Podziemne wędrówki

, Adam Prończuk

Wczesnowiosenna, bardziej jesienna aura nie przeszkodziła w aktywnym zwiedzaniu. Dwa dni spędziliśmy na przeciskaniu się przez podziemne korytarze, pełne skarbów, tajemnic i śladów z przeszłości.

Dzień 1.

Kopalnia Złota – zwiedzanie z przygodą.

, Adam Prończuk

Nie zdradzając zbyt wiele szczegółów zachęcam do odwiedzenia kopalni w Złotym Stoku. Jako grupa zorganizowana wybraliśmy zwiedzanie z fabułą i przez blisko 5 godzin mieliśmy niezłą zabawę połączoną ze zwiedzaniem sztolni, korytarzy, muzeum minerałów i innych budynków. Przechodząc przez poszczególne etapy czekały na nas podziemny spływ łódką, wspinaczka, strzelanie z łuku, płukanie złota i wiele innych atrakcji.

Dzień 2.

Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie

W Masywie Śnieżnika Kłodzkiego jeszcze śnieg, pięknie szumią krystalicznie czyste wody potoków w Dolinie Kleśnicy. Przyjemny półgodzinny spacerek z parkingu do jaskini. Stąd już tylko parę chwil do schroniska na Śnieżniku, ale to następnym razem. Podzieleni na dwie grupy z miłym przewodnikiem zwiedzamy Jaskinię Niedźwiedzią bogatą w stalagnity, makarony, szatę naciekową : polewy, misy martwicowe, jeżyki i kwiaty kalcytowe, formy zbliżone wyglądem do raf koralowych, pól ryżowych oraz kalafiorów. W zwiedzaniu towarzyszy nam nietoperzyk. Przewodnik z dumą prezentuje nam trasę z możliwością zwiedzania głównej części jaskini prze osoby z niepełnosprawnością. Niecała godzina zwiedzania mija jak chwila.

2012-04-13

29 kwiecień 2012 12:12

Ciekawa wyprawa, piękne zdjęcia. Byłem tu dawno..gdy chodziłem po Masywie Śnieżnika. Przyszedłem tu przez Czarną Górę.

Pozdrawiam Tadek

21 kwiecień 2012 22:33

witam Adama . fajna ta wycieczka po zloto do Zlotego Stoku .   . Bylem w 2010 r.  oprowadzala nas dowcipna  kobitka .  Mam zdjecie  w dybach .Uwielbiam ten rejon latem i zima ( narty Czarna Gora  ) W Kletnie nie bylem ...  Pozdrawiam Karol  Barsolis

Ostatnio edytowany: 2012-04-21 22:34

17 kwiecień 2012 10:01

Tak Adaś ! Stara poczciwa Jancia !

17 kwiecień 2012 09:12

[cytuj autor='Gąsiorek Paweł'] Super !!! Adaś jak nie w górach ,to pod ziemią !!! Opis i galeria świetna! Mnie pod ziemię gdzieś nie bardzo ciagnie z racji wykonywanego zawodu ,choć widoki miałes o niebo lepsze niż te w mojej kopalni! [/cytuj]

Paweł - moja ulubiona  Janina?

17 kwiecień 2012 09:01

16 kwiecień 2012 22:52

Ale fajne spotkania z przygodą! Zazdraszczam 🙂))

16 kwiecień 2012 22:27

[cytuj autor=' Danuta']  Niestety nie miałam dotąd szczęścia zobaczyć Jaskini w Kletnie, bo albo była zamknięta albo zabrakło biletów. Hm, mówią, że do trzech razy sztuka. Będę próbować! Może i Podziemne Kopalnie zobaczę… Na razie podziwiam Twoje zdjęcia. Pozdrawiam :-) [/cytuj]

Duzo wcześniej zamawialiśmy wejście. Już dwa dni w tygodniu jest zamknięta. Chodzi głównie o utrzymanie wilgotności i stałej temperatury. A pod Piramidą startowaliśmy. Jak Ci pisałem pracuję w Tychach, na Paprocanach🙂

16 kwiecień 2012 22:24

Mokunko, Stasiu. My nawet cieszyliśmy się z małej porcji uranu, że będziemy świecić i się nie pogubimy.

16 kwiecień 2012 22:23

[cytuj autor='Musielak Arkadiusz']  Myślałem również o wypadzie do Złotego Stoku w ostatni weekend, lecz odpuściłem z uwagi na temperaturę, wilgoć i przeciągi pod ziemią (chodzi o moją młodszą pociechę).   [/cytuj]

Dziękuję Arku za opinię. Nie wiem jak duża Twoja pociecha? W mojej opinii na maluszków trochę mokro, ciemno i strasznie. Dla wiekszych maluchów ciekawe miejsce, ulubione miejsce wycieczek szkolnych. Pozdrawiam

16 kwiecień 2012 21:19

Fajna wyprawa. Myślałem również o wypadzie do Złotego Stoku w ostatni weekend, lecz odpuściłem z uwagi na temperaturę, wilgoć i przeciągi pod ziemią (chodzi o moją młodszą pociechę).

Dlatego bardzo miło i przyjemnie jest poczytać Twoją wycieczkę.

Pozdrawiam.

16 kwiecień 2012 20:48

[cytuj autor='Lebiedzik Stanisław'] Hahaha, ja się nie obawiam jaskinii, tylko nie przepadam za uranem. [/cytuj]

Toż Stasiu pisalam, ze Jaskinia Niedzwiedzia, to co innego niz Kopalnie Uranu.Choć obie w kletnie i w obu bylam , hihihi🙂))

pozdrawiam łaziku🙂

16 kwiecień 2012 20:07

Hahaha, ja się nie obawiam jaskinii, tylko nie przepadam za uranem.

16 kwiecień 2012 19:12

Adasiu, miło zobaczyć te piękne miejsca. Świetny pomysł miałes na wekend.Gratuluje!

Byłam tam 3 lata temu.Złoty Stok super. Niesamowite wrażenie zrobił na mnie podziemny wodospad.Cudo!

Kletno ,Jaskinia Nietoperzowa-rewelacja!  Natomiast Kopalnie Uranu w Kletnie, której Staś sie obawia🙂 spokojnie można zwiedzić Stasiu i przeżyć-jestem tego żywym dowodem🙂)) hihihi, choć musze powiedzieć , że kopalnia była w trakcie -hmmm, jak by tu nazwać bo słowa remont i modernizacja , jakoś nie pasują, rozbudowa też nie...ale byla w trakcje "działań budowlanych", tak  rzec można i grupy zwiedzających dosłownie miały kłopot się mijać w podziemiach a przewodnicy musieli użyć siły głosu aby inny przewodnik ich nie zagłuszał 🙂

Jednak, to również potraktowałam , jako jedna z ...atrakcji turystycznych! Bardzo mile te miejsca wspominam i jestem pewna, że tam kiedys powrócę.

Ostatnio edytowany: 2012-04-16 19:12

16 kwiecień 2012 18:14

Adasiu! Widząc na wstępie tyską  Piramidę nie mogłam nie prześledzić całej Twojej wycieczki . Znakomita wyprawa! Niestety nie miałam dotąd szczęścia zobaczyć Jaskini w Kletnie, bo albo była zamknięta albo zabrakło biletów. Hm, mówią, że do trzech razy sztuka. Będę próbować! Może i Podziemne Kopalnie zobaczę… Na razie podziwiam Twoje zdjęcia. Pozdrawiam :-)

16 kwiecień 2012 16:24

Witam,fajnie znowu przypomnieć sobie znane trasy.

16 kwiecień 2012 15:30

Złoto złotem, ale ja widziałem, że tam kopano uran, a tego się boję. Pozdrawiam

16 kwiecień 2012 15:04

Dziękuję Aniu🙂 Statywu brak,  z biodra - obiektyw standard 18-55, lampa błyskowa, automat🙂

16 kwiecień 2012 14:54

Ładne zdjęcia z jaskiń 🙂 Miałeś statyw?