Krościenko n/D - Niedzica - Dębno

Zamek w Niedzicy, Grzegorz Binkiewicz
Zaczęło się od wyjazdu z Krościenka. Pojechaliśmy busikiem do zespołu zamkowego w Niedzicy. Tam zwiedzanie zabytku, razem z bardzo fajnym przewodnikiem (byłem z grupką dzieciaków i naprawdę utrzymać dobre kontakty z dziećmi jak przewodnik umie i ich potrafi zaciekawić to ma fach w ręku. Tam na takiego natrafiliśmy 🙂 więc jeżeli chodzi o przewodników to polecam. Zamek całkiem ładnie zrobiony, sale z eksponatami, można pooglądać poczytać zdjęcia postrzelać 🙂 dla każdego cos miłego. No my niestety nie trafiliśmy na jedno czyli na pogodę, gdyż jak weszliśmy tylko na zaporę zaczęło lać. Dotoczyliśmy się na drugą stronę pod bacówkę i musieliśmy w płaszczach p/deszczowych się wrócić. 😢

Dotoczyliśmy się do busa by ruszyć dalej … i tu żałuję iż nie udało nam się dotrzeć do ruin w Czorsztynie, ale no chodzenie po ruinach w deszczu z dziećmi to jednak nie najlepszy pomysł [i nie mówię to o 2-3 swoich, tylko o liczbie 40 😉]. Ale to nie znaczy że nie polecam tam jechać z własnymi pociechami tylko by rozważyć wyjazd do ruin podczas deszczu. 🙂

Więc ruszyliśmy w stronę Dębna. Droga minęła bardzo szybko, gdyż i odległość nie jest wielka między jednym a drugim miejscem. No i co tu napisać, kościółek bardzo ładny z zewnątrz. Podejrzewam, że i w środku pewnie pełno drewnianych przystrojonych pięknych rzeczy (tak jak w Gąsawie opisane w innej wycieczce) lecz niestety kościół był zamknięty i nie zobaczyliśmy środka. Zobaczyliśmy za to gniazdo bocianów z czterema bocianami gdzie jeden uczył się latać 🙂.

I niech ktoś mi napisze że POLSKA PRZYRODA NIE JEST PIĘKNA !!! 🙂.

Potem powrót do Krościenka i koniec wycieczki na ten dzień. 🙂

Ruiny, Grzegorz Binkiewicz
2008-10-23

26 październik 2008 09:48
26 październik 2008 07:47
Ogólnie zdjęcia zostały wykonane w lipcu tego (czyli 2008 roku) wiec calkiem swieże. Ja niestety nie wypowiem się o tym jak bylo kiedyś ponieważ nie widziałem ale z tego co widze jak piszecie to tylko musze żałowac iż nie przyjechalem z 5 lat temu tam 😢 ... Szkoda iż zabytki podupadają 😢 a to przecież zabytki nie tylko dla nas ale i dla nastepnych pokoleń które będą chciały zwiedzac i zakochac się w Polsce.

25 październik 2008 11:41
24 październik 2008 19:45
To jak stare budowle wyglądają, w dużej mierze zależy od gospodarza i jego możliwości. Czasami mam mieszane uczucia jak znane obiekty odrestaurowane za ciężkie pieniądze, nagle znajdują swych spadkobierców, a oni w krótkim czasie doprowadzają dany obiekt w zgodzie z majestatem prawa do całkowitej ruiny. Biorą sobie na plecy garba z którym ni jak nie mogą sobie poradzić jednak nie odstąpią własności nikomu, aż do całkowitego wyniszczenia. To jest po prostu chore i nie pojęte, ale w ten sposób ginie bezpowrotnie wiele cennych zabytków w naszym państwie.