Słoneczna niedziela na Jurze

Osrodek w Krępie ta i 12 kolejnych fot, mokunka

W piękną, słoneczną, czwrwcową niedzielę postanowiliśmy odwiedzić dwa miejsca na Jurze. Rabsztyn i Ogrodzieniec . Najpierw pojechaliśmy do Rabsztyna, drogą na Olkusz , około 40 km od nas !

, mokunka

W rabsztyńskim zamku byliśmy ostatnio rok temu i wydawało się, że prace nad renowacją oraz zachowaniem tzw „stałej ruiny” już mają się ku końcowi. Nawet otwarto do zwiedzania basztę (bardzo ciekawą , opisywałam ja na PSz) i dziedziniec po prawie dwuletniej przerwie.

Sądziłam, że nadal do się wejść na teren zamku w Rabsztynie…..Niestety, trwają prace, choć głównie wokół zamku. Powstał szeroki trakt wybrukowany kamieniami , jednak tuż obok są głębokie wykopy, sterty usypanej ziemi. Fakt postawiono ławeczki , są ścieżki rowerowe lecz wejść nie można na zamkowy dziedziniec . Trudno też dostać się w okolice bramy zamkowej, nie tylko mnie o kuli… Trochę szkoda .

Po zrobieniu kilku fot, kierujemy się w stronę Ogrodzieńca lecz nie od razu na Podzamcze tylko do dzielnicy "wypoczynkowej" , nastawionej typowo na turystykę o nazwie Krępa . Jest tam ośrodek , w którym kiedyś były baseny….Ciekawie zaaranżowane , wśród zieleni , w brzozowo – sosnowym zagajniku. Niestety parę lat temu baseny zlikwidowano . Po jednym z nich został wyschnięty dół , dno innego zamieniło się w niewielki staw , a może raczej sadzawkę.

Został tylko brodzik dla dzieci ! Za to tuż obok brodzika powstał fajny, ogrodzony plac zabaw dla dzieciaków.

Niedaleko wybudowano miejsca piknikowe , analogiczne jak te, które znajdują się w drodze na nieodległy Gród Birów . Nie brakuje ścieżek rowerowych. Jedna z nich prowadzi prosto do ogrodzienieckiego zamku !

Parking jest obecnie bezpłatny, co akurat pozytywnie mnie zaskoczyło.

, mokunka

Na chwilkę wybraliśmy się na Podzamcze , nie darowałabym bowiem sobie , gdybym będąc 3 km od zamku, nie pojechała tam . Ogrodzienieckie ruiny zawsze fascynują 🙂

Rabsztyn ta i 5 kolejnych fot, mokunka
Ogrodzieniec ta i 6 kolejnych fot, mokunka
2014-06-09

11 czerwiec 2014 09:45

Nię będę już osobnej wycieczki wrzucać z Rabsztyna, tylko tutaj dodam kilka fot z poprzedniego tygodnia 🙂

Zmiany w Rabsztynie idą zdecydowanie w dobrym kierunku wg mnie, mieli skończyć prace, ale dostali kolejne dotacje więc robią dalej, i super, podnosi się zamek górny obecnie, a wokół zamku tez powoli się tworzy ładne i zadbane obejście, które na pewno zachęci i ułatwi docelowo "wspinaczkę" pod zamek 🙂

11 czerwiec 2014 09:42

Super. Jak ja wam zazdroszczę tej jury. Piekne miejsce a ja nie byłam buuuuu. Pozdrawiam

10 czerwiec 2014 14:35

Widzę,że ciągnie Cię w plener. Bardzo dobrze,tak trzymaj.

10 czerwiec 2014 14:17

Pięknie jak zawsze,

nie usiedzisz jak to trafnie ujął Karol :-),

podwójnie wstyd mi za siebie, bo ja zmarnowałem weekend

10 czerwiec 2014 11:07

Mokunko, zapraszam na Z.Ś. - Czas na Bałkany.

10 czerwiec 2014 10:56

Karolu 🙂 baaardzo spodobało mi się sformułowano "no nie usiedzi" 🙂 hihihi , bingo !

Romku 🙂 tez uwazam, ze powinni dopuscic do zwiedzania w Rabsztynie ; bo np w Ogrodzieńcu caly czas trwają prace renowacyjne jednej sciany i tylko ten fragment zamku jest wyłączony z ruchu turystycznego.

Tadziu 🙂 ty zawsze w ruchu, już planujesz kolejne trasy 🙂

Ostatnio edytowany: 2014-06-10 10:57

10 czerwiec 2014 10:56

Witam Cię Mokunko na Naszej Jurze. Piękne jak zawsze widoki Jury.

Pozdrawiam Tadek.

W sobotę wyjazd na Mały Szlak Beskidzki - Bielsko Straconka - Schronisko Luboń / szlakiem Dori / + Rodzinnie w Rabce.

10 czerwiec 2014 10:47

Ach ta Jura i niestrudzona Mokunka. Dzięki za informację o Rabsztynie , też myślałem że juz można normalnie zwiedzać zamek od środka, przynajmniej na dziedziniec mogli by już wpuścić turystów np w sobotę i niedzielę.

10 czerwiec 2014 10:27

ladna wyprawa Mokunki o kulach .

No nie usiedzi !!!!

zyczę  szybkiego powrotu do zdrówka.

Pozdrawiam karol

10 czerwiec 2014 10:05

[cytuj autor=' Krzysztof Dorota']Na Jurze zawsze można znaleść coś ciekawego czy ulubionego , Rabsztyn też widzieliśmy ale z  zewnątrz bo był remont fajnie że prace idą ku końcowi pozdrawiamy [/cytuj]

Pamiętam , że byliście na Jurze w ubieglym roku na majówce 🙂

10 czerwiec 2014 09:43

10 czerwiec 2014 07:40

Jura jak zawsze piekna 🙂 w Rabsztynie byliśmy przejazdem tydzień temu, zaskoczyło mnie, jak ładnie juz tam porobili wrzucę tez fotki dzisiaj

09 czerwiec 2014 23:13

Ciekawe miejsce nam odkrywasz na Jurze.W  Rabsztynie nigdy nie byłem to może jak wybiorę się będzie już po remontach.