Pożegnanie sezonu.

, Adam Prończuk

Od kilku lat ten dzień mamy zarezerwowany na pokłonienie się górom i podziękowanie za mijający sezon. I tym razem warunki dopisały. Śniegu w sam raz, dobrze związany, bez świeżego opadu, przetarte szlaki, niskie zagrożenie lawinowe. W tym roku chcieliśmy powłóczyć się po Zachodnich, ale M przekonał nas do wyjścia na zachodnio-północny wierzchołek Świnicy. Z domu wyruszylismy przed 4.00. Gwiazdy na niebie i prognoza pogody zwiastują udane przedpołudnie. Samochód zostawiamy na parkingu COS i człapiemy do Kuźnic , meldując sie pod PLK o 6.50. Do pierwszego wyjazdu o 7.30 mamy 40 minut - czas na pierwsze śniadanie. Powoli dołączaja do nas kolejne osoby. W wagoniku uzbierało się nas kilkunastu, na szlak wychodzimy pierwsi. Słońce wstaje gdzieś za Wysokimi, w Beskidzie tylko Babia wystaje ponad mleczne chmury (pomyślałem, ze taką pogodę miał we wtorek Staś z przyjaciółmi, zazdrościlem mu pozytywnie i dostałem to samo w nagrodę) . Zimny zachodni wiatr smaga zachęcając uparcie do rozgrzewającego marszu. Szlak przewiany , lekko oblodzony więc przed pierwszym zejsciem, na Bekidzie zakładamy raki i dziabka w dłoń Nie śpieszno nam, dość częste przystanki dla nacieszenia się widokami wypełniamy sesjami zdjęciowymi. Kilka ekip nieco młodszych łazików dogania nas lub wyprzedza. Po dojściu do Przełęczy Świnickiej i krótkiej naradzie zapada decyzja - wchodzimy. Około 11.15 na szczycie pijemy herbatkę , kanapeczki i zdjęcia dookoła. Od zachodu wiatr niesie chmury, które wciskaja się nisko w Cichą Dolinę i wspinają na szczyty Tatr Zachodnich, po chwili znika w nich Giewont. Czas wracać. Nauczeni doświadczeniem wspólnych wypadów przy zejściu nasza trójka łączy się lotną. Przybyło chmur, mgiełka przychodzi od Doliny Gąsienicowej i wspina się na Kościelce, więc na przełęczy robimy kolejną sesję, łapiąc ostatnie panoramy. Teraz juz każdy z osobna, z nogi na noge wracamy na Kasprowy, gdzie we mgle witają nas tłumy turystów. Załapujemy się na drugi wagonik i o 14.00 jesteśmy na dole. Zakopane szykuje się do Sylwestra - spory ruch na drogach i deptakach, lekki korek do Poronina , a potem już tylko 100 z hakiem kilometrów i szczęśliwi wracamy do żonek.

Do zobaczenia za rok.

Tatry Wysokie, Adam Prończuk
Zima w Tatrach, Adam Prończuk
2011-12-29

Witam Adamie  Ciekawa ta  twoja opowiesci o zimowych wyprawach po  gorach ( i nie tylko ) . widze ze jestes PROFESJONAL .

Osobiscie  uwielbiam  gory , w ktore jade  za kazdym razem jak pozwala mi czas. Tatry to sa prawdziwe  gory ( Polska ) , .

Chodzilo sie kiedys po  ZAWRACIE , KOZICH WIERCHACH ,RYSY  3 razy , Tatry Slowackie  itp. .

Teraz  nie mialem z kim ,ale  teraz jest szansa  ?   .

Zapraszam do grona  znajomych .

pozdrawiam    Karol Barsolis

31 grudzień 2011 13:01

Witam w ten ostatni dzień Starego Roku 🙂 I życzę wszystkim owocnych wycieczek w nowym 2012 🙂 Ach...Adasiu zazdroszcze Ci tych widoków ja niestety nie moge się jeszcze wspinać  ale mam nadzieję że już niedługo to nastąpi🙂  Chętnie bym zobaczył to co Ty ale na szczeście jest ten portal i moge to oglądać Twoimi oczami.Pozdrawiam.

30 grudzień 2011 17:59

[cytuj autor='Gąsiorek Paweł'] mam nadzieję ,że moje informacje o szlakach w tatrach Ci się przydały! Super zakończenie sezonu! Ja zaczynam 8 . Łamana skała!  bez bólu nóg w nadchodzącym roku rzyczę! [/cytuj]

Tak, dziękuję. Nie poszliśmy w Zachodnie by nie przecierać szlaków. Beskid Mały - Łamana Skała - Super!!!

Wszystkiego dobrego na szlakach!

30 grudzień 2011 14:55

Romku, piszesz równie ciekawie co inni, a jakby tego było malo znasz wiele ciekawostek z regionu, które dzieki Twoim relacjom odwiedziłam (np pałac w Młoszowej, mini-zwierzyniec a DF-Strzemieszycach, wybiorę sie napewno do opisywanego perzez Ciebie Jurajskiego Grodu z okolic Janowa).

