Południowy urok Polski

Jaskinia Łokietka, Sylwia Tomaszewska

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Ojcowski Park. Ujrzeliśmy tam takie miejsca jak: grota Łokietka, źródełko miłości, zamek w Pieskowej Skale który był ważnym ogniwem w łańcuchu fortyfikacyjnym broniącym drogi handlowej z Krakowa na Śląsk jak również znajdującą się obok zamku maczugę Herkulesa,czy też zamek w Ojcowie , który był zamikiem warownym wzniesionym przez Kazimierza Wielkiego w w II połowie XIVw.Tego dnia mogliśmy ujrzeć uroki piękna krasowego jak także dowiedzieć się czegoś więcej o historii naszego kraju. Wszystkie te miejsca sa perełką naszego kraju.

Kolejnego dnia byliśmy w Zakopanem. Tam odbyliśmy pieszą wędrówkę do Morskiego Oka, które w tym czasie jest jeszcze w całości pokryte lodem. Nastepnie udaliśmy się na Giewont masyw górski o wysokości 1894 m n.p.m. i długości 2,7 km, który jest najwyższym szczytem w Tatrach Zachodnich położonym w całości na terenie Polski oraz dom do góry nogami.

Zamek w Pieskowej Skale, Sylwia Tomaszewska

Trzeciego dnia udaliśmy się do Krakowa oraz Wieliczki. W Krakowie byłiśmy na Wawelu gdzie zwiedziliśmy Zamek Królewski, który był rezydencją królewską o charakterze zabytkowym, o powierzchni 7040 m² z 71 salami wystawowymi.Ujrzeliśmy również Collegium Maius. Następnie udaliśmy sie na rynek gdzie podziwiać można Sukiennice czy też kościół Mariacki, którego codziennie punkt o godzinie 12 grany jest hejnał. Dalej pojechaliśmy do Wieliczki gdzie podziwialiśmy kopalnie soli oraz Zamek Żupny-dawna siedziba zarządu kopalń Wieliczki i Bochni.

Dnia czwartego w drodze powrotnej zajechaliśmy jeszcze do Częstochowy, aby obejrzeć klasztor na Jasnej Górze- jeden z ważniejszych miejsc kultu maryjnego i od setek lat, najważniejszym centrum pielgrzymkowym w Polsce. Znajduje się tam obraz Matki Bożej Częstochowskiej, oraz zbiór wielu innych dzieł sztuki, najczęściej sakralnej. Na tym miejscu zakończyliśmy swoją wyprawę i udaliśmy się w droge powrotną do domu.