Ekscytujące góry

Wycieczka w polskie góry

Naszą wycieczkę zaczynamy w pięknie położonym Ustroniu. Zaczynamy zwiedzanie od Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej, w którym znajduję się Leśny Park Niespodzianek. Właśnie w tym miejscu zapoznajemy się bliżej z fauną i florą występującą w polskich górach. Ponadto uczestniczymy w krótkim wykładzie, poświęconym ochronie przyrody w terenach górskich. Następnie udajemy się na Równicę (885 m.n.p.m.) Roztacza się tam cudowny widok na Beskid Śląski. Na szczycie znajduję się schronisko, w którym odpoczywamy i jemy obiad. Po przyjemnym zejściu z Równicy, udajemy się do miejscowości Adama Małysza-Wisły. Po krótkim pobycie w Rezerwacie Przyrody, udajemy się do Zamku Prezydenta na Zadnim Groniu. Zamek ten, wybudowano dla Ignacego Mościckiego, prezydenta Polski. Następnie udajemy się do części Wisły, zwanej Malinka. Znajduję się tam nowoczesna skocznia narciarska, na której będą odbywać się zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich. Weszliśmy na samą górę skoczni, skąd podziwialiśmy widok na całą Wisłę. Na koniec, czekała na nas przechadzka w okolice Baraniej Góry. Mogliśmy zobaczyć mały strumyk, co się później okazało była to...rzeka Wisła. Na koniec podziwiamy sztucznie utworzony Wodospad na Wisełce. Ostatnim przystankiem tego dnia był Żywiec, największe miasto Beskidu Żywieckiego. Na początek udajemy się do renesansowego Zamku w Żywcu. Dokładnie go zwiedzamy i poznajemy najdrobniejsze detale architektoniczne. Po pierwszej częsci, udajemy się nad Jezioro Żywieckie, gdzie mamy czas na relaks. Na koniec dnia odwiedzamy Żywiecki Park Miniatur, podziwiając eksponaty, budowle z całego świata w nieco mniejszym rozmiarze. Kończy się pierwszy dzień wycieczki i udajemy się na zasłużony wypoczynek.

Drugiego dnia jedziemy do stolicy polskiej kultury-do Krakowa. W Krakowie nie mogło zabraknąć oczywiście zwiedzania rezydencji polskich królów-Wawel, oraz słynnego rynku wraz z Sukiennicami oraz Kościołem Mariackim. Ponadto szliśmy szlakiem kopców krakowskich czyli: Kopiec Kościuszki, Wandy, Krakusa oraz Piłsudzkiego. Mamy również 2 godziny na rozrywkę w krakowskim Parku Wodnym. Po szybkim zwiedzeniu Krakowa, udajemy się do Zakopanego. Odwiedzamy tam takie miejsca jak : Muzeum Tatrzańskie czy Willa Atma. Dzięki temu bliżej poznajemy kulturę góralską na Podhalu. Teraz, nastał czas na piękne widoki i na solidną dawke adrenaliny. Zaczynamy pokonywanie kilometrów w polskich górach. Naszymi celami kolejno są Gubałówka, Giewont, Dolina Pięciu Stawów, Morskie Oko, Rysy. Byliśmy solidnie zmęczeni, więc fantastycznym pomysłem było ognisko w Bukowinie Tatrzańskiej, gdzie słuchając góralskiej muzyki, bawiliśmy się rewelacyjnie.

Bukowina Tatrzańska, Kamil Rajkowski

Dzień trzeci zaczął się przejazdem do Czorsztyna. W tej pięknej miejscowości zaczynamy od podziwiania Zamku, który znajduje się tuż przy brzegu rzeki Dunajec. Niedaleko znajduje się Zalew Czorsztyński, na którym również mamy okazję zrelaksować się. Po tym wszystkim, idziemy na zbiórkę przy brzegu rzeki. Zaczyna się wielki Spływ Dunajcem! Wszyscy poczuliśmy adrenalinę, płynąć bardzo szybkim prądem. Było cudownie! Na sam koniec wchodzimy na jeden z najbardziej charakterystycznych polskich szczytów-Trzy Korony. Po zejściu jemy kolację i czekamy na to co przyniesie następny dzień.

Dnia czwartego udajemy się do Sromowców Niżnych, znajdujących się również nad brzegiem Dunajca. Tam również mamy możliwość "spłynąć" Dunajcem, mając cały czas piękny widok na Trzy Korony. Poznajemy przy tym turystów z całej Polski.

Ustroń, Kamil Rajkowski

Dzień piąty jest zarazem ostatnim dniem naszej wycieczki. Jedziemy do Szczawnicy. Na początek udajemy się do Muzeum Pienińskiego. Właśnie tam porównujemy kulturę góralską z Zakopanego z kulturą góralską z okolic Trzech Koron. Po odwiedzeniu Muzeum, wchodzimy na Sokolicę (747 m.n.p.m.) na granicy polsko-słowackiej, gdzie ponownie widok zapiera nam dech w piersiach.

Właśnie tak przebiegała cudowna wycieczna w polskie góry!