Złoty Potok - Brama Twardowskiego

Wczorajszą niedzielę spędziliśmy w Złotym Potoku na Jurze. Pod koniec zimy byliśmy tak na szybko, a teraz pozwiedzaliśmy naprawdę fajnie. Rozpoczęliśmy od Ostrężnika, a potem zatrzymaliśmy się na słynnym parkingu pod Rezerwatem Parkowe. Szlakiem żółtym i zielonym doszliśmy do Bramy Twardowskiego, ale obecnie polecam iść poboczem drogi na Siedlec, bo komary chciały nas pożreć żywcem 🙂

Dlatego zrezygnowaliśmy z wędrówki cały czas szlakiem aż do Stawu Amerykan i podjeżdżaliśmy co kawałek samochodem. Odwiedziliśmy Źródła Zygmunta, bardzo czyste, a potem historyczną Pstrągarnię Raczyńskich - pierwszą hodowlę ryb łososiowatych na kontynencie Europy, gdzie ikra przybyła aż z Ameryki! W Pstrągarni skusiliśmy się na pstrąga, choć to był trochę zły moment - niedziela pora obiadowa, czekaliśmy godzinę na posiłek 🙂 Za to był pyszny.

Brama Twardowskiego w Złotym Potoku

Później dalsza część Złotego Potoku, zaciszny zakątek, w którym czeka Grota Niedźwiedzia, Źródło Spełnionych Marzeń, Staw Sen Nocy Letniej, Młyn Kołaczew i potem spacerkiem nad Staw Amerykan. Tu znów miejsce komercyjne - sporo ludzi, letników piknikujących, grilujących, kąpiących się, choć niby zakaz kąpieli jest. Powstał tu deptak z kramami z pstrągami z grila, napojami, lodami itp. Tuż obok Hotel Kmicic. Nieco dalej powędrowaliśmy na skromny Rynek z rzeźbą Nosiwódki i kościołem. Potem podjechaliśmy jeszcze pod pałac i staw Irydion oraz Dwór Krasińskich - Muzeum. Same romantyczne i piękne zakątki. Polecam na wędrówki Złoty Potok, bo to bardzo malownicze miejsce i ma wiele ciekawych szlaków poprowadzonych, nie tylko pieszych ale i rowerowych.

Złoty Potok - Źródła Zygmunt
Jaskinia Ostrężnicka
2013-07-07

09 lipiec 2013 08:49

A skąd jesteś ? Polecam całą Jurę, ale Złoty Potok, Ojców i Ogrodzieniec to takie naprawdę najbardziej przyciągające miejsca. Może nie wszyscy lubią tłumy, ja też nie przepadam za bardzo, ale we wszystkich tych miejscach są zaciszne zakątki a i te "oblegane" hity warto poznać.

09 lipiec 2013 08:36

Ciekawe miejsce na kolejna wycieczkę. Jeszcze tam nie byłam:-)

09 lipiec 2013 08:12

Też to zauważyłam, jak szukałam na mapie i mi wyszukał inny giebułtów np. 🙂 Dzięki 🙂

09 lipiec 2013 08:03

Super miejsce,świetna rodzinna wyprawa.Brawo.

P.S. Aniu miejscowości które opisujesz na Jurze mają takie same nazwy jak u nas,np.ZłotyPotok,Giebułtów 🙂) Izakażdym razem myslęże opisujesz nasz tereny 🙂)

ładna wyprawa z Dziećmi , ktore  (jak widac )  byly  bardzo zadowolone - no i o to chodzi.

Pozdrawiam karol

PS,

Ze Zlotego Potoku to tylko ten 1- wszy czlon mi sie podoba ZŁOTO

Ostatnio edytowany: 2013-07-08 22:47

08 lipiec 2013 20:43

WZłotym Potoku byłem lecz nie wszystko jeszcze zwiedziłem. Z chęcią kiedyś tam wróce.Wspaniała rodzinna wycieczka.