Dolina Białej Wisełki – w barwach jesieni

, mokunka

Dziś pogoda dopisywała, myśleliśmy aby wyrwać się z miasta. Postanowiliśmy pojechać do Doliny Białej Wisełki ; dawno tam nie byliśmy. Ostatni raz w zimie 2012(luty), gdzie w mrozie i śniegu też przewędrowaliśmy spory kawałek.
Teraz chcieliśmy zobaczyć jak wygląda dolinka we wszystkich barwach złotej polskiej jesieni. Jechaliśmy dość długo do Wisły. Na trasie był spory ruch, do tego przewężenia i korki, bo na długim odcinku zakładano ekrany akustyczne,zastawiając jeden pas ruchu, ehhh

zapora w Wisle Czarne ta i 3 kolejne foty, mokunka

Dotarliśmy około 11 godz. Słoneczko pięknie świeciło, przejeżdżając przez centrum widzieliśmy ludzi w krótkim rękawku. Myli się jednak ten, kto sądzi , że w Dolinie Białej Wisełki też było tak ciepło. Ojjj nie, to już górski sublimat . Dobrze, że zabraliśmy cieplejsze kurtki.
Na parkingu leśnym tuż przy Nadleśnictwie „Przysłup” trudno było zaparkować. Widać nie tylko nas skusił do wyprawy w góry ten piękny , słoneczny , jesienny dzień.

Wędrowaliśmy i podziwialiśmy widoki. Mijaliśmy ludzi z dzieciaczkami w wózkach, rowerzystów, grzybiarzy oraz seniorów dziarsko wędrujących z kijkami. Było cicho, wdychaliśmy czyste powietrze , przesiąknięte wonią lasu. Szmer Białej Wisełki, plynącej w dolince był ledwie słyszalny…. Super, prawdziwy relaks, odpoczynek po całym tygodniu pracy!

, mokunka

W powrotnej drodze krótki wypad do Zameczku Prezydenckiego, kilka fotek z tarasu widokowego i szybka kawa. Obowiązkowy wręcz przystanek nad zaporą w Wiśle Czarne. Pięknie tam! Jesienny las odbija się w wodzie 🙂 , widok prawie baśniowy! Mnóstwo ludzi z aparatami, uwieczniało te widoki. Z aparatami nie takimi jak mój, lecz profesjonalnymi! Później przystanek w centrum Wisły, lecz tam tłumy ludzi; więc tylko kilka fot z pięknie wyglądającego parku oraz straganów z kolorowymi darami jesieni, krotki spacer i …w drogę powrotną.

Wróciliśmy , gdy już było całkiem ciemno, choć to dopiero 20 godz . Jednak dzień jest już krótki. Jechaliśmy nie spiesząc się . Przy kilku odcinkach drogi kładła się już gęsta wieczorna,jesienna mgła.

Teraz na „gorąco” wrzucam wycieczkę, bo nie chcę aby tak piękne widoki czekały ( jak niektóre foty z wakacji). Może jutro też gdzieś się wybierzemy?! 🙂

samochody wjeżdzaly wszędzie, ehh, mokunka
Dolina Białej wisełki to i 21 kolejnych fot, mokunka
w niektorych fragmentach dolinki było mokro i ponuro, mokunka
jesienny las w Beskidach ta i 3 kolejne foty, mokunka
Zameczek Prezydencki, mokunka
widok na zaporę z tarasu Zameczku Prezydenckiego ta i 3 kolejne foty, mokunka
park w centrum Wisły ta i 2 kolejne foty, mokunka
na straganach sprzedawano rożności te i 3 kolejne foty, mokunka
2012-10-20

08 listopad 2012 22:53

Mokunko...śliczna wycieczka w śliczny słoneczny dzień...szłam niedawno Bialą Wisełką na Baranią i Skrzyczne...będze relacja...pozdrawiam turystycznie🙂))

08 listopad 2012 20:51

Pieknie, kolorowo, po prostu bajka! Pozdrawiam :-)

24 październik 2012 19:06

Tojko,to znowu czas abyś odwiedzila Beskidy.O każdej porze roku są piękne!

pozdrawiam🙂

23 październik 2012 23:04

Mokunko, widzę, że Krajtroterka z Ciebie,że hej! Pięknie wędrujesz i dzielisz się z nami tym co widziałaś. Spędziłam w tych okolicach wakacje przed dwoma laty. Piękne tereny.

22 październik 2012 18:41

Jak zwykle fajne miejsce przedstawiłaś Mokunko ciekawie opisane i super zdjęcia - gratuluję.

22 październik 2012 15:21

Nooo, Vincii dzięki, cieszę się, że podoba ci się , jak napisaleś "pięknie to przedstawilaś "-to  usłyszeć od takiego artysty-fotografika , jak Ty : ))) to bardzo miło.

Adaś ma wycieczke z Bialej Wiselki fakt,ciekawą . Ja też już mam wcześniejszą tyle, że zimową. Jak pory roku potrafią zmieniać krajobrazy...

pozdrawiam🙂

Ostatnio edytowany: 2012-10-22 18:48

22 październik 2012 15:08

A ja się wybiorę oglądać Kaskady Rodła ale wiosną gdy topniejący śnieg podniesie stan wód  w Wisełce.Pięknie to przedstawiłaś Mokusiu.Pozdrawiam.Ps.Zajrzyj do wycieczki Adasia Prończuka tez  ma zdjęcia z wycieczki do Bialej Wisełki.🙂

21 październik 2012 12:40

Piękne tereny jesień wygląda coraz piękniej pozdrawiamy

21 październik 2012 11:14

Po powrocie na PSz z dużym zainteresowaniem przeczytałem relacje z wędrówek. Gratulacje. A jesień? To szczególny czas wędrówek, kiedy można zobaczyć wszystkie barwy przyrody szykującej się do zimowego snu. Bardzo ładne zdjęcia.

21 październik 2012 10:46

Łukasz dlaczego w domku jestes? Plany byly przecież wyjazdowe.Ruszaj dziś w plener. Choćby gdzies niedaleko. Wybierz sie koniecznie!

pozdrawiam i czekamy na relacje🙂))