Jaskinia w Kadzielni - Podziemna Trasa Turystyczna w Kielcach

Jaskinia Odkrywców, mokunka

Udało się! Cierpliwość jednak popłaca. Wczoraj nie udało się nam dostać do Jaskini w Rezerwacie Kadzielnia , dziś przyszliśmy tam około 14.30 (bo trasa jaskini czynna w godz 9-11 i po przerwie 15-18). Pani przewodnik, uśmiechnęła się na nasz widok i powiedziała, że mamy czekać , bo wydaje jej się, że ktoś odwołał rezerwacje na godz 15.

I rzeczywiście. Super! Kupiliśmy bilety, otrzymaliśmy kaski i …w podziemia. Fajnie, że można było robić foty.

, mokunka

Jaskinia -mimo, że w kilku już byliśmy nieco różni się od innych nam znanych. Korytarze bardzo wąskie ! Myślę, że osoba grubszej postury miałaby problem, ze przeciśnięciem się przez kilka fragmentów podziemi w jaskini. Pani przewodnik oceniła wzrokiem całą grupę tuż przed wejściem, w trakcie rozdawania kasków i stwierdziła, że problemów nie przewiduje 🙂

Wędrowaliśmy to w górę , to w dół. Twardym podłożem, specjalnymi schodkami. Woda czasem kapała nam na głowy. Podobno na szczęście 🙂 Przyznam, że Jaskinia w Kadzielni, która powstała z połączenia trzech niewielkich ,może nie jest tak widowiskowa ; brak w niej większych pięknych nacieków skalnych, choć mniejsze są i owszem. Za to jest w niej zawieszony na linie manekin „duch speleologa”. Wisi na linie w wąziutkim tzw kominie skalnym. Jest na którejś fotce.

Wędrówka kończy się w innym miejscu , wychodzimy na zewnątrz i każdy wędruje za przewodniczą , w celu oddania kasków. Później tylko spacer po przepięknej Kadzielni i dalej w drogę.

Jaskinia Odkrywców, mokunka
Jaskinia Odkrywców - Kadzielnia, mokunka
Jaskinia Odkrywców Kielce, mokunka
2013-07-11

Janek
17 wrzesień 2013 12:31

Faktycznie warto zaglądnąć do tej "dziury w ziemi"

Ostatnio edytowany: 2013-09-17 12:40

12 lipiec 2013 19:34

Bardzo ciekawe miejsce i bardzo mi się podoba. Rezerwacje jednak są utrapieniem. Powinni zawsze mieć w zapasie z parę biletów dla przypadkowych zwiedzających. Pozdrawiam

12 lipiec 2013 16:58

[cytuj autor='Świątkowski Roman']Niebyłem ale nie dlatego że korytarze bardzo wąskie. Ja ostatnio wędruję powyżej npm, a Ty droga koleżanko poniżej npm [/cytuj]

Romciu...nie tak zupełnie chodzisz n.p.m ; wszak w Jaskini Głębokiej  też byłes niedawno , hihihi

pozdrawiam🙂

12 lipiec 2013 14:54

Niebyłem ale nie dlatego że korytarze bardzo wąskie.

Ja ostatnio wędruję powyżej npm, a Ty droga koleżanko poniżej npm

12 lipiec 2013 08:47

[cytuj autor='A Maciej']Fajna sprawa. Apropo przeciskania, byłaś w jaskini Mylnej w Kościeliskiej, pamiętam że ściorałem się tam w błocku przeciskając się z plecakiem, wesolutko było pozdrawiam [/cytuj]

Właśnie  nie byłam Maćku, ale jak tak piszesz wierzę na słowo. A jaskinie i wszelkie podziemia są super🙂

pozdrawiam krajtroterów🙂

12 lipiec 2013 07:27

Fajne przeżycia, takie wyprawy się pamięta długo 🙂

11 lipiec 2013 23:36

Wow !!! Mokunka polubiła jaskinie fajnie .

11 lipiec 2013 23:23

Fajna sprawa.

11 lipiec 2013 22:02

Fajna sprawa,lubię takie podziemne trasy:-)

11 lipiec 2013 21:23

Cierpliwość opłaca. Ciekawie i ładnie tam.