Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK

Czar weteranów szos...

Komentarze 2
2011-07-17

Zaczęło się od Automobilklubu Beskidzkiego w Bielsku Białej, gdzie w  1977r. utworzono Koło Miłośników i posiadaczy Starych Samochodów, które było inspiratorem zorganizowania I Beskidzkiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych. Wystartowało w I edycji 8 pojazdów krajowych wielbicieli „staroci”. Od 1977r. rajdy odbywają się regularnie i systematycznie zwiększa się grono uczestników.

Po 34 latach rajd jest znany prawie w całej Europie. W 34 Beskidzkim Rajdzie Pojazdów Zabytkowych Motul 2011 Bielsko Biała odbytym w dniach 14-16 lipca 2011r. wzięło udział około 100 załóg kolekcjonerów starych pojazdów z kraju i zagranicy. Oprócz najliczniejszej polskiej reprezentacji zaprezentowały swoje „cacuszka” Czechy, Słowacja, Austria,  Niemcy i Włochy.

Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK

Na 200km trasie oglądaliśmy pędzące po drogach Podbeskidzia pojazdy pamiętające lata 20-te : Citroen B14G, Hudson Super Six, Ford A; lata 30- te : BMW 327, Opel super 6 roadster,  Skoda Monte Carlo, Austin; lata 40 i 50 – te : MG TC sport, Austin Healey, Mercedes 190SL, lata 60 i 70 - te : Opel GT, Porsche 911, legendarne Alpine A110 oraz wiele innych ciekawych, królujących na naszych szosach w przeszłości.

            Duże zainteresowanie wzbudził konkurs elegancji pokazujący, że samochód to nie wszystko, liczy się efektowny czar, elegancja i maniery właściciela i jego partnerki. Eleganckie damy z fryzurami w kapeluszach zasiadające w stylowych pojazdach przenosiły nas w wyobraźni w przeszłość…

Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK

            Rarytasem rodzimego rynku motoryzacyjnego”, wzbudzającym ogromne zainteresowanie uczestników, biorącym udział w rajdzie była „królowa szos” Syrena. Nie zapomniano też o popularnym i wszechobecnym „samochodzie dla robotnika” - „Maluchu” Fiat 126p., który wystąpił nawet w fabrycznie produkowanej wersji cabrio. Były „duże” Fiat-y” pamiętające uczestnictwo polskich załóg w Rajdzie Monte Carlo. Jednym słowem mieliśmy okazję zapoznać się w  Bielsku z historią przemysłu motoryzacyjnego w  najlepszym wydaniu i oprawie.

Czar weteranów szos.., JureK
Czar weteranów szos.., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK
Czar weteranów szos..., JureK

Komentarze

Zostaw swój komentarz

JureK
18 lipiec 2011 11:00

Witam.Było ciekawie, dużo w  Bielsku się działo🙂

Adam Prończuk
18 lipiec 2011 08:52

Przyjemnie się czyta opis i ogląda zdjęcia!

Wycieczka na mapie

Zwiedzone atrakcje

Bielsko Biała

Bielsko Biała

Znajdziesz nas na:
PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi.
W sezonie notujemy 80 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 40 000 polubień, na Instagramie 3 600 obserwujących, a nasz kanał YouTube subskrybowało ponad 1 000 osób.
Jeżeli chcesz nas wesprzeć to możesz zamówić nocleg przez Booking.com - ciebie to nic dodatkowo nie kosztuje, a my dostaniemy drobną prowizję. Dziękujemy!
Copyright 2005-2021