Kletno – w Jaskini Niedźwiedziej

, mokunka

Bilety zarezerwowane , jeszcze w maju, na 15 sierpnia. Kolejny długi weekend. Wiedzieliśmy , że będziemy w okolicy. Bardzo się cieszę, że znowu zawitam do Jaskini Niedźwiedziej. Byłam tak dobrych parę lat temu; jak ja to nazywam, sprzed czasów PSz. Wtedy nie robiłam fot tak jak teraz , pod kątem wszystkich ciekawostek , które oglądam na moich trasach krajtroterskich.

Nie będą opisywała tego co ostatnio o jaskini pisały już Ela i Ania. Bowiem to, że rezerwacja musi być wcześniejsza ogólnie wiadomo. Jak ubrać się do jaskini , ze wzglądu ta panującą tam temperaturę i wilgotność, też ..

, mokunka

Autko zostawiamy na parkingu spory kawałek przed jaskinią. Wędrujemy delektując się pięknem otaczającej nas przyrody. W końcu to rezerwat i szlak na Śnieżnik. Widoki cudne. Dobrze, że można czasem nacieszyć wzrok tak piękną zielenią szaty roślinnej. Mijamy dawny kamieniołom, z obecnie funkcjonującym tam parkiem linowym. Zatrzymujemy się przy tablicach informacyjnych. Czytamy. Zawsze można dowiedzieć się czegoś interesującego. Mijamy szumiący w niewielkim wąwozie górski potok. Woda zimniusieńka- sprawdzałam!

Jeszcze tylko parę schodów i oto jesteśmy pod Jaskinia Niedźwiedzią. Mamy jeszcze prawie godziną czau. Spacerujemy . Fajnie urządzony dydaktyczny plac zabaw dla najmłodszych. Pusty ! Rozglądam się wokół ; faktycznie nie ma dzieci . Sami dorośli i młodzież , więc brak chętnych do skorzystania z placu zabaw.

Kupujemy bilety i płacimy 10 zeta, za możliwość robienia fot. Jak się okazuje wydane …zupełnie niepotrzebnie. Przewodnik, który nas oprowadzał poprosił o pokazanie tych ”biletów na fotki”. Miały 4 osoby. Foty robili wszyscy ! Niech będzie i tak ; hasło z czasów PRL-u „Polak potrafi” , jak wiać nadal funkcjonuje doskonale , hihihi

Jaskinia Niedźwiedzia ma piękną szatę naciekową. Stalaktyty ,stalagmity, stalagnaty. Cudnie to wgląda w kolorowej grze świateł ; a takie atrakcje , z pomocą multimediów , teraz serwują nam w jaskini 🙂

Jaskinia Niedźwiedzia jest jaskinią piekną ; porównywalną do Jaskini Raj . Obie odwiedziliśmy i podziwialiśmy w tym roku ! Trudno zdecydować, która z nich powinna nosić miano tej najpiękniejszej w Polsce. Obie do niej pretendują . I pewnie gdyby przyszło mi o tym zdecydować dałabym miejsca pierwsze ex aequo .

Po około 40 minutach , pełni wrażeń opuszczamy jaskinię . Teraz ostatnie foty , na zewnątrz w dalszą drogę!

2013-08-24

28 sierpień 2013 19:20

wreszcie kiedyś tam trafię, ciągle mnie krajtroterzy kuszą,

zwłaszcza że mam z Śnieżnikiem nie dokończone sprawy ;-) - 2 razy byłem ale nie widziałem widoków z szczytu

piękna jaskinia

26 sierpień 2013 11:51

Bardzo ładna i ciekawa ta jaskinia. Dużo o niej czytałem ale nigdy nie miałem okazji jej zwiedzi.

25 sierpień 2013 23:17

Miejsce cudowne.

25 sierpień 2013 21:02

W Kletnie, Tadziu w Kopalniu Uranu bylam chyba z 5 może 6 lat temu, niewielka kopalnia ,ukryta w lesie lecz tez bardzo ciekawa. Wtedy wszystko bylo jeszcze w trakcie organizacji.

24 sierpień 2013 14:25

Byłem w Międzygórzu / polecem / kupiłem bilet do Jaskini...więc w drogę idę na Czarną Górę..potem zjazd wyciągiem i drogą do kopalni uranu w Klednie..naświetlony..docieram do Jaskini Niedźwiedziej...a teraz  żółtym i drogą do Międzygórza.

24 sierpień 2013 13:41

No cóż,nic dodać,nic ująć. Ja mogę tylko zazdraszczać

24 sierpień 2013 12:04

Super, plac dydaktyczny jak u nas na Zajeczniku, jak myśmy szli to w kamieniołomie nie było jeszcze parku linowego. Ale wrażenia zostają w nas do dziś. Takich cudów sie nie zapomina. Śliczne zdjecia. 🙂