Jezioro Żywieckie prawie dookoła

Jezioro Żywieckie

W niedzielę - jedyny dzień ze znośną pogodą w ten weekend , udało nam się wybrać nad Jezioro Żywieckie. Postanowiłam Wam pokazać kilka zejść nad jezioro, dla każdego coś miłego, a dzieci mogły porzucać "kaczuszki" do wody, co im się bardzo spodobało.

Najciekawsze zejście okazało się u Siudy, to jest w Tresnej. Można tu zjeść rybkę smażoną lub z grilla, albo kupić świeżą. Są figlujące baranki, które dzieci mogą karmić, jest piaskownica z mnóstwem foremek i zabawek, jest wiele miejsc, gdzie mozna usiąść, nawet nad samym jeziorem i na "molo". Są też rejsy statkiem i wypożyczalnia sprzętu wodnego. Bardzo fajne miejsce dla całej rodziny, jedno z lepszych dla dzieci.

Jezioro Żywieckie - U Siudy

Dokładnie naprzeciw jest Zajazd, gdzie można też zjeść rybkę, wypożyczyć sprzęt i ruszyć w rejs statkiem. Jest też dość długi bulwar spacerowy po kamienistej plaży. Kolejne fajne miejsce, a te dwa zakątki dzieli jedynie zapora w Tresnej, skąd widać Górę Żar.

Ostatnie miejsce tym razem to nasza ulubiona zatoczka w Oczkowie, można do niej dojechać ulicą Nad Jeziorem. Tu nie ma rozwiniętej infrastruktury, to bardziej dzikie miejsce, choć nigdy nie brakuje tu wędkarzy, więc tu rzucać kaczek nie dało rady 🙂

U siudy z widokiem na Zajazd w Tresnej

Polecam odpoczynek nad malowniczym Jeziorem Żywieckim, natsępnym razem postaramy się odwiedzić Zarzecze, już bliżej Żywca, tam jest kilka ośrodków wypoczynkowych. Natomiast pomiędzy Zajazdem w Tresnej a Oczkowem jest Yacht Club.

Tresna - u Siudy
Tresna - zapora i jezioro żywieckie
U Siudy w Tresnej
Oczków - dojście ulicą Nad Jeziorem
2013-07-14

19 lipiec 2013 23:06

Piękna wycieczka w znane mi tereny. Przykro że Danusia tam trafiła na tego fatalnego kierowcę  który jechał przed nimi bo ja też wjechałem samochodem na górę i nie było tak żle. Widoki niesamowite.

17 lipiec 2013 13:11

Aniu zimą było super , pisalam w wycieczkach zimowch! Nie mniej jednak Wasza letnia wyprawa baaaardzo fajna 🙂

pozdrawiam🙂

Ostatnio edytowany: 2013-07-17 13:12

16 lipiec 2013 23:43

jak zwykle super rodzinnie

woda i góry - piękne połączenie

16 lipiec 2013 20:07

Musiało być pięknie zimą 🙂 A dzieciom tak najbardziej to spodobało się rzucanie kaczek, ale piaskownica też skutecznie je zajęła 🙂

16 lipiec 2013 11:22

Fajna wyprawa Aniu! Widzę, że córeczki najbardziej interesowała piaskownica🙂 i miały tam super zabawę.

Ja bylam zima tego roku w Tresnej oraz na Górze Żar. Było pieknie w śnieznej bieli. Dajazd pod Górę Żar faktycznie kretymi drogami, nienajlepiej oznakowany ale jakoś daliśmy radę. Wjazd kolejka na góre i cudna panorama w śnieżnej bieli zrekopmpensowały nam ten dojazd...🙂

pozdrawiam::

Ostatnio edytowany: 2013-07-16 11:24

16 lipiec 2013 11:12

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Szkoda, że tak się Wam zdarzyło, bo okolica tam jest bardzo ładna, góra oferuje piękne widoki, a dodatkowo inne atrakcje jak szybowce, paralotnie itd. [/cytuj]

Tez żałujemy,ale może gdy się " odbrazimy";-) to będzie powód by wrócic kiedyś w te strony.

16 lipiec 2013 11:11

My kiedyś chcieliśmy zbierać kufle, takie gliniane, ale to dużo droższe hobby 🙂 Więc teraz skupiliśmy się na magnesikach, bo tez i mniej miejsca zajmują i fajnie od razu wszystkie widać 🙂

16 lipiec 2013 11:09

16 lipiec 2013 11:07

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Dzięki 🙂 I kolejny magnesik na lodówkę 🙂 Wy też zbieracie? My od zeszłego roku, nie zawsze się uda kupić, ale już mamy małą kolekcję 🙂 Zawsze po wyjeździe oficjalne "zawiesiny" 🙂 [/cytuj]

Od niedawna zbieram magniesiki z podróży zagranicznych. A gdy moje dzieci były małe z naszych podrózy po kraju przywozilismy zawsze czarne grafiki malowane na szkle.

16 lipiec 2013 11:06

Urocza,rodzinna wyprawa:-) Nigdy nie byłam nad Jeziorem Żywieckim,choć w samym Żywcu i owszem.

Z kolei z Górą Żar mam kiepskie wspomnienia,po wjeździe na szczyt odechciało nam się już wszelkiej rozrywki. A rzecz miała się tak. Jechalismy w kierunku Wadowic od Żywca. I nieoczekiwanie stop-droga zamknięta,objazd,bagatela ok 70 km. Kawał drogi do nadrobienie,a my głodni,zmęczenie,marzący o kwaterze. W miejscowym sklepie ekspedientka pokazała nam kierunek wjazdu na górę lokalną drogą. Droga była bardzo wąska ,kręta i stroma. Nie spodziewaliśmy się tego. Tymczasem zastawiła nam ją miejscowa fura 4x4 celowo jadąca baaardzo wolno. Nie mogliśmy ani się cofnąć,ani wyminąć,mogliśmy tylko ciagnąć się za nią. Niestety,nasz pojazd nie miał napędu 4x4 i niewiele brakowało, a spaliłoby nam się sprzęgło i hamulce. W aucie czulismy smród . Było to bardzo niebezpieczne. Bardzo zdenerwowani,ostatkiem możliwości wjechaliśmy na szczyt. Wtedy jadący przed nami samochód gwałtownie przyśpieszył i uciekł. Wkurzeni na siebie,na gościa z samochodu przed nami,na ekspedientkę za pokierowanie nas tą trasą odjechaliśmy jak niepyszni,nie mielismy już ochoty dosłownie na nic.

16 lipiec 2013 10:58

16 lipiec 2013 10:31

Jak zawsze super rodzinna wycieczka.Buzie uśmiechnięte. Brawo. Piękne zdjęcia.