Pszczyna - Park Pałacowy

Pszczyńskie klimaty

2008-08-18

Tym razem pogoda w Pszczynie była bardzo łaskawa i w tej słonecznej aurze miasto pięknie nam się zaprezentowało, postanowilismy więc trochę pochodzić po pszczyńskich zakątkach, zarówno na Starówce, jak i w Zabytkowym Parku Pszczyńskim.

Park jest przepiękny, malownicze stawy pełne kaczek to niezapomniany widok i ogromna uciecha dla Nalki, Skansen oglądaliśmy tylko zza ogrodzenia aby zaoszczędzić na czasie i zmęczeniu dziecka 🙂

Potem obeszliśmy Pałac dookoła, wnętrza zwiedzaliśmy ostatnim razem, ale wtedy z zewnątrz budowla prezentowała się znacznie gorzej. Teraz odremontowany Pałac wygląda naprawdę pięknie i okazale. Poprzez Bramę Wybrańców przechodzimy na Rynek i kilka okolicznych uliczek pszczyńskiej Starówki, najbardziej spodobała mi się Piastowska z Muzeum Prasy Śląskiej.

Zauważyliśmy też, że Pszczyna to niezwykle słodkie miasto, co rusz to jakaś smakowicie prezentująca się piekarnia lub ciastkarnia, ale w końcu udało nam się zakupić jakiś konkret do posilenia 🙂

Później ruszyliśmy do Zagrody Żubrów - też w Parku, fajna sprawa, bo Nala była zachwycona, jednak trochę cena wygórowana jak na tych kilka zwierzątek do zobaczenia. Normalny bilet to 8 zł, w wakacje promocja i kosztuje 6 zł. Widać duży wkład finansowy i europejskie normy na każdym kroku, tylko tych zwierzątek trochę mało... 2 żubry, sarenka, para danieli i ptactwo, tyle udało nam się wypatrzeć. Tak czy owak dla dzieci atrakcja super !

Potem Zbiornik Goczałkowicki - spacerek tamą i na obiecaną kąpiel nad Zbiornik Łąka - gdzie urządzono pszczyńskie kąpielisko miejskie. Całkiem ładnie, płaci się 2 zł (normalny), tylko mieliśmy pecha ogromnego bo akurat zakwitły sinice, trudno dziecku wytłumaczyć, że kąpać się nie wolno skoro jest plaża i woda i kocyk itd, no ale trochę pobawiła się w piasku za to 🙂

Polecam Pszczynę jako cel wypraw z dziećmi - ciekawe i piękne miejsce pełne atrakcji !

03 lipiec 2011 14:30

Lubię to miasto bo spędziłem w nim całe swoje dorosłe życie🙂

16 luty 2009 19:22
Pszczyna. Mile miasteczko, bywamy tam po kilka razy w roku.Mamy bowiem do niej raptem około 20 km. Warto zwiedzić park i znajdujące się w nim obiekty około pałacowe no i skansen. Nie mowiąc oczywiście o samym pałacu, w którym często odbywają się różne koncerty. Warto również wstąpić do karczmy, która choć mieści się na obrzeżach parku to należy do skansenu i serwuje smaczne dania regionalne.
27 sierpień 2008 12:55
27 sierpień 2008 12:37
No kapielisko niby jest w granicach miasta, ale trzeba wyjechać z centum aby się tam dostać (miejscowość Łąka, administracyjnie pewnie należy do Pszczyny). My już kiedyś chcieliśmy się tam dostać, jeszcze bez Nali i bez auta, ale pieszo cięzko było, trochę padało i nie spotkaliśmy nikogo kto by nas tam pokierował 🙂
27 sierpień 2008 10:36
Byłam tam też już ze trzy razy. Ostatnio jak byliśy już z dziećmi to niestety nie znaleźliśmy skansenu i chyba jeszcze nie było tej zagrody żubrów. Przynajmniej mamy jeszcze tam po co wrócić. No i nie wiedziałam że jest w Pszczynie jakieś kąpielisko. Na pewno zajrzymy tam następnym razem.
25 sierpień 2008 22:19
Bardzo ładne fotki .Pszczyna jest bardzo ciekawym miastem ,i wniezliczoną ilośc kaczek dominuje chyba.
Ale trzeba przyznac że troche ten park jest ,nie zadbany częsciowo
19 sierpień 2008 21:09
O tym duchu to nie wiedziałem zaś coś nowego
19 sierpień 2008 21:01
bardzo przytulne miejsce
19 sierpień 2008 19:58
19 sierpień 2008 18:55
Przed Pszczyną proponuje do Promnic zajrzec to jest zaraz za Tychami na wysokości tego zajazdu w lesie ,skręca sie w lesiną droge w prawo
19 sierpień 2008 18:27
No właśnie 🙂 Byliśmy kilkakrotnie a jednak nas skusiła 😉 Ale jakoś nigdy wcześniej nie trafiliśmy na tak piękną pogodę, dlatego wycieczka bardzo udana 🙂
19 sierpień 2008 18:13

PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 40 000 polubień, a na Instagramie 3 200 Obserwujących.