tajemny, od lat udostępniony dla turystów, w wersji tańszej, tylko na dziedzińce i droższej do wnętrz. Niestety zdjęć we wnętrzach nie można robić, a właściwie mozna, ale nie mozna ich upowszechniać, więc odpuściałam sobie komnaty.

Po drodze do zamku Gryf wstąpiliśmy jeszcze na zamek Rajsko, ponoć same ruiny tu stały jeszcze niedawno, teraz na zamku trwa odbudowa, ladnie to wygląda, ale tu już tak gościnnie nie jest, stróż nas wygonił spod bramy bo kamery patrzą i nawet nosa wściubić nie można, Broń Boże! 🙂

Zamek Gryf, myślałam, że bardziej popularny jest niż jest. Ruiny, które jak się dowiedzieliśmy od przypadkowej osoby, nie najlepiej zarządzane są. Najpierw zdziwilismy się ceną wysoką, ale ponoć to tak od tego roku dopiero, bo właściciel żąda wysokiej kasy od dzierżawcy. Coś by się tu musiało zmienić, w mysleniu odgórnym, lepiej zagospodarować ruinki i nie rujnować turystów 🙂 Bo miejsce jest ciekawe, dla łazików idealne.

Zamek Świecie

Po zamku Gryf jeszcze przejechaliśmy przez Lubomierz i Dolinę Bobru z Jeziorem Pilchowickim, ale to tak na szybko już bo nas burza goniła, ta co w Siedlęcinie ostatecznie nas złapała.

Jezioro Leśniańskie
zapora
2014-07-07

01 sierpień 2014 13:55

Wątpię zeby na dziedzińcu leżały 😉

01 sierpień 2014 13:45

Aniu .

czyżby do zamku Czocha po  nieodkryte skarby III rzeszy , ktorych  szukamy , szukamy

Pozdarwiam  Karol

poszukiwacz przygód  i skarbów

31 lipiec 2014 09:47

No trzeba przyznać, że w Karkonoszach czas na maksa wykorzystaliśmy 🙂 Ale tak cudnie, na długo musi straczyć, grzech nie korzystać 😉

piekne ,urokliwe  ( Eli) okolice.

karol

31 lipiec 2014 09:16

Piękne zdjęcia,piękna pogoda i kolejna fajna wycieczka. Jesteście niezmordowani w tych rodzinnych podróżach. Zamek Czocha zwiedzałam-niezwykle ciekawy obiekt. Pozostałe są mi zupełnie nieznane.

31 lipiec 2014 07:35

Dzięki , no to macie pole do popisu jak wrócicie do domu hehe

30 lipiec 2014 23:42

Ania grasuje po naszych okolicach hi hi pięknie fajne te ruinki Czochę znamy ale pozostałe nie pozdrawiamy

30 lipiec 2014 15:20

No praca na Gryfie wrała, ponoć wolontariusze mają działać, fajnie że się coś dzieje, jakby tak zostawili na 5 zł to jest ok, tylko teraz te 15 zł to koszmar jakiś. No jestem ciekawa co z tym Rajskiem, szkoda, żeby tak miał być niedostępny, sobie teraz dopiero o jego historii poczytałam i tym bardziej żal 🙂

30 lipiec 2014 14:32

Aniu na Gryfie byłam pierwszego maja. Już był płatny i wyszło drogo.  Tak było 5 zł, potem na stronie pokazało się "ile łaska". Jak robiłam projekt to pani opiekujaca się tym terem razem z mężem, powiedziała, że będzie za darmo. I aż mnie zatkało że tyle chcą. Ale sporo jest zrobione. Pamiętam jak były tylko krzaczory.,zobaczymy z tym Rajskiem. Będę monitorować.🙂

Ostatnio edytowany: 2014-07-30 14:49

30 lipiec 2014 14:23

A kiedy byłaś Elu w Gryfie ? Mam mętlik z tym zamkiem. Na każdej stronie pisze co innego a mysmy się troche nasłuchali od chłopca tam pracującego i w sumie nie wiem co tu jest prawdą tak do końca. Podobno jeszcze rok temu było 5 zł, i tyle by szło dać. Po zwiedzaniu moge ocenic ze stanowczo za drogo jak na to co tam zastalismy, tym bardziej ze troche tam sobie działkę stworzono 🙂 Rajsko może będzie ciekawszy jak go otworzą.

Ostatnio edytowany: 2014-07-30 14:30

30 lipiec 2014 14:12

Pięknie pozwiedzaliście. Mieliście więcej szczęscia niż ja. Mi się nie udało zobaczyć zamku w Świeciu od środka. Zamek Czocha ładny, dziedzińce ciekawe i tańsze, rejs stateczkiem fajny ale tez drogi, tylko widoki śliczne. Zmek Gryf to zdzierstwo, ale tez zabuliłam. Rajsko było fajną ruinką ogólnie dostepna, teraz porażka. A szkoda. Zdjęcia śliczne.

30 lipiec 2014 12:57

Dużo udało się  Wam zwiedzić . J a tylko byłem na zamku Czocha. Pięknie ten zamek widać z rejsu po Kwisie.