Wyprawa rowerowa

Supraśl, Olga Panasiuk

Wyprawa rowerowa to kwintesencja podróży. Każdy kilometr drogi ma swój kolor, zapach i ciężar, który przyjemnie odkłada się w łydkach. Każdy pozostawia po sobie niezatarty ślad. Takich kilometów przejechaliśmy tysiące. Z każdym zdobywaliśmy nowe doświadczenie. Zwiedzaliśmy nowe kraje, poznawaliśmy ciekawych ludzi, odkrywaliśmy piękno przyrody.

Naszą wyprawę standardowo już zaczynamy spod Kościoła Św. Rocha. Kierujemy się ul. Lipowa na wschód w stronę ul. Ludwika Waryńskiego, następnie w lewo w Plac Uniwersytecki docierając do ul. Marii Skłodowskiej-Curie. Skręcamy w prawo na ul. Jana Klemensa Branickiego, przejeżdżamy przez rondo dalej z ulicy Nowowarszawskiej skręcamy w lewo na ul. Konstantego Ciołkowskiego i łagodnie skręcamy w prawo w Baranowicką. Przejeżdżając przez rondo kierujemy się Trasą nr. 65. Do Zaścianek jedziemy ścieżką rowerową, następnie kawałek możemy jechać chodnikiem.

ogrodniczki, Olga Panasiuk

Kierujemy się Trasa nr. 65 na wschód w stronę Trasa nr. 686. Droga jest dość „stresowa”, gdyż podążamy poboczem asfaltówki na Bobrowniki, polecam zatem weekendy kiedy jest mniej TIR-ów.

Jedziemy dalej Trasą nr. 65 na północny wschód. Mijamy tablice informacyjną „Królowy Most” i skręcamy ostro w lewo. Po prawej mijamy kolejno zabytkową Cerkiew i mały Kościołek z 1850 roku.

Za Królowym Mostem niestety kończy się asfalt a zaczyna szeroka piaszczysta szutrówka. Jadąc nią przejeżdżamy mostek za malowniczymi moczarami. Droga prowadzi przez malownicze leśno – łąkowe tereny.

Mijamy wieś Ciliczankę i leśną drogą docieramy do Supraśla. Wjeżdżamy od strony Krasnego Lasu i ul. Cieliczńską kierujemy się na plac Tadeusza Kościuszki, stamtąd skręcamy w prawo i dojeżdżamy do plaży nad rozlewiskiem Supraślanki.

, Olga Panasiuk
Białystok Zaścianki - nowa cerkiew, Olga Panasiuk
Królowy most, Olga Panasiuk

Po odpoczynku i ewentualnym ochłodzeniu się w wodzie kierujemy się w drogę powrotna do Białegostoku. Skręcamy w ul. Klasztorną, następnie w lewo na ul. Białostocką, dalej prosto ścieżka rowerową wzdłuż Trasy nr. 676 docieramy do Ogrodniczek.

W Ogrodniczkach, na parkingu, możemy zrobić sobie postój i popodziwiać znajdujący się nieopodal stok narciarski. Jadąc dalej ścieżka docieramy do Białegostoku, ulicami Raginisa, Wasilkowską, Sienkiewicza docieramy do ul. Lipowej i naszego punktu startowego.