Góra Żar 747m.n.p.m. - wietrzna góra.

, Marek Weber
Wędrówkę rozpoczynamy z centrum Międzybrodzia Bialskiego i podążamy ulicą Żywiecką w kierunku Żarnówki Małej, gdzie krzyżują się szlaki żółty, zielony, niebieski i czerwony. Dalej podążamy szlakiem czerwonym, który przekracza zaporę i skręca w prawo, wzdłuż wschodniego brzegu Jeziora Międzybrodzkiego. Prowadzi przez wieś Cerchla, a następnie Łazki. Przechodząca przez las droga, wiedzie brzegiem jeziora obok domków letniskowych. Potem szlak skręca wyraźnie w lewo i jako ścieżka leśna prowadzi nas pod strome zbocze Żaru. Tuż przed szczytem, na rozwidleniu dróg szlak czerwony kieruje się w lewo, a nasza droga prowadzi w kierunku szczytu góry Żar 767 m.n.p.m, na który wychodzimy po kilku minutach.
Po odpoczynku na szczycie góry Żar, oraz po obejrzeniu atrakcji tej góry- zbiornika wodnego, zjeżdżamy tramwajem w dół, a następnie obok górskiej szkoły szybowcowej możemy podziwiać współczesny sprzęt lotniczy w akcji. Udajemy się do Międzybrodzia Żywieckiego, przechodząc przez most skręcamy w prawo i udajemy się do Międzybrodzia Bialskiego skąd rozpoczęliśmy naszą wędrówkę.