Zamek Chojnik i wodospad Podgórnej

widok z wieży, Krzysztof Dorota

Ostatni dzień majówki 2013' rodzinna wycieczka w okolice Jelenie Góry a dokładniej Sobieszów zamek Chojnik i Przesieka wodospad Podgórnej to nasz plan. Jesteśmy miłośnikami zamków i pałaców na Dolnym Śląsku został długo zaniedbywany przez nas Chojnik tym razem realizujemy go w 100% nasza wycieczka zaczyna się w Sobieszowie na zamek prowadzi wiele szlaków z okolicznych miejscowości my startujemy z Sobieszowa czarnym szlakiem średniotrudny ale ciekawszy z uwagi na zbójeckie skały , sam zamek bardzo ciekawy z wieży fajne widoki (jak jest pogoda ) spodobała nam się forma prezentacji histori zamku na dziedzińcu z głośników narrator opowiada dzieje zamku bardzo fajny pomysł 🙂 choć to ruiny to jest gdzie połazić jest też gdzie odpocząc ławeczki przy charakterystycznym dla zamku pręgierzem . Kiedy juz nacieszyliśmy oko wracamy łatwiejszym czerwonym szlakiem następny kierunek to Przesieka i wodospad Podgórnej trzeci pod względem popularności wodospad Karkonoszy po Szklarce i Kamieńczyku z dotarciem mieliśmy trochę kłopotu bo pobłądziliśmy trochę na tych wąskich i krętych górskich uliczkach sama Przesieka ciekawa trochę inna zabudowa coś w rodzaju szwajcarskich klimatów samo dotarcie szlakiem z pod Walońskiego Kamienia zajeło nam 15 min. czyli bardzo blisko wodospad prześliczny schodzi się wzdłuż rzeczki widać moc i pęd wody super wodospad ma 10 m wysokości to huk spadającej wody robi wrażenie , pogoda nie była rewelacyjna ale co to dla nas ważne że coś zobaczyliśmy nowego polecamy wszystkim Chojnik i wodospad Podgórnej .

wodospad Podgórnej, Krzysztof Dorota
zbójeckie skały, Krzysztof Dorota
2013-05-05

13 lipiec 2013 15:38

Znalazłam tą wycieczkę , z przyjemnością przeczytałam opis i obejrzałam fotki:-) Przez dwa lata z rzędu jeździliśmy ze znajomymi po Dolnym Śląsku,który nas totalnie zauroczył. Chojnik zaliczyliśmy,pewnie i ja wstawię fotki z tej wyprawy, mam wiele zaległości,a naszły mnie miłe wspomnienia. Ale przeglądając wasze wycieczki stwierdzam,że tylko otarliśmy się o prawdziwe poznanie tego pieknego rejonu Polski. Jest tam co odwiedzać i co podziwiać.

06 czerwiec 2013 16:15

Naszła mnie fala wspomnień oglądając te zdjęcia, bo byłam tam jeszcze w podstawówce na koloni i okolicy Szklarskiej gdzie byliśmy pamiętam jako bardzo ciekawe. Wtedy był tylko aparat na klisze, zdjęć 30 i trzeba było wybierać gdzie je zrobić. Więc z zamku Chojnik mam tylko jedno, grupowe. Z wycieczki nawet bardziej pamiętam sam szlak, bo się fajnie po skałach skakało, i sam dziedziniec na zamku.  Pozdrawiam waszą miłą pare.

29 maj 2013 09:25

Pamiętam Chojnik z jesiennego brodzenia w liściach i widoków z góry

fajne miejsce

przez Przesiekę kiedyś szedłem ale wodospadu Podgórnej nie pamiętam...

może kiedyś nadrobię

09 maj 2013 22:39

Chojnik jak zwykle piękny

Super wyprawa.

Chojnik - zamek najdalej wysuniety ( poludniowy - zachod) piastowski zamek ,

to jest to co lubie .i  ten Piastowski ORZEŁ nad wejsciem

Pozdrawiam  Karol

wlasnie jade tam za tydzien - dwa.

Ostatnio edytowany: 2013-05-09 22:03

09 maj 2013 20:48

Super wyprawa i śliczne widoki. Przypomniałem sobie szkolne czasy gdy byłem na obozie harcerskim w Przesiece. Zamek Chojnik ostatnio widziałem z trasy jak wracałem z Czeskiego Raju.Pięknie wzniesiony na wrzgórzu.Cieszę się że aktywnie rozpoczeliście zwiedzanie.

Ostatnio edytowany: 2013-05-09 20:49

08 maj 2013 21:09

Brawo. Super wyprawa na Chojniku byłam w tamtym roku, ale nie wpadłam na pomysł jak Wy żeby połaczyć go z Przesieką. Też wchodziliśmy czarnym szlakiem , wiecej siły mieliśmy. Śliczny wodospad, Piękne zdjęcia, Dorotka jak modelka, chociaż chłopaki też super. Pozdrawiam

Ostatnio edytowany: 2013-05-08 21:16

08 maj 2013 21:06

Dorotko! Krzysiu! Wspaniała rodzinna wyprawa, ładne zdjęcia. Piękne wiosenne krajobrazy. Chojnik zachwyca, szczególnie, że nie jest jeszcze oblężony tłumami turystów. Pozdrawiam :-)

08 maj 2013 20:45

Pieknie!  Super ciekawa wyprawa na piątke -rzecz jasna. Zamek Chojnik 🙂 daaawno tam nie byłam. Sliczne fotki a ty Dorka tez fajna turystka na focie.