Zobacz nasz projekt Opolskie - małe ale kwitnie
Milówka

Rajcza, Ujsoły, Laliki, Kamesznica

2012-06-09

Wycieczka rodzinna przy niezbyt sprzyjającej aurze. Odwiedziliśmy sporo miejscowości, szkoda że tak na szybko, uciekając przed deszczem 🙂 Wycieczka inspirowana wizytą w Parku Miniatur w Żywcu, bo chceiliśmy zobaczyć zespół dworski w Kamesznicy oraz pałac w Rajczy.

Zaczeliśmy od Milówki, Starej Chałupy, Rynku i Kościoła, potem do Rajczy - pałac okazały i nawet całkiem zadbany, wykorzystany jako ośrodek zdrowia. W centrum zobaczyliśmy kościół i zjedliśmy kremówki.

Milówka

Potem Ujsoły, bardzo przyjemne miasteczko, chętnie w słoneczku nad potokiem byśmy usiedli, ale zdołalismy jedynie dzieciom chwilę radości dac na placu zabaw. Jeszcze kawałek dalej postanowiliśmy odwiedzić starą Leśniczówkę w Złatnej, można wejść na teren obejścia, ale jest zamieszkana przez prywatne osoby.

Kierując się już w stronę Żywca, po drodze stajemy w Lalikach i Pochodzitej z pięknym drewnianym kościółkiem, niestety był zamknięty i tylko przedsionek mogłam sfotografować.

W Kamesznicy po dłuższej chwili udało nam się odnaleźć zespół dworski, położony w parku, również zamieszkany przez osoby prywatne, także można jedynie pogolądać z zewnątrz. Najciekawszym obiektem tego zespołu jest niewielki kościółek stojący nieco wyżej niż dworek.

Rajcza
Zespół Dworski w Kamesznicy
Kościółek w Kamesznicy
Kamesznica
Kościół w zespole dworskim w kamesznicy

19 czerwiec 2012 10:28

Aniu Gratuluję, super wycieczki i oczywiście gratulacje dla najmłoszych.

Rajcza

Laliki

PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 40 000 polubień, a na Instagramie 3 200 Obserwujących.