Złota jesień w Szklarach

, Katarzyna Jamrozik
Rozpoczęliśmy nasz spacer od Źródła Pióra, które jest tuż przy drodze głównej za mostkiem. Z początku nie wiedzieliśmy właściwie gdzie się zatrzymać bo niestety nie mam tam żadnego oznaczenia o przebiegu szlaku nie mówiąc już o parkingu, bo takiego miejsca tam nie widzieliśmy. Stanęliśmy więc obok przystanku i szliśmy za znakami szlaku czerwonego. Skierowaliśmy się na drugą stronę drogi, gdzie szlak skręcił pierw między domy a później w las. Droga prowadzi na wzniesienia gdzie są porozrzucane ogromne ostańce i skąd mogliśmy podziwiać różnobarwną paletę liści drzew, bo właśnie o tej porze najbardziej lubię jeździć w rejon Krzeszowic i Ojcowa. Po prostu jest tam wtedy bajecznie kolorowo.

My jak zwykle musieliśmy wspiąć się na jedną ze skał i stamtąd obejrzeć okolicę. Po wspięciu się na to wzniesienie musieliśmy spowrotem z niego zejść by przejść na drugą stronę drogi, gdzie dalej biegnie szlak. Zdziwiło nas że prawie na każdym większym ostańcu są krzyże, a największy zobaczyliśmy z polany pod Chochołowymi Skałami. Myśleliśmy że to po prostu kolejny krzyż wię duże było nasze zdziwienie gdy wchodzą na kolejną polankę gdzie on stał ujrzeliśmy kapliczkę i dużą ilość kwiatów i zniczy. Otóż dawno, dawno temu miała tam powstać kalwaria, co nie doszło do skutku. Obecnie jest tam kapliczka Matki Boskiej wykonana z kamieni, grób nienarodzonych dzieci i małe drewniane stacje drogi krzyżowej.

Dzieci się pomodliły przy Matce Boskiej, a ja ucieszyłam się że znalazłam taki zaciszny i wyjątkowy zakątek wśród skał na wzgórzu Awen.