Acha, mamy specjalny wątek NOWOROCZNY aby nie trzeba było po poszczególnych wątkach życzeń  noworocznych szukac🙂, to moze tam życzenia piszmy(?) pozdrawiam 🙂))

Ostatnio edytowany: 2011-12-30 14:56

30 grudzień 2011 12:41

Adaś - gratuluję !!! A jeśli moge coś napisać może nie tak pięknie jak Staś czy Mokunka z Danusią bo chyba wszystko oni i o wszystkim bardzo ładnie napisali jak i inne osoby ja tylko dodam " zwykły wypad w góry, taka sobie wycieczka, mały spacerek ...... itp. a tak bardzo bardzo nas cieszą w sercu te wszystkie wyprawy i te nasze i inne i z ciekawością się ogląda zdjęcia, z zadowoleniem i małą zazdrością czyta relację z wypraw."

Pozdrowionka Roman

Szczęśliwego Nowego Roku 2012.

Ostatnio edytowany: 2011-12-30 12:44

30 grudzień 2011 12:12

[cytuj autor=' mokunka'] [cytuj autor='Prończuk Adam'] Stop! Dość tych pochlebstw i dziesiątek!  🙂 Każdy z nas jest wyjątkowy!   [/cytuj] Dokładnie!!! Każdy z nas jest wyjatkowy , kazdy jest inny, a właśnie dzieki rożnorodności, tu na PSz, poznajemy rożne zakątki kraju.Super, że chłopaki po górach chodza🙂)) ale przeciez "piekna nasza Polska cała". I pomyślcie moi drodzy , jak dziwnie  byłoby gdyby każdy byl ...zdrowy, piękny , mlody i bogaty. Nie każdy jest - lecz każdy  jest wyjątkowy! [/cytuj]

Mokunko! jak zwykle wprowadzasz dużo pogodnego klimatu. Po Twoich komentarzach wypada mi tylko napisać : oczywiście, że masz rację.

A w Tychach naprawdę jest zielono :-)

Pozdrawiam :-)

30 grudzień 2011 12:04

30 grudzień 2011 11:27
30 grudzień 2011 10:34

30 grudzień 2011 08:22

Gdzie tam stop 🙂

Przepiękne zdjęcia, wspaniała wyprawa, zimą takie zmagania, gratuluję!

30 grudzień 2011 07:37

Stop! Dość tych pochlebstw i dziesiątek!  🙂 Każdy z nas jest wyjątkowy!

30 grudzień 2011 00:03

[cytuj autor='Lebiedzik Stanisław'] Adasiu, czekałem na tę relację, bo pamiętam Twoją relację z ubiegłorocznego zakończenie sezonu. Wtedy powiedziałem sobie, muszę w końcu mieć prawdziwy aparat fotograficzny, a komórkę wykorzystywać tylko do rozmów. Tak też się stało. Od jesiennego wyjścia na Babią już posługuję się aparatem, słabszej co prawda jakości, ale i zdjęcia są lepsze. Po dzisiejszej relacji to już nie jest zachwyt, to coś więcej, o wiele więcej. Wiem, że to tylko namiastka tego, co było widać w rzeczywistości, ale to co pokazałeś to już jest fotograficzna poezja do kwadratu. WSPANIALE! Cieszę się, że mogłem ocean beskidzki zobaczyć z drugiej strony. Zastanawialiśmy się we wtorek jak musi być ciekawie od strony Tatr. I faktycznie jeszcze coś zostało. Tatry mam zaniedbane, będę kontakt z nimi chciał odbudować już w 2012 roku. Może się uda. Obie Twoje relacje z zakończenia sezonu, ta ubiegłoroczna i obecna, choć inne, zasługują faktycznie na jakąś nagrodę jak pisały dziewczyny. Wiem, że chodzenie po górach jest przyjemnością, ale sztuką jest podzielić się tym z innymi, zachęcić innych. A TY TO ROBISZE REWELACYJNIE!!! Dziękuję za to, pozdrawiam serdecznie, życząc Ci wiele zdrowia, abyś mógł w Nowym Roku 2012 dalej wędrować i dzielić się z nami tym co widzisz. Pozdrawiam, Staś [/cytuj]

Staszku! Nic dodać, nic ująć! Podpisuję się pod Twoim komentarzem i życzeniami- obiema rękami. Pozdrawiam- Danusia :-)

29 grudzień 2011 23:49

Tak Danusiu, w przypadku Adama powinny być dziesiątki.

29 grudzień 2011 23:37

Również ja- cytując mokunkę "zazdraszczam" kondycji, niesamowitych przeżyć i cudownych widoków. Adamie! Dla Twoich zdjęć jest stanowczo za mała skala ocen. Po prostu bajka! Pozdrawiam i życzę w Nowym Roku realizacji kolejnych celów i marzeń wielkich i odważnych. Pozdrawiam :-)

29 grudzień 2011 23:35

Pozdrawiam, Staś

29 grudzień 2011 22:33

Dziękuję Paniom za miłe opinie! Nie dla nagród, jeno z miłości do gór ta aktywność.

29 grudzień 2011 22:29

Fajne forum i fajna wycieczka.

29 grudzień 2011 21:57

[cytuj autor=' toja1358'] Super! Powinieneś otrzymać jakiś honorowy tytuł najaktywniejszego Krajtrotera 🙂)) Tylko pozazdrościć  pasji, kondycji i cudnych widoków. Pozdrawiam [/cytuj]

Toja ma rację Adasiu, bo ty na miejscu nie usiedzisz!!! Pejzaże przepiękne, ach te ośnieżone wierzcholki Tatr. Oj, pojechałoby sie! I jak zawsze "zazdraszczam" kondycji i super wyprawy. pozdrawiam🙂))