Sudety

, Krzysztof Jankowski

Korzystając z kilku dni urlopu postanawiamy odwiedzić Góry Stołowe.Mamy załatwione noclegi w Kudowie Zdroju więc traktujemy to miasto jako dobry punkt wypadowy do zwiedzenia okolicznych atrakcji.Po drodze zatrzymujemy się na obiad w Nysie.Spacerujemy po rynku ,oglądamy mury obronne i zwiedzamy kościół p.w.Św.Jakuba i Św.Agnieszki.Jadąc dalej zatrzymujemy się w Kłodzku.Szczególnie spodobała nam się Twierdza Kłodzka i Labirynty pod rynkiem.Warto przejść się po gotyckim moście wybudowanum na wzór mostu Karola w Pradze.Duże wrażenie robi Kolumna Maryjna którą koniecznie trzeba zobaczyć.Wieczorem pełni wrażeń docieramy do Kudowy i idziemy spać 🙂. Z samego rana wyruszamy zwiedzać Kudowę.Zaczynamy od Parku Zdrojowego i pijalni wód mineralnych ,gdzie spędzamy całe przedpołudnie.Póżniej odwiedzamy Muzeum Zabawek i Muzeum Żaby.Samochodem jedziemy zobaczyć Błędne Skały i Kaplicę Czaszek.Następnego dnia postanawiamy odwiedzić naszych południowych sąsiadów ,Czechów.Przy samej granicy leży Nachód,a trochę dalej Nowe Mesto n.Metuji.Są tam bardzo ładne zamki ,dobra kuchnia i wyśmienite piwo 🙂. W drodze powrotnej zatrzymujemy się w Dusznikach Zdroju i nad Jeziorem Otmuchowskim.Bardzo smaczny obiad zjedliśmy na zamku w Otmuchowie,w którym dużą atrakcją są ''końskie schody ".Wspaniałe widoki z zamkowego dziedzińca zatrzymują nas do wieczora.

Avatar użytkownika Krzysztof Jankowski
Krzysztof Jankowski
2011-12-22

23 grudzień 2011 10:19

Krzysiu wycieczka napewno bardzo ciekawa a Kudowa jest piekna, park zdrojowy zadbany i mnóstwo ciekawostek do zwiedzania. Nysa i Klodzko są arcyciekawe turystycznie. pozdrawiam🙂))

Ostatnio edytowany: 2011-12-23 10:20

Ostatnio edytowany: 2011-12-23 10:23

22 grudzień 2011 20:21

W latach 70-tych w ramach "internacjonalistycznej przyjaźni", podczas wycieczek do Pragi nie mogliśmy mieć noclegów w tym mieście. Dlatego dwukrotnie musieliśmy na noclegi jeździć właśnie do Nowego Miasta nad Metui i ta Twoja trasa przypomniała mi o tym.