Panorama Z Bystrej, Marek

Na Bystrą - najwyższy szczyt Tatr Zachodnich

2010-10-02

Start z Siwej Polany o godz. 8:50. Ponieważ wycieczka miała być dosyć długa, podjechałem kolejką oszczędzając trochę czasu. Podejście do czarnego szlaku i następnie mozolne podchodzenie, najpierw przez las, potem pas kosodrzewiny do Siwej Przełęczy, gdzie zameldowałem się o 11:50. Wspaniała, słoneczna pogoda. Po krótkim odpoczynku udałem się na Bystrą. Na Liliowym Karbie napotkałem spory płat śniegu z opadów z początku września. Jeszcze większy trzeba było przejść wchodząc trawersem na Bystrą.

Na Bystrej znalazłem się o 12:55. Na szczycie tylko jeden turysta. I cudowne widoki. Po ich kontemplacji, odpoczynku i zrobieniu zdjęć udałem się z powrotem w kierunku Liliowego Karbu i skrótem do podnóża Starorobociańskiego Wierchu, gdzie pojawiłem się o 14:10. Tu ponownie kontemplacja, zdjęcia i odpoczynek. Ludzi dużo więcej niż na Bystrej, w tym dwie niezwykle urocze turystki 🙂

Na Bystrej, Marek

Dalej przez Kończysty Wierch z pominięciem Trzydniowiańskiego Wierchu (skrót) zszedłem do Doliny Chochołowskiej i schroniska, gdzie znalazłem się o 16:15. Tu zabawiłem trochę dłużej, by o 17:00 udać się w kierunku wypożyczalni rowerów. Zjazd rowerem do Siwej Polany także dostarczył sporo emocji 🙂 O 17:30 zakończyłem wycieczkę na Siwej Polanie po drodze wypijając jeszcze tradycyjnie żentycę w jednej z bacówek.

Na Bystrą - najwyższy szczyt Tatr Zachodnich, Marek

Kończysty Wierch

Schronisko na Polanie Chochołowskiej

Siwa Polana

PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi.
W sezonie notujemy 80 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 40 000 polubień, na Instagramie 3 600 obserwujących, a nasz kanał YouTube subskrybowało ponad 1 000 osób.
Jeżeli chcesz nas wesprzeć to możesz zamówić nocleg przez Booking.com - ciebie to nic dodatkowo nie kosztuje, a my dostaniemy drobną prowizję. Dziękujemy!