Trzy państwa :)

, Ela

Na wypoczynek z zamiarem zwiedzania wybraliśmy się w piątek po południu. Na bazę noclegowo wypadową wybraliśmy uroczą wioskę Niedów nad Witką. Z tego miejsca mieliśmy blisko do Niemiec i Czech. Po zakwaterowaniu zrobiliśmy plan wycieczki, pogoda nam dopisywywała wiec byliśmy pełni zapału do ziwedzania.I zaczeliśmy od naszego miejsca zakwaterowania, czego tu niebyło i plac zabaw dla dzieci i miejsca na ogniska i plaża i boisko do siatkówki. A nawet mozna było pojeździć konno, czy popływać rowerkami. W sobotę po przepysznym śniadanku, ruszyliśmy najpierw do Zgorzelca, a potem do Goerlitz. Tam uroczymi uliczkami między pięknie odnowinymi kamieniczkami udaliśmy się zobaczyć Kościół Piotra i Pawła. Robi wrażenie nie da sie ukryć🙂 mozna go obejść do okoła ładnie utrzymanym parkiem, gdzie jest wiele zakamarków do posiedzenia z dziećmi czy z ukochaną osobą. Miejsce przytulne i przyjazne dla zwiedzających.Z bocznych murów które okalają Kościół jest piękny widok na Nysę Łużycka i panoramę Zgorzelca. Po zobaczeniu najciekwaszych miejsc udalismy sie w drogę powrotna do Niedowa, gdzie chceiliśmy skorzystać z pieknej nadal pogody i troche poopalac sie na plaży Co nie było nam zbytnio dane bo dzieciaki zachęciły nas do różnych gier i zabaw na piasku nad wodą. Potem wpadliśmy na extra pomysł zrobienia sobie ogniska wieczorem i pieczenia kiełbasek🙂. Drewno nazbieraliśmy nieopodal miejsca wyznaczonego na ognicho. Było swietnie, wieczór był ciepły i nawet komarom nie chciało sie nam dokuczać wiec posiedzieliśmy calkiem długo. Objedzeni i zadowoleni poszliśmy spać. Rano zastała nas niemiła niespodzianka bo niestety padał deszcz.A my nadal w dobrych humorach ruszyliśmy do niedaleko położonego zamku Fridlant w Czechach. Najpierw sprawdziliśmy ile nas ta przyjemność będzie kosztowała okazało sie ze nawet nie tak drogo bo 400koron jako bilet rodzinny.Ale na miejscu już nie było tak tanio bo za parking trzebabyło zapłacić, i żeby móc zwiedzać z polskim przewodnikiem opłata zamiast 400 wzrosła do 720 koron wiec zdecydowaliśmy się na czeskiego przewodnika a raczej przewodniczkę. Nie ukrywam że mieliśmy niezły ubaw bo czeski to taki "śpiewający" jezyk ale i tak wiele zrozumieliśmy. Zwiedzanie trwało długo coś około 2 godzin i warto było bo zamek jest zadbany, ma dużo eksponatów i ciekawą historię. Po zwiedzeniu zamku w strugach ulewnego deszczu wracaliśmy do Niedowa i tu czekała na nas niespodzianka bo niebo sie przejasniło i po pysznym obiadku mogliśmy wyruszyć na małe pływanko rowerkiem wodnym które trwało pona półtorej godziny. W czasie pływania widzielismy czaple wzbijające sie do lotu, kaczki pływające po zalewie, pływające majestatycznie łabędzie.

Niedów miejsce na wspanaiły wypoczynek, kontakt z przyrodą. Na bazę noclegową i jako punkt wypadowy do ciekawych miejsc takich jak Bogatynia z kopalnią Turów, Porajów gdzie mozna być w trzech państwach "naraz" oraz gdzie sie tylko zapragnie.