Szklarska Poręba.

Szklarska Poręba, Darek
Tym razem zorganizowaliśmy sobie wypad do Szklarskiej Poręby, miasta porozciąganego po dolinkach, leżące u podnóża Karkonoszy i Gór Izerskich.
Będąc w tych okolicach koniecznie należy zobaczyć Wodospad Kamieńczyka, dawny młyn wodny św. Łukasza na Kamieńczyku, Wodospad Szklarki, obok niego stojące Schronisko Kochanówka, dalej Zakręt Śmierci i sztolnie dawnej kopalni pirytu, Sowie Skały, Krucze Skały, z których za dodatkową opłatą można zjechać po linie, Muzeum Mineralogiczne, oraz oczywiście w samym centrum - Skwer Radiowej Trójki.
Niedzielny spacer po Szklarskiej Porębie i jej przepięknych okolicach rozpoczęliśmy najpierw czerwonym, a potem czarnym szlakiem. Tym razem podążaliśmy do Wodospadu Kamieńczyka przez Marysin, gdzie różnica wysokości wynosiła 202 m.
Na trasie natrafiliśmy na ciekawe formy skalne, niektóre z nich posiadały nawet swoje własne nazwy np. Krzywe Baszty, albo Krucze Skały. Jednak najpiękniejszy widok był wtedy kiedy naszym oczom ukazał się największy wodospad Sudetów – Wodospad Kamieńczyka. Po chwili odpoczynku i obowiązkowych fotkach, udaliśmy się w stronę dzielnicy Marysin na, której mieści się dolna stacja Kolei Linowej „Szrenica”. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Mineralogiczne i po przez przełom rzeki Kamiennej i potoku Szklarka udaliśmy się do Wodospadu Szklarki. Szliśmy wśród oryginalnych wież skalnych o nazwie Głazowisko, Dziobata i Piekielnik, przechodziliśmy też przez Czerwoną Jamę i Czarną Topiel. Po drodze odwiedziliśmy równiez Chatę Walońską w sąsiedztwie, ktorej napotkalismy przemiłe stadko pasących się kóz. Idąc tak urozmaiconym szlakiem dotarliśmy wreszcie do malowniczego Wodospadu Szklarki, przy którym bylo gościnne Schronisko „Kochanówka”. W powrotnej drodze obejrzeliśmy jeszcze miejsce, gdzie żył i pisał wybitny polski fraszkopisarz Jan Sztaudynger i barokowy kościół p.w. Niepokalanego Serca NMP.
W tak miłych okolicznościach zakończyliśmy niedzielne zwiedzanie Szklarskiej Poręby i udaliśmy się w stronę Legnicy.

Śnieżne Kotły, Darek
2008-11-02

warek44 Bak
26 marzec 2012 09:14

I jakich to człowiek może się informacji dowiedzieć🙂

Pozdrawiam!

29 luty 2012 08:15

Uff Po długich poszukiwaniach udało mi się wreszcie wytyczyć Twoją Stasiu trasę. Mam bardzo archaiczne mapy czeskich szlaków i pewnie dlatego. Masz rację! Po co się męczyć. Najlepiej jak kupię nową mapę na miejscu- w Czechach. Dziekuję za podpowiedzi, pozdrawiam :-)

28 luty 2012 16:35

Danusiu, co do mapy. Czesi bardzo dużo pozmieniali przebiegi tras w ciągu ostatnich kilku lat, więc lepiej kupić mapę aktualną w Czechach, niż nieaktualną w Polsce. Sam już parę razy naciąłem się idąc "na pamięć" i faktycznie lepiej mieć przy sobie ważną mapę.

28 luty 2012 10:16

Masz rację Adasiu, za południową granicą są bardzo atrakcyjne szlaki a i z dojazdem nie ma problemów. Pozdrawiam i życzę odkapcanienia.

28 luty 2012 09:21

Witajcie. I nas ciągnie za południową granicę. Staś ma w  swoich  trasach conajmniej kilka do wypróbowania. Skapcaniałem ostatnio, czekam wiosny.Pozdrowienia

27 luty 2012 23:06

Dziękuję Stasiu! Muszę tylko znaleźć odpowiednią mapę i zacznę planować. pozdrawiam :-)

27 luty 2012 22:54

Witaj Danusiu! Podpowiadam, moja dzisiejsza, bo w sumie najłatwiejsza jak na początek po tamtej stronie. Dzięki za opinię i pozdrawiam

27 luty 2012 22:52

Cieszę się Stasiu, że Cię widzę w dobrej kondycji /zdjęcie 52/. Ale chyba nie degustowałeś całego zestawu pokazanego na zdj.53? To by dopiero bylo! hihi.Pozdrawiam :-)

27 luty 2012 22:49

Kolejna ciekawa wycieczka ładnie opisana ... Kusisz mnie Stasiu swoimi wyprawami za pobliską granicę. Już kiedyś obiecałam sobie, że spróbuję, ale ciągle nie wychodzi... Może podpowiesz mi jakąs łatwą trasę na początek?

Pozdrawiam:-)

27 luty 2012 22:33

9 zdjęcie pokazuje tablicę pamiątkową poświęconą Wincentemu Witosowi, który tutaj musiał schronić się w latach 1933 - 1939.