Stożek Wielki-Soszów Wielki-Czantoria Wielka-Mała Czantoria-Ustroń

Widok ze szczytu Wielkiego Stożka na stronę czeską gór :), DoRi

Szlak czerwony będzie naszym szlakiem przewodnim w dniu dzisiejszym, a przy okazji będzie można zobaczyć jak technicznie do niego podejść przy robieniu GSB, co jest nade wszystko bardzo pomocne 🙂 Ze Stożka na skróty schodzimy na szlak, którym wczoraj przy pełni zmierzaliśmy do schroniska. Dzisiaj możemy w świetle dziennym zobaczyć, że nazwa Wielki Stożek nie wzięła się z powietrza lecz, że naprawdę góra swoim kształtem przypomina stożek-i to jaki w dodatku! Im dalej się od niego odsuwamy zmierzając do Małego Stożka (843 m) tym wyraźniej rysuje się nam jej kształt.

Z Małego Stożka nie rozpościerają się żadne widoki. Dopiero w podejściu płytami pod Cieślar (913 m) zaczynają się rysować szczyty i nasza wczorajsza trasa. Po drodze zwiedzamy domek opuszczony przy szlaku-dobra miejscówka na spania „za darmo” podczas wędrówek. Po pół godziny dochodzimy do Soszowa Wielkiego (886 m) na zboczach którego jest wyciąg narciarski i stoi pokaźna karczma w której przystajemy na kawę. Niestety przez nieznajomość trasy nie wiemy, że 15 minut niżej jest piękne schronisko PTTkowskie z 1932 roku do którego wchodzimy tylko po pieczątkę. Klimatycznie przypomina to na Wielkim Stożku.

Wielki Stożek widziany z podejścia pod Cieślar, DoRi

Trasa na odcinku z Soszowa Wielkiego na Wielką Czantorię (995 m) wznosi się i opada w dół. Przy samej podstawie dopiero szlak uderza prosto do góry po kamienistej ścieżce, którą mijamy spokojnie krok po kroku bez zatrzymywania. Turystów przybywa z każdym metrem czyli znak, że na szczycie może być lekko tłoczno. Na Wielkiej Czantorii stoi czeska wieża widokowa z której jednak nie korzystamy. Ja oczywiście szukam miejsca, gdzie mogę zdobyć pieczątkę potwierdzającą moje przybycie na szczyt 🙂 Przypuszczam, że schronisko jest lekko pod szczytem chociaż to tylko przypuszczenia. Pogoda się zmienia i zaczyna pokropywać deszczyk i wiać chłodny wiatr. Po posileniu się ruszamy szlakiem żółto-czarnym na Małą Czantorię.

Teraz już widzimy całą trasę jaką przeszliśmy przez ten czas, a dochodząc do szczytu Małej Czantorii (866 m) widzimy Równicę…z takiej odległości to podejście wygląda na bardzo męczące-i nie wyprowadzam Was z błędu-takie było 🙂 Z Małej Czantorii czeka nas ostatni odcinek- zejście do Ustronia, gdzie będziemy kończyć naszą weekendową trasę. Trasa górska kończy się po 1 h 30 min na parkingu i dalej wiedzie już do centrum miasta drogami między domostwami. Ustroniem nigdy nie wędrowałam tylko zawsze byłam przejazdem i musze przyznać, że to jedno z lepiej zadbanych miast jakie widziałam. Cisza, czystość i spokój jaki panował tej niedzieli aż zaskakiwał. Dochodząc do samochodów rozpadało się na dobre, ale nie popsuło nam to humorów.

Widoki z podejścia pod Cieślar, DoRi

Pożegnania nadszedł czas, ale kontakt pozostał i już szykujemy się na odkrywanie kolejnych nie przemierzonych przez nasze nogi tras. Tym co lubią weekendowe, długie trasy oczywiście polecam z całego serca te szlaki. Godzina 15:15 czas zakończenia niedzielnej wędrówki.

Link do trasy:

Widok ze szczytu Wielkiego Stożka na stronę czeską gór :), DoRi
2014-04-13

15 kwiecień 2014 23:09

Super widoki u nas też mamy Stożek Wlk.(Góry Kamienne 841 m n. p. m. ) ale troche mniejszy pozdrawiamy.

15 kwiecień 2014 14:22

Czasem nie mam po prostu czasu się doszukiwać w relacjach wszystkich tras 🙂 Poza tym zazwyczaj pomysł trasy rodzi się w piątek wieczorem, a w sobotę trzeba już jechać 🙂 Trasa i tak była do przejścia, bo od dłuższego czasu mnie kusiła 🙂 Dziękuję za miłe komentarze, a GSB napewno będzie opisany...mam nadzieję, że jakoś go streszczę, bo to w sumie 16-18 dni wyprawy 🙂 Pozdrawiam!

15 kwiecień 2014 14:12

Kolejna udana wyprawa Dori. Trzymam kciuki za kolejne etapy w twoim dążeniu do celu.

15 kwiecień 2014 13:05

A szkoda że koleżanka Krajtroterka nie korzysta z relacji przebytych tras innych Krajtroterów, można w ten sbosób zaplanowąć sobie częściowo trasę. Trasa Wielka Czantoria a Wlk. Stożek nie raz była opisywana nawet przezemnie i schronisko na Soszowie było opisywany - mapy też sa ważne. Nie jestem wielkim wędrowcem ani znawcą gór dlatego ja tak to robię - przygotowują trasę od a do z i korzystam np z Twoich opisów przebytych tras.

Wycieczka, a w zasadzie przebyta trasa fajna, ciekawa, zdjęcia super jak i również relacja. Gratuluję kondycji, chęci, i czekam na relację z przebytej trasy GSB

15 kwiecień 2014 13:02
Cudne widoki.
15 kwiecień 2014 11:53

Dalej kusisz,

jak mnie nie wygna w Tatry, to będą znów Beskidy

pomarzyć można...

15 kwiecień 2014 11:34

Znajome miejsca, piękne widoki i Dori na szlaku.