Pilsko

, Katarzyna Jamrozik

Zdobyłam już najwyższy szczyt w Beskidzie Żywieckim Babią Górę. Przyszła teraz kolej na drugi co do wielkości szczyt - Pilsko 1557 m n.p.m. Tym razem zdobyliśmy już go razem z dziećmi. Szliśmy szlakiem niebieskim z Korbielowa z przejścia granicznego. Szlak okazał się trochę męczący bo w kilku miejscach trasa idzie stromo pod górę. Natomiast samo podejście już pod szczyt daje dużo przyjemności, a kopuła szczytu jest płaska i rozległa. Stamtąd już jak na dłoni widać naszą królową po drugiej stronie i tym razm z innej perspktywy co zawsze. Żeby osiągnąć sam szczyt Pilska trzeba przejść kawałek na słowacką stronę. Tam zrobiliśmy sobie przerwe z leżakowaniem wśród kosodrzewiny.

Powrót był przez schronisko na Hali Miziowej. Po łagodnym szlaku po szczycie, znowu trzeba było nadwyrężyć kostki przy stromym zejściu do schroniska. Schronisko niestety mnie rozczarowało swoją surowością i nowoczesnością. Nie tego szukam w górach.

Pilsko, Katarzyna Jamrozik
, Katarzyna Jamrozik
Z Pilska, Katarzyna Jamrozik
Schronisko na Hali Miziowej, Katarzyna Jamrozik
2013-08-15

02 grudzień 2013 21:59

Też lubię takie kameralne klimaty, niestety coraz mniej takich miejsc.

W tym roku było tak w chacie Socjologów na Otrycie.

Ostatni raz na Pilsku byłem 15 lat temu, dobrze to wspominam

widoki wspaniałe

Ostatnio edytowany: 2013-12-02 22:00

02 grudzień 2013 21:49

Dziękuję. Widoki niby były ale jeszcze nie te, bo trochę zamglone. Bardzo mi się stamtąd podoba sylwetka Babiej Góry. Od siebie z okna widzę ją od północy więc zawsze wydawała mi się płaskim szczytem, a faktycznie jest inaczej.

Ostatnio edytowany: 2013-12-02 21:52

02 grudzień 2013 21:41

Super Kasiu. Bardzo fajny wypad w góry i ładne fotki🙂

30 listopad 2013 15:53

Niedawno wstąpiliśmy do chaty studenckiej pod Potrójną i bardzo mi się spodobał jej klimat. Gospodarz zaprowadził nas do małej kuchenki, zaparzył nam kawe. Pozwolił nam nawet wejść z naszym psiakiem i nawet spytał czy dać mu wody. Porozmawialiśmy z nim chwile o okolicy, o tym jak mu się mieszka w chacie. A za kawe co łaska do puszki. Podobają mi się takie klimaty i miejsce pozostanie w pamięci.

30 listopad 2013 11:24

Super bąbowa wędrówka. Widoki piękne , ja w tym roku miałem mniej szczęśącia - podejście na Pilsko w mgle. Jeśli chodzi o schronisko na Miziowej to fakt co pisesz, stał sie hotelem a nie schroniskiem ale z drugiej strony zawsze to jakieś schronienie w razie czego.

30 listopad 2013 07:32

Super wyprawa. Oj tak słoneczka brakuje o tej porze.

29 listopad 2013 20:14

Piękne widoki, super wędrówka, też bym tak na szczycie teraz poleżała... w słoneczku 🙂