Magurka i Czupel

, Katarzyna Jamrozik

Była to nasze drugie wejście na Magurke w Beskidzie Małym 909 m n.p.n.. I także z tego samego miejsca z Przełęczy Przegibek 663 m n.p.m. w Międzybrodziu Bialskim z tym że tym razem ze znajomą i jej córką. Na Magurkę prowadzi krótki szlak niebieski. Jest to szybka trasa, bo do godziny dochodzi się do schroniska ale jest on z początku dość stromy.

W schronisku króki postój i ruszyliśmy dalej szlakiem niebieskim na Czupel. Jest to spacerkowy szlak, prowadzony szczytami. Szczyt Czupla 933 m n.p.m. jest wprawdzie zalesiony, ale schodząc za linię drzew można dostrzec górę Żar i Jezioro Międzybrodzkie. O tej porze gdy drzewa są jeszcze bez liści szczyt sprawia ciekawe wrażenie. Mi gdzieś przypominało scenerię Niekończącej się opowieści. Ale to taka moja dygresja.

, Katarzyna Jamrozik

Tam posiedzieliśmy na trawce jeszcze nieożywionej i skierowaliśmy spowrotem w kierunku schroniska, gdzie dzieciaki wybiegały się na polanie. Jako że czasowo ten wypad był krótki to podjechaliśmy jeszcze nad Jezioro Żywieckie. Chcieliśmy się tam przepłynąć statkiem, ale kapitan się nie pojawił. Może następnym razem.