Zameczek Wodny i Park Dinozaurów - Ziębice Śląskie

Zamek Wodny w Ziębicach, mokunka

W lipcu udało mi się pojeździć trochę po Dolnym Sląsku .Byłam, już kilkakrotnie w tych okolicach jednak tak bardzo lubię te tereny, że i tym razem odwiedziliśmy je.

, mokunka

W Ziębicach Śląskich niewielkim miasteczku pogranicza , gdzie od wieków tereny  przechodziły pod panowanie Czech, Niemiec i Polski; byliśmy tylko 2 dni.

Miasto ma bardzo bogatą historię, jako , że pierwsze wzmianki o Ziębicach są z 1250 roku!

W Ziębicach jest wiele zabytków wartych obejrzenia, dla tych, którzy Ziębic nie znają i pewnie długo tam nie będą polecam „wirtualny spacer” ze strony UM Ziębice.

parkowa fontanna, mokunka
wodny dino, mokunka
wodne dino, mokunka

My ponieważ Ziębice odwiedzamy już po raz trzeci, tym razem nie fociliśmy zabytków miejskich, kościoła kamienic mieszczańskich, wież na rogatkach miasteczka.

Teraz skupiliśmy się na Parku Dinozaurów, Zameczku Wodnym czyli tzw starych wodociągach (jak nazywają go po prostu Ziębiczanie ) oraz ogromnych rozmiarów Pomniku 1000-lecia Państwa Polskiego, z którego roztacza się piękny widok na panoramę miasta.

nenufary, mokunka

Pogoda była niezwykle piękna i słoneczna, a to sprzyjało spacerom wśrod zieleni. W Parku Dinozaurów czyli poprostu Miejskim Parku jest cudnie. Piękna soczysta zieleń, alejki, ławeczki, pofałdowany teren na wzgórzu 🙂 zachęcają do przebywania tam. Ciekawy jest spory zbiornik wodny - porośnięty rzęsą wodną i nenufarami. Dodatkowointeresujące jest to, iż  z wody wystają głowy dinozaurów czy też potworów( mało jednak strasznych) i …od czasu do czasu zaświecają im się oczy oraz jeden dino niczym niewielka fontanna polewa wodą drugiego. Dzieciaki i dorośli również ,zatrzymuja się i podziwiają.

Idziemy dalej, a raczej wspinamy się pod górkę. Trzeba stąpać ostrożnie , po licznych kamieniach i mostkach, mijamy potoczek górski, który…w tym roku, przy lipcowych upałach powyżej 30 stopni po prostu wysechł!

, mokunka

Dotarliśmy pod Zameczek Wodny starymi wodociągami zwany , umiejscowiony na wzgórzu Juliusa Schottlendera, honorowego obywatela Ziębic Śląskich.

Kilka fotek i wędrujemy wzdłuż alejki , gdzie większość starego liściastego drzewostanu to pomniki przyrody. Kierunek Pomnik 1000-lecia. Docieramy na miejsce.Jest ogromny! Postument oraz orzeł. Trzeba przyznać-robi wrażenie. W dole cudna panorama miasteczka!

W Ziębicach jest też interesujące Miejskie Muzeum Gospodarstwa Domowego, lecz o tym w innej opowieści 🙂

wyschniete korto strumyczka, mokunka
panorama Ziębic, mokunka
2012-08-27

01 wrzesień 2012 11:12

Tojko, juz widzę, ze sprzet gospodarstwa domowego obejrzales w nowej wycieczce. Myślę, że nie kazałam długo czekać🙂 W sumie na takie niewielkie Ziebice jest co poglądać, pozwiedzac i gdzie połazić.

Dzięki wszystkim, za mile komentarze🙂

pozdrawiam🙂))

30 sierpień 2012 15:59

Mokunko, fajnie, że znowu jesteś🙂. Ciekawe miejsca pokazujesz, dla mnie zupełnie nieznane. Jako żem kobieta pełną gębą  -z niecierpliwością czekam na relację z Muzeum Gospodarstwa Domowego.

Pozdrawiam serdecznie

28 sierpień 2012 17:23

Mokusiu śliczna ta Twoja relacja z wycieczki Pozdrawiam i podbijam +5 🙂

28 sierpień 2012 14:49

Romciu, no racja zameczek piękny. To już znamy w S-cu dwie stacje benzynowe z zameczkami.Jesli coś zauważę , dam znać i liczę na Ciebie. A o Ziębicach i okolicy napiszę   napewno c.d🙂

pozdrawiam cała twoją krajotroterską rodzinkę🙂))

28 sierpień 2012 14:18

W Ziębicach Śl. nigdy nie byłem więc i ja z ciekawosćią również czekam na dalsze Twoje relacje z wyprawy po tym miasteczki i okolicy.

bym zapomniał o obietnicy i Twojej podpowiedzi : byłem i obfociłem zamczysko. Pozdrawiam

Ostatnio edytowany: 2012-08-28 14:26

28 sierpień 2012 08:36

Byliśmy kiedyś w tym Parku ale tylko tak pobieżnie, Dolny Śląsk jest super, czekamy na więcej 🙂