Zimowa Rysianka

Jedyne widoki z rozstaju szlaków na Romankę i Rysiankę, DoRi

Całkowicie spontaniczne wybrałam się w góry w mroźny niedzielny poranek. Trasa, którą przemierzałam niejednokrotnie w wersji letniej ciekawiła mnie w wersji zimowej. Szlak zielony, który zazwyczaj wybieram idąc w stronę Rysianki okazał się nieco trudniejszy niż przypuszczałam. Wyjście zajęło mi bite 2,5 godziny. Przy rozstaju na Romankę szło się ciężko-miękki o dziwo śnieg przy panującym mrozie totalnie mnie zaskoczył. Na chwilę w tym miejscu pojawiły się prześwity dzięki czemu mogłam chociaż przez kilka minut rozkoszować się widokiem na okoliczny krajobraz, który w większości trasy był przykryty pod gęstą mgłą. Miłośników górskich zimowych wypraw było sporo wśród nich osoby na nartach back country, które coraz bardziej mnie kuszą, aby były w moim posiadaniu 🙂 bo okazują się świetnym rozwiązaniem w takich warunkach. Odpoczynek w schronisku jak zawsze przemiły niestety krótki bo tylko 30 minutowy. Powrót już okazał się nieco lżejszy i w niecałą godzinę z małym haczykiem byliśmy już w Żabnicy. Już myślę o kolejnym zimowym wyjściu, ale przy lepszej pogodzie. Dokładniejsza trasa opisana jest w poprzednich wpisach 🙂 Odległość całkowita 10,88 km, czas 4 h 10 min 🙂

, DoRi
A z okienka takie widoki :), DoRi
2013-12-15

24 grudzień 2013 19:20

Oj chętnie bym wrócił na rysiankę, może po świętach się uda!

20 grudzień 2013 09:28

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Hehe każdy ma w sobie dziecko 🙂 [/cytuj]

z wiekiem coraz więcej :-)

20 grudzień 2013 09:20

Hehe każdy ma w sobie dziecko 🙂

20 grudzień 2013 09:14

wycieczka fajna i warunki już zimowe.

aż tęsknię za górami

u nas temperatury prawie dodatnie i śniegu ani śladu

Pamiętam jak kiedyś zaplanowaliśmy zimą przejść z Korbielowa do Rysianki przez Pilsko. Do Pilska było ok obrzeżem tras narciarskich, a później w ciągu 1,5 h przedarliśmy się przez dwie polany i zawróciliśmy bo czasu już zaczynało brakować. Jednak rakiety śnieżne lub narty ski-tourowe dużo by zimeniły. Za to na pocieszenie zjechaliśmy na foliach i plecakach pod wyciągiem narciarskim. Szalona i szybka jazda ;-). Fajnie powspominać...

18 grudzień 2013 20:51

super piekne  "widocki

tesknie  juz  za nimi

.pozdarwiam Karol

18 grudzień 2013 18:59

Patrząc na Twoje zdjęcia już myślę gdzie by tu się wybrać w niedzielę. Twoja wyprawa super,  góry w zimie mają swój urok no i na pewno mniej turystów. A ta mgiełka też dodaje uroku.

18 grudzień 2013 18:45

Piękna zimowa wędrówka.

18 grudzień 2013 08:05

Piękne zimowe krajobrazy Dori i jak zawsze fajna wyprawa🙂

17 grudzień 2013 22:17

Piękna zima, cudne zdjęcia. U nas piękna pogoda +10 sniegu zero. Tylko na Polanie Jakuszyckiej biegacze już mają radochę bo tak napadało trochę🙂

17 grudzień 2013 21:00

U nas w sumie tak wiatru dziś nie odczułam, ale musi wiać, bo dzieci bardzo niespokojne, nasza Natalka szczególnie meteopatka czy jak to sie nazywa, od niemowlęcia bardzo reaguje na wiatry niespokojnym zachowaniem 🙂

17 grudzień 2013 20:36

Dziewczyny na nieszczęście tak tylko w górach 😢 u mnie są już tylko pozostałości i ciągły mroźny wiatr 😢

17 grudzień 2013 17:45

To taka zima juz w górach! Fajnie wyprawa. U nas tylko deszcz i wiatr,ale nie narzekam,przynajmniej nie muszę odśnieżać samochodu i odmrażać szyb;-)

17 grudzień 2013 17:26

Wow już całkiem na zimowo 🙂 pięknie i fajna długa trasa jak na te warunki. U nas całkiem czarno jest, choć dziś przynajmniej słoneczko 🙂