Magurka Wilkowicka i Łodygowice

Magurka

Jak byliśmy w Informacji Turystycznej w Ślemieniu, to zaopatrzylismy się w rózne materiały promocyjne i w nich znalazłam informację, że na Magurkę Wilkowicką da się wjechać samochodem. Jako, że nasze dzieci jeszcze niezbyt górskie, a widoków brakuje, postanowiłam to wykorzystać i zaplanowaliśmy taką wycieczkę.

Co prawda na dole był znak zakazu i jechaliśmy trochę z duszą na ramieniu, ale szkoda nie wykorzystać takiej okazji. Zaparkowaliśmy kilkaset metrów od schroniska i dalej już pieszkom do Schroniska 🙂 Widoki z polany podszczytowej Magurki są bardzo ładne, widac Skrzyczne - najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego naprzeciw, potem szereg beskidzkich szczytów i widok z tej strony kończyła Babia Góra - najwyższy szczyt Beskidu Żywieckiego.

Schronisko na Magurce

Z drugiej strony widok rozciąga się na Beskid Mały i popularną Górę Żar, ledwo ledwo ale było widać zbiornik na szczycie. Malownicze miejsce. Za schroniskiem znaleźliśmy węzeł szlaków turystycznych , a jeszcze dalej pyszne jagódki 🙂

Z Magurki zjechalismy nie na główną drogę z Bielska do Żywca, ale zatyłami przejechaliśmy do Łodygowic, małej miejscowości z ładnym pałacem i ciekawym drewnianym kościółkiem Szymona i Judy Tadeusza.

Magurka Wilkowicka
Kościół w Łodygowicach
2013-08-22

29 sierpień 2013 23:22

Ładne tereny jeszcze nam nieznane.

29 sierpień 2013 23:15

Beskidy zawsze piekne, co widać na fotach. Fajnie i rodzinnie Aniu 🙂

29 sierpień 2013 20:17

Bardzo ciekawe miejsce, dla mnie totalnie nie znane. Ale po to mamy PSz żeby poznawać takie perełki na naszej piknej Ziemi.

29 sierpień 2013 16:25

Hehe dzięki 🙂 To faktycznie mało popularny region, choć ludzi trochę się przewinęło na szczycie

29 sierpień 2013 16:21

Piękne zdjęcia Aniu i fantastyczne górskie widoki. Nazwy mało mi mówią,słabo znam ten region,tym chętniej czytam opis.Jak zwykle, gdy przegladam fotki twoich córeczek-uśmiecham się:-) Są takie radosne,szczęśliwe,a i mama jak ich starsza siostra:-) Super!

29 sierpień 2013 14:36

Pięknie bo super widoki. Fajnie bo bo lubię takie klimaty jak góry. Bąba bo z rodziną.

29 sierpień 2013 14:27

Cała Polska 🙂 Dzięki 🙂

29 sierpień 2013 14:19

Wspaniała wycieczka .Ile tych mało znanych a ciekawych miejscowości.