Zagłosuj na Top Atrakcje 2021! To już ostatni tydzień!

IX Rajd narciarsko-pieszy Przysłop 17-03-2012

2012-03-19

Śliczna słoneczna i bardzo ciepła sobota, wyjeżdżamy ze Skoczowa o godz.8,oo autokarem na Przełęcz, Kubalonka i później piechotką przez Stecówkę do schroniska Przysłop na rajd.

zameczek Prezydencki, Gabriela Jaworowska

Cała nasza duża grupa raźnie maszeruje, między drzewami widać Zamek Prezydencki, idzie się ślisko bo droga chociaż nie stroma ale mocno oblodzona i tak dochodzimy do schroniska na Stecówce, gdzie mamy chwilę odpoczynku, a ja na ławeczce wystawiam buzię do słonka..

Ale co piękne szybko się kończy i trzeba znowu iść dalej, ale humory dopisują, chociaż dalej ślisko więc trzeba iść wolno, Wisełka Czarna szumi, a czym posuwamy się wyżej to śniegu coraz więcej.

schronisko na Stecówce, Gabriela Jaworowska
koś na Stecówce, Gabriela Jaworowska

Jeszcze jedno podejście i już widać Izbę Leśną, w której można obejrzeć rysie, wilki zasuszone roślinki leśne, szkodniki drzew, motyle, chociaż jest tylko czynna przez wakacje ale ze względu na rajd można było ją zwiedzić (no i tak mi się udało pierwszy raz ją zwiedzić ).

Dochodzimy do schroniska, turystów dużo, na tarasie wszystkie stoliki zajęte, każdy po długiej zimie odpoczywa na świeżym powietrzu.

my odpoczywamy, a gdzieś tam pracują , Gabriela Jaworowska

Na rajd doszliśmy i jako najliczniejsza grupa, zaraz na dzień dobry zdobyliśmy puchar, posiłek, kawka i dalsze konkursy z wiedzy o naszych górach, piosenki turystycznej i najciekawsze bieg po śniegu w rakietach śnieżnych, oczywiście mężczyźni ze Skoczowa zdobyli pierwsze trzy miejsca, a i bieg kobiet też zdobyła nasza koleżanka, więc humoru było, co nie miara.

Czarna Wisełka, Gabriela Jaworowska

W dobrych humorach trzeba było się zbierać w drogę powrotną a szło się już przyjemnie, bo słoneczko z drogi lód roztopił, więc szybko doszliśmy z powrotem na przełęcz do autokaru i ze śpiewem dojechaliśmy do Skoczowa… no i do następnego roku na X już rajd.

Izba Leśna, Gabriela Jaworowska
bieg kobiet, Gabriela Jaworowska
lusterko leśne, Gabriela Jaworowska

20 marzec 2012 21:36

Gabrysiu! Wyprawa w towarzystwie tak wspaniałej kompanii- musi być udana! Znakomite zdjęcia, pieknie wyglądający ośnieżony las, szyszka na śniegu a nade wszystko  lusterko leśne - są  po prostu urocze. Pozdrawiam  :-)

20 marzec 2012 20:47

Fajnie Gaba, a ten puchar to super🙂 pozdrawiam🙂))

Gabriela Jaworowska
20 marzec 2012 19:05

Toju, puchar byl wspólny dla calej naszej ferajny, za wszystko co zdobyliśmy na rajdzie, a ja nie startowałam w żadnej konkurencji, cóż na rakietach nie umię a i siły już nie te, a jakoś w innych konkurencjach nie czułam się na silach.

Pawle piwko wypiliśmy, ale mam nadzieję na spotkanie gdzieś na szlaku.

Paweł Gąsiorek
20 marzec 2012 10:43

Niestety nie było nam dane sie spotkać Gabrysiu ,gdyż ja byłem dzień puźniej w schronisku, choć z balkonu już z daleka witali nas jacyś "rajdowcy"!

Ps.;To Wy wypiliście wszystko piwo w schronisku?

20 marzec 2012 10:19

Pięknie spędzona sobota, bardzo ładne i radosne fotki - takie zimowo-wiosenne.

Gabrysiu, zdradź co to za puchar trzymasz - czy mamy Ci gratulować?

19 marzec 2012 22:45

Gabrysiu, pogoda dopisała, więc i zabawy były udane. A jednak śniegu z dachu Izby Leśnej ubyło przez ten tydzień pomiędzy Twoją a moją wędrówką. Pozdrawiam

Aha, Paweł też tam był , tylko jeszcze nie wgrał relacji. Widziałem do tej pory tylko 1 zdjęcie.

19 marzec 2012 21:17

Pikne zimowo wiosenne klimaty wesoło wam tam było tylko pozazdrościc ha ha brawo pozdrawiamy

Adam Prończuk
19 marzec 2012 21:07

Aktywnie, wesoło, kolorowo. Zgrana paczka!

Kubalonka

Ostatnie zmiany atrakcji:
PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 40 000 polubień, a na Instagramie 3 400 Obserwujących.
Jeżeli chcesz nas wesprzeć to możesz zamówić nocleg przez Booking.com - ciebie to nic dodatkowo nie kosztuje, a my dostaniemy drobną prowizję. Dziękujemy!