Legnica

Legnica Zamek

Legnica to piękne historyczne i zabytkowe miasto na Dolnym Sląsku, odwiedziliśmy je w trasie w Karkonosze, bo szkoda byłoby je pominąć będąc tak blisko 🙂

Bardzo spodobała mi sie Legnica, tym bardziej że przywitała nas piękną pogodą. Zaparkowaliśmy pod Wieżą Bramy Głogowskiej i pod zamkiem, który sobie obeszliśmy na ile się dało, kaplica niestety była niedostępna już. Spod zamku zrobiliśmy spacerek po Starówce najpierw pod Kościół Mariacki - bardzo okazała budowla gotycka, świątynia ewangelicka, potem dalej, juz z lodami bo upał straszny szliśmy w kierunku katedry, też gotyckiej, to już kosciół katolicki Św. Piotra i Pawła. Wnętrze monumentalne. Obok katedry stoi z jednej strony Nowy Ratusz - piekna budowla, a z drugiej strony Stary Ratusz, też ciekawy, tym bardziej że przykleiły się do niego urocze kramy śledziowe, tzw. Śledziówki, które przywiodły mi na myśl domki budnicze z Poznania.

Zamek w Legnicy

Dalej odwiedzieliśmy też barokowy kościół Św. Jana, gdzie Pan wpuścił nas do Mauzoleum Piastów. Pod barokową Akademią Rycerską (Muzeum Miedzi) zawróciliśmy, widząc Wieżę Chojnowską, ale trochę zeszpeconą, bo zmieniona kiedyś na budynek mieszkalny i w starych gotyckich murach wykuto okna. Ten widok średnio przypadł mi do gustu 🙂