Magicznym szlakiem Ducha Gór

Dzwonnica, Ela

Po zakończeniu zwiedzania Szlaku Izerskich Tajemnic i zdobyciu wszystkich pieczątkarskich kamieni, chciałam znaleść sobie kolejny cel. I prawie się udało. Bo przeszukując internet w celu znalezienia ciekawego miejsca trafiłam na informacje o niedawno (juz 2 lata temu🙂) otwartym rodzinnym szlaku o wspaniałej nazwie Magicznym szlakiem Ducha Gór. Z informacji wynikało że w najciekawszych punktach trasy, znajdują się granitowe głazy które zawierają tajemnicze hologramy i płaskorzeźby projektu Macieja Wokana. Aż mi się buźka uśmiechneła że bedę miała nowy cel w poszukiwaniach. Dodatkowo zachecali do zdobywania ze specjalną Księgą Skarbów hologramów za które można było uzyskać certyfikat Odkrywcy Szklarszkiej Poręby.

Gdy dotarłam do dalszych informacji aż jęknełam z rozczarowania, bo okazało się że z trzydniowej wyprawy, bo na tyle jest szlak podzielony dla mnie został już tylko jeden dzień a z granitów może z trzy płaskorzeźby. A księga jest nie do zdobycia już. Więc projekt raczej jednorazowy. Dlaczego?? ktoś zapyta. A no dlatego że nieświadomie w tamtym roku przeszłam część szlaku, a kamienie już wrzuciłam do swojej kolekcji. Bo do magicznego szlaku należy Łabski Szczyt, Kukułcze Skały, Śnieżne Kotły, Szrenica, Wodospad Kamieńczyk i Szklarka i część Walońskiego Szlaku. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło i zamiast latem, zobaczyć pozostałą część w jeden dzień, my z Tomkiem podzieliliśmy go sobie na parę zimowych etapów. Jeden już udało nam się zobaczyć. Mam nadzieje że uda się i resztę.

, Ela

Jest to trasa z obiektu militarnego - Zakrętu Śmierci na Wysoki Kamień. To że zakręt ten jest o znaczeniu militarnym możemy się przekonać, schodząc do jego podstawy, gdzie zobaczymy sztolnie minerskie. W razie potrzeby zakręt został by wysadzony. Prowadzi tamtędy żółty szlak, trasa spacerowa, w sam raz po obiadku(taką dostałam informację) niestety nic bardziej mylnego. Nie radzę jeść za dużo prze wyruszeniem, bo pierwszy etap wydawałoby się nie trudny, okazał się dla mnie ogromnie wyczerpujący. Cały czas pod górkę, niezbyt stromą ale długą. Jednak brak ćwiczeń zrobiło swoje. I to wyjscie zmotywowało mnie że zaczełam chodzić na aerobik z wielkim postanowieniem, że nie dam się nastepnym razem byle górce i moje płuca pozostaną na miejscu. Bo tym razem szykowały się do wyplucia . Ale mijane po drodze urocze i malownicze skupiska skałek pozwalały zapomnieć o zmęczeniu i dawały powód do zatrzymania, zrobienia paru fotek i nie przyznania się reszcie do porażki i bezdechu ha ha.

Idąc tą trasą wśród drzew i o dziwo po śniegu, więc był pretekst do porzucania się śnieżkami wkońcu pierwszy śnieg w tym roku i niewiadomo kiedy będzie kolejny. Bo jak przepowiadali Amerykanie zima ma być łagodna, Rosjanie że ostra. I wiece jak by nie było mają Amerykanie Rosyjską zimę ha ha. A nas narazie oszczędza i znając życie bedziemy mieli śnieżnego wielkanocnego zająca🙂. Ale wracam do naszej trasy po drodze mijamy skupiska o dźwięcznych nazwach Czarna Skała, Słoneczna, Dzwonnica, Czerwone Skałki i Kozie Skały. Wszystkie obcykane ale, że żadne nie mają tablic informacyjnych więc przy ich podpisywaniu mogę zrobić błąd, za co bardzo z góry przepraszam. Po około godzinnym spacerku dochodzimy do schroniska na Wysokim Kamieniu, na którym byliśmy latem. Ale tym razem panoramę gór zasłaniała mgła, wiał silny wiatr i zrobiło się bardzo zimno. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy tą samą trasą w drogę powrotną odkrywając kolejne skupiska skałek. Cała trasa wolnym spacerkiem zajęła około 2 godzinki.

Kozie Skałki, Ela
Słoneczna, Ela
2014-01-05

20 styczeń 2014 18:10

Fajnie że pomysłów Ci nie brakuje. Wspaniała wędrówka, Jesteś godna naśladowania.

20 styczeń 2014 09:34

Zakręt śmierci, jest fakt pod dość ostrym kątem. Jadąc ze Szklarskiej Poręby np do Świeradowa, trzeba tam przejechać .

Urwisko w dole spore, fajny punkt widokowy. Pewnie gdy zima, gołoledz, mżawka trzeba zwolnic ...nawet do niższej prędkości niż sugerują znaki .

Fajnie Elu opisujesz swój region 🙂

Ostatnio edytowany: 2014-01-20 20:21

18 styczeń 2014 12:26

Super pomysł 🙂

18 styczeń 2014 12:10

Czytając komentarze, wpadłam na fajny pomysł dzięki Danusi. Bedę "zbierała" wizerunki Ducha Gór. Jest przedstawiany w różnych postaciach i w różnych miejscach. Może powstanie kolejna ciekawa kolekcja🙂. Kto to wie.

18 styczeń 2014 10:30

Mogę napisac wow...super te Twoje wycieczki...jak będę w pobliżu musze koniecznie to zobaczyć. Zdjęcia cudo!

17 styczeń 2014 11:44

[cytuj autor='Karol Barsolis']wywolalem  Danuśkę ( Danuta ) .   Karol  Ostatnio edytowany: 2014-01-17 11:23[/cytuj]

Witaj Karolu! Chyba masz rację... Bardzo sympatycznie mnie wywołałeś :-)))))

Pozdrawiam serdecznie :-)

17 styczeń 2014 11:22

wywolalem  Danuśkę ( Danuta ) .

Karol

Ostatnio edytowany: 2014-01-17 11:23

17 styczeń 2014 10:46

Karkonosze obfitują w różnego rodzaju szlaki i ścieżki spacerowe, dzieki którym można poznać interesujące okolice. "Ducha Gór" widziałam tylko w schronisku na Wysokim Kamieniu i na skwerku w Szklarskiej :-) Jego szlak pokrywa się częściowo z innymi, ale żadnych oznaczeń Magicznego Szlaku Ducha Gór nie zauważyłam. Szkoda, bo ponoć został uznany najlepszym produktem turystycznym 2010r czyli całkiem niedawno!

Pokazujesz Elu kolejną porcję ciekawostek i tropisz miejsca zapomniane, Świetna relacja, piękne skałki, urocze krajobrazy. A schronisko na Wysokim Kamieniu urocze o każdej porze roku, z przemiłymi gospodarzami. Niestety będąc tam "tonęłam" dosłownie w mgle i widoki mogłam sobie tylko wyobrazić!

Piękna inauguracja wypraw w nowym roku Elu! Życzę kolejnych podróżniczych wen !

Pozdrawiam serdecznie z ciągle zielonego Górnego Śląska :-)

17 styczeń 2014 10:11

Bajkowa wycieczka i super zdjecia,te skałki wyglądaja bardzo urokliwie. Pozdrawiam serdecznie🙂

17 styczeń 2014 08:45

Piękne miejsca i trafiliście z ładną pogodą, sliczne zdjecia, super tak z synem wędrować 🙂

17 styczeń 2014 07:34

Świetna,jak zawsze,  wycieczka Elu! No i kolejna kamienna pieczątka do kompletu!   To nic,że przeszłaś już część Magicznego szlaku,fajnie,że wogóle go przed nami odkryłaś:-) Jesteś wspaniałą krajtroterką.

16 styczeń 2014 23:12

Naśnieżyli Szklarską i Jakuszyce bo w tym tygodniu odbywa się Puchar Świata w biegach. Więc zima tam jest🙂

16 styczeń 2014 22:54

tutaj  Jestes . a byly juz  poszukiwania ELI . pieczatek  kamiennych nie zbieram

bylem tam 2 miesiace temu .  -

zakret smierci (?) - droga  sudecka, zbojnickie skaly , kopalnie  IBERYTU , itp.

Danuta ( DANUŚKA)  tez byla.

Pozdrawiam Karol

PS.

jestem zawiedzionym tym zakretem smierci - wdzialem  duuuzo gorsze zakrety