Góra Zborów i Góra Kołoczek - wielkie skały Jury

2008-08-15

Tak blisko nas a dopiero teraz odkryliśmy te piękne rejony naszej Jury Krakowsko Częstochowskiej. Skały Kroczyckie gdzie byliśmy i Rezerwat Góry Zborów to miejsca gdzie można podziwiać wspaniałe i ogromne ostańce, jedne z najbardziej malowniczych na Jurze. Prowadzi tam kilka szlaków, choć czasem żeby obejrzeć skały jak na przykład na górze Kołoczek to trzeba zejść ze szlaku na ścieżkę. My szliśmy w ciemno ale w ten sposób zobaczyliśmy ostańce których nie widać ze szlaku.

Jaskinia Głęboka
Jest to jaskinia dostępna dla turystów ale na własną rękę i niestety nie oświetlona. Mogliśmy zejść tylko kilka metrów w dół po schodach a dalej niestety już była tylko ciemność. Jeśli więc ktoś się tam wybierze, to tylko z latarką

20 maj 2009 14:22
My jaskiń nie możemy zwiedzać bo taszczenie na rowerach latarek i akumulatorów do nich jest malo opłacalne. Relacja - może będzie....
Sok z brzozy rzeczywiscie ma wiele pozytywnych dzialań i jest dośc łatwo dostępny. Mozna go nawet kupić gotowego w butelkach - tylko pytanie na ile jest on "chrzczony"? Poza tym jest naprawdę pyszny!
MM
20 maj 2009 08:37
Byłam w tych okolicach jesienią ubiegłego roku, kiedy Dolina Wodacej mieniła się wszystkimi kolorami złota i czerwieni. Miejsce godne polecenia, sprzyja refleksjom i wyciszeniu a jednocześnie dostarcza wiele niezapomnianych wrażeń.
Spotkałam tam również wielu ciekawych ludzi, od których na przykład dowiedziałam się o cudowno-leczniczych właściwościach soku z brzozy i sposobach jego pozyskiwania.
Bardzo miło zapamiętałam to miejsce.Cieszę się, Kasiu, że i na Tobie wywarło tak głębokie wrażenie.
20 maj 2009 07:54
Od jakiegoś czasu też mi się marzy taka wyprawa, ale oczywiście ajpierw muszę poćwiczyć na krótszych odcinkach. Ja chciałam przejechać od Krakowa do Olsztyna. Będę czekać na relację z wyprawy.
A co do jaskini Głębokiej to na portalu Wiadomości24.pl znalazłam o niej informacje z kwietnia tego roku że jest ona zamknięta dla ruchu turystycznego.
19 maj 2009 22:33
Ja sie wybieram tam z kumplem w weekend 6/7 czerwca. Zamierzamy rowerkiem z Cz-wy do Kraka Szlakiem Orlich... popedalowac, przy okazji zaliczajac zamki i co niektore przydrozne skalki.
Marta
19 maj 2009 22:27
Dzięki Twojej relacji przypomniałam sobie, że miałam zwiedzic te tereny. Też mieszkam niedaleko Jury, więc na pewno w któryś weekend się tam wybiorę, tylko że nie na pieszą, a na rowerową wycieczkę🙂
10 maj 2009 10:43
Wlasnie udalo mi sie zdobyc rzadka mape tych skal: Wydawnictwo Compass - Gora Zborow i okolice. Sa tez plany jaskin. Jakby ktos potrzebowal to dysponuje skanem wysokiej rozdzielczosci. Bede chcial sie tam wybrac w tym sezonie.
26 sierpień 2008 23:26
witam bardzo rozsądne postępowanie, jeśli chodzi o dzieci
lepiej coś zobaczyc i uzyskac, jak siedziec przy komputerze.
życze sporo wytrwałości dzieciom i uciechy z wycieczek
26 sierpień 2008 09:05
Moje dzieci mają po siedem i sześć lat i muszę przyznać że jak na te swoje latka bardzo dużo już wiedzieli, zeszli kilka szlaków, widzieli już kilka zamków, zdobyli dyplomy w schroniskach, w tym roku na przykład na Klimczoku, do którego szliśmy jakieś trzy godziny i to samo spowrotem. Cieszy ich że coś zdobywają. A na tej wycieczce między innymi szukali kamieni i znaleźli dwa ciekawe jeden z odbiciem muszli. Dlatego jak tylko mamy wolny dzień to gdzieś jedziemy, lepiej niech się wymęczą niż nudzą na przykład przed komputerem w domu. A wspomnienia to bardzo cenna rzecz.
25 sierpień 2008 23:03
Witam czym skorupka za młodu nasiąknie to na starośc tronci
nich mlodzież nabiera wiedzy
24 sierpień 2008 16:20
Ja mam obok siebie zawsze dwóch małych stworków, które ciągną żeby iść dalej, bo chcą wejść w każdą dziurę. Z drugiej strony cieszę się że też chcą zwiedzać różne miejsca i chodzić po górach.
24 sierpień 2008 11:31
Witam jak sie chce coś pozytywnego osiągnąc,to niestety trzeba pświęcic troche czasu,naprzyglądac się, nachodzic.Tak to bywa
pozdrawiam.
Ważne że przypadły do gustu,chociaż u ciebie też nie są gorsze
23 sierpień 2008 15:28
Dziękuję i nawzajem. Byłam już kilka razy w Lipowcu, ale nigdy nie wyszły mi tak ciekawe zdjęcia jak Twoje.
23 sierpień 2008 08:25
Ładne fotki pozdrawiam
22 sierpień 2008 21:54
Milczę bo niestety nie mogliśmy zbytnio jeździć na wycieczki, a wczasy mieliśmy już w czerwcu. A tam gdzie byliśmy jest na prawdę bardzo ładnie i jest jeszcze wiele szlaków w tej okolicy które chcielibyśmy zwiedzić. Skały są bardzo imponujące, robią wrażenie. Wędruje się szlakiem a tu nagle wyrasta przed tobą w samym środku lasu ostaniec olbrzym, czasami bardzo ciekawych kształtów.
Teresa Nowak
22 sierpień 2008 17:55
Też mi się podoba!

22 sierpień 2008 17:20

Góra Zborów

Góra Kołaczek

PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 40 000 polubień, a na Instagramie 3 200 Obserwujących